فوتبال ایران

1798
گل گهر یک-استقلال یک: یک امتیاز از دل کویر

گل گهر یک-استقلال یک: یک امتیاز از دل کویر

استقلال درچهاردهمین بازی خود در شهر سیرجان مقابل گل‌گهر به تساوی یک-یک رسید.

به گزارش ایران ورزشی، شنبه، 3/10/1402، هفته چهاردهم بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه سردارسلیمانی، ساعت:15:00

گل گهر: یک

گل: مسیح زاهدی(20)

استقلال: یک

گل: کویم یامگا(پنالتی45)

داور: پیام حیدری

کمک‌ها:  فرهاد مروجی، محمد عطایی

اخطار: حمیدبوحمدان، علیرضا علیزاده، برایون دابو، هادی محمدی(گل گهر)، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی(استقلال)

ترکیب گل گهر: محمدرضا اخباری، ابوالفضل رزاق‌پور، مسیح زاهدی، سامان فلاح، بهنام برزای، علیرضا علیزاده، احمدرضا زنده ‎روح، حمید بوحمدان، علیرضا کوشکی (86-اسلام طلب)، مهدی ممی‌زاده (74-اریک باگناما) و سعید سحرخیزان (74-میشل تی ورده)

سرمربی: مارینوس اوزونیدیس

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی (75-جعفر سلمانی)، امیدحامدی فر، مهدی مهدی پور(75-سعید مهری)، آرش رضاوند(86- زبیر نیک نفس)، کوین یامگا، مهرداد محمدی (64-پیمان بابایی) و آرمان رمضانی (86-گوستاوو بلانکو)

سرمربی جواد نکونام

ورزشگاه شهید سردار سلمانی میزبان تماشاگران قابل توجهی بود و سیرجانی‌ها فرصت تماشای نماینده شهرشان با استقلال را مغتنم شمردند و سکوها را پر کردند تا نماینده فوتبال سیرجان درلیگ برتر دراین میدان احساس کمبود نکند. در قسمتی از ورزشگاه نیز استقلالی‌ها حضور داشتند تا مهمان پرآوازه این دیدار هم در سیرجان احساس غریبی نکند و بتواند در حضور تماشاگرانش این بازی را به بهترین شکل پشت سربگذارد. سیرجانی‌ها به واسطه برخورداری از شرایط میزبانی موفق شدند با استمرار در حملات جسته و گریخته خود در دقیقه 20 دروازه استقلال را باز کنند. ابوالفضل رزاق‌پور با ارسال دقیق از روی یک ضربه کاشته مسیح زاهدی را در دوقدمی دروازه با حسینی تنها گذاشت و این بازیکن موفق شد با ضربه سر دروازه استقلال را باز کند. این گل درشرایطی به ثمر رسید که استقلالی‌ها اعتقاد داشتند توپ درشرایط آفساید به زنند گل رسیده است. پیام حیدری اما اعتقادی به آفساید نداشت و بازی با همان شرایط ادامه پیدا کرد. گل گهر دقیقه 34 نیز می‌توانست با شوت زمینی سحرخیزان به گل دوم برسد اما این موقعیت از دست رفت تا اینکه دقیقه 44 ارسال یامگا در شرایطی مشکوک به دست مدافع گل گهر برخورد کرد و یک دقیقه بعد همین بازیکن فرانسوی که خودش پنالتی را گرفته بود موفق شد برخلاف شیرجه اخباری دروازه این تیم را باز کند و قبل از اینکه بازی به پایان برسد، گل تساوی را به ثمر برساند تا استقلال دست کم بازنده راهی رختکن نشود. در نیمه اول دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند و هیچ یک رو به ضد فوتبال نیاوردند و تنها به دنبال فتح دروازه یکدیگر بودند که هرکدام یک بار موفق به انجام این کار شدند. در نیمه دوم اما حال و هوای جذاب‌تری بر این بازی حاکم شد و دو تیم با اشتیاق بیشتری به سمت دروازه یکدیگر حمله کردند که البته سهم میزبان بیشتر بود وتوانست موقعیت‌های خطرناک بیشتری روی دروازه استقلال ایجاد کند. دیقه 56 بار دیگر استقلال در نقطه دفاع راست و همان منطقه‌ای که گل اول را دریافت کرده بود، دچار اشتباه شد و احمد زنده روح می‌رفت با ضربه سر دروازه استقلال را باز کند که سید حسین حسینی با واکنشی سریع مانع از فروریختن دروازه استقلال شد. این موقعیت را استقلال 10 دقیقه بعد پاسخ داد وآرمان رمضانی می‌توانست با شوت سنگین خود دروازه گل گهر را فرو بریزد اما این سمت نیز اخباری واکنش مناسبی داشت تا دروازه تیمش بسته بماند. اما موقعیت سازی‌های جدی گل‌گهر ادامه یافت تا اینکه دقیقه 76 بار دیگر میزبان صاحب یک موقعیت طلایی شد و کوشکی در دو قدمی با شوتی سنگین دروازه استقلال را به شدت تهدید کرد که سید حسین حسینی در مسیرتوپ قرار گرفت و با سینه این موقعیت را به نوعی بلاک کرد تا دروازه تیمش بسته بماند. تعویض‌های نکونام و اوزونیدیس در نیمه دوم نیز نتوانست راه چاره‌ای برای دو تیم باشد تا شمار گل‌های خود را افزایش دهند و موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای که در ادامه بازی نصیب دو تیم شد به خصوص استقلال که دوست داشت بازی را با برتری به پایان برساند وبا بردی ارزشمند میدان بازی با گل‌گهر را ترک کند، بی نتیجه ماند و دو تیم امتیازات را تقسیم کردند و درنهایت این بازی با همان تساوی یک-یک به پایان رسید. در این میدان آنچه بیشتر به چشم آمد درخشش دروازه‌بان‌های دو تیم بود، به خصوص سیدحسین حسینی که با سه واکنش عالی حقیقتا بهترین بازیکن میدان بود و توانست استقلال را از شکست حتمی نجات دهد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران