منهای فوتبال

1924
نابغه دهر

حسن یزدانی در دهه سوم به دنبال مدال سوم

نابغه دهر

۵ دی روز تولد حسن یزدانی یکی از استثناها تاریخ کشتی ایران است؛ کسی که وارد دهه سوم زندگی خود شد و در آستانه رسیدن به سومین مدال خود در المپیک است.

به گزارش ایران ورزشی- 5 دی سال 1373 در جویبار مازندران یکی از بهترین های تاریخ کشتی ایران چشم به جهان گشود. نابغه ای که نظیر او را باید در کتاب ها و افسانه ها جستجو کرد؛ نابغه بابت خلقت او باید ممنون خداوند بود. ستاره ای که با کسب 9 مدال جهان و المپیک و دو طلای بازیهای آسیایی و 2 طلای قهرمانی آسیا رکوردی دست نیافتنی از خودش به جا گذاشته و فرصت این را هم دارد که این رکورد را دست نیافتنی تر کند.

حسن یزدانی رکوردار بیشترین مدال جهانی و المپیک در تاریخ کشتی ایران است و اگر بتواند در المپیک پاریس به میدان برود و به فینال بازیها برسد با مدال نقره به رکورد آقا تختی میرسد و اگر طلا بگیرد همزمان هم رکورد تختی را میشکند و هم رکورد هادی ساعی را و به عنوان پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران لقب میگیرد.

حسن یزدانی علاوه بر این رکوردهایی که دارد به لحاظ اخلاقی هم داراری رکورد عجیبی است. او از معدود ستاره های تاریخ کشتی ایران است که از سال 2015 که به ترکیب اصلی تیم ملی رسید تا به همین الان مدام در اردوی تیم ملی بوده و هرگز نبوده که بخواهد با یکی از مربیان تیم ملی دچار مشکل شود و حاشیه ای او را از تیم ملی دور کند.

سال 2015 و 2016 با رسول خادم کار کرد. در سال 2017 هدایت تیم ملی به محمد طلایی رسید و در سال 2018 دوباره خود رسول خادم اما هرگز با این بزرگان کشتی حتی کوچکترین مشکل را هم نداشت. سال 2019 غلامرضا محمدی و محسن کاوه به تیم ملی آمدند و سال 2021 که پژمان درستکار اضافه شد و تا سال 2023 که محسن کاوه آمد اما هیچکس به یاد ندارد او با این مربیان و یا دستیاران آنها کوچکترین مشکلی داشته باشد.

قبل از این که به بزرگسالان هم برسد سه سال در تیم ملی نوجوانان و جوانان با محمد طلایی کار کرد. به لحاظ افتخاراتی که یزدانی کسب کرده او با هیچ یک از این مربیان قابل قیاس نبود و از برخی که با اختلاف بهتر و بالاتر بوده اما با این حال هرگز افتخارات و محبوبیت باعث نشد که او، احترام شاگرد و مربی را فراموش کند.

هیچ کشتی گیری در تاریخ ایران دیده نشده که یک دهه به طور مداوم در اردو باشد و حتی به بهانه مصدومیت اردو را ترک کرده باشد. زودتر از بقیه نیامده باشد، دیرتر هم نیامده است.  

این همه خصوصیات مثبت در یک نفر هرگز نمی‌تواند اتفاقی باشد، همین ها است که او را نابغه می کند. همین خصوصیات است که جامبولات تدیف در توصیف حسن یزدانی او را یکی از بهترین ها تاریخ می داند و می گوید آرزوی هر مربی داشتن یک ستاره مثل حسن یزدانی است.

باید بابت داشتن حسن یزدانی شاکر خداوند بود و آرزو کرد که او خیلی زود سلامتی اش را به دست بیاورد و برای المپیک پاریس آماده شود تا رکوردهایی باقیمانده را بشکند.   


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال