منهای فوتبال

1942
سهرابیان: قطعا قایقرانی ایران در المپیک نماینده خواهد داشت

در تلاش برای جذب مربی روس هستیم

سهرابیان: قطعا قایقرانی ایران در المپیک نماینده خواهد داشت

شرایط تیم ملی آب‌های آرام با پدرو سنا سرمربی برزیلی‌اش اصلا آرام پیش نرفت. سنا به امید ساختن روزهایی روشن برای قایقرانی ایران پا به تیم ملی گذاشت اما شرایط خوب پیش نرفت تا جایی که تیم ملی در بازی‌های آسیایی هانگژو فقط ۳ برنز بگیرد.

فائزه زمانی؛ تازه بعد از این بازی‌ها بود که سکوت ملی‌پوشان آب‌های آرام  شکست و شروع به انتقاد از عدم دیسیپلین ش ضعف فنی این مربی کردند. با بالا گرفتن اختلاف قایقرانان‌ و سرمربی‌، درحالی که هنوز قرارداد سنا تمام نشده بود، فدراسیون با پرداخت مطالباتش او را راهی برزیل کرد.
حالا 3،4 ماه بیشتر به مسابقات انتخابی المپیک باقی نمانده است اما هنوز خبری از کادر جدید تیم ملی نیست. در چنین شرایطی علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی از مذاکره با فدراسیون روسیه برای جذب یک مربی روس خبر می‌دهد تا در صورت فراهم بودن شرایط، ملی‌پوشان زیر نظر یک مربی خارجی برای گرفتن سهمیه پارو بزنند.
او همچنین در واکنش به حواشی اخیر تیم ملی روئینگ و جدایی نازنین ملایی از تیم و تمرین در یونان، همچنان اختلاف بین فرزام و ملایی را تکذیب می‌کند و معتقد است اینچنین مشکلاتی بین مربی و ورزشکار طبیعی است.

 تکلیف کادرفنی تیم ملی آب‌های آرام مشخص نشد؟
اولین تست تیم ملی آب‌های آرام دیروز برگزار شد. طبق آئین‌نامه قایقرانان باید در 3 مرحله رکوردگیری شرکت کنند و در 2 مرحله رکورد حد نصاب را بزنند تا جواز حضور در اردوهای منجر به انتخابی المپیک را بگیرند. اینگونه نیست که هر کسی به مسابقات انتخابی اعزام شود. قطعاً قایقرانان باید رکورد مدنظر ما را بزنند تا جواز حضور در انتخابی المپیک را بگیرند.
برای این 3 ماه باقی‌مانده تا مسابقات کسب سهمیه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که مرحله به مرحله باید جلو برویم.
از طریق وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با روسیه در ارتباط هستیم و در تلاشیم تا یک مربی روسی به ایران بیاوریم. 5‌-4 مربی رزومه‌دار را زیر نظر داشتیم و با آنها صحبت‌هایی انجام داده‌ایم‌ اما فعلاً با کسی توافقی نداشتیم و به همین خاطر در حال حاضر نمی‌توانم اسمی ببرم.


 اگر موفق به استخدام مربی خارجی نشوید، تیم ملی با کادر ایرانی عازم انتخابی المپیک می‌شود؟
این موضوع به گزینه‌های در حال مذاکره ما بستگی دارد و باید ببینیم شرایط ما را می‌پذیرند‌ یا نه، بنابراین اگر موفق به جذب مربی خارجی نشویم با همین روند ادامه می‌دهیم‌ تا زمانی که بتوانیم مربی شاخصی که مدنظر داریم را به ایران بیاوریم.


 مشکل مالی برای جذب مربی خارجی ندارید؟
از طریق وزارت ورزش در حال پیگیری هستیم و خداراشکر مشکل مالی نداریم.


 فدراسیون نمی‌توانست اختلافات تیم ملی روئینگ‌ را‌ بهتر مدیریت کند تا ملایی برای تمرین به یونان نرود؟
ملایی با توجه به اینکه بورسیه IOC است، می‌تواند در کمپ‌های فدراسیون جهانی تمرین کند و با استفاده از حقش یونان را برای تمرین انتخاب کرده است. او 2 روزی است که وارد ایران شده و تمریناتش را برای روز رکوردگیری انجام می‌دهد. شرایط او هم با باقی قایقرانان یکی است و برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک باید در رکوردگیری‌ها شرکت کند. شرایط تیم ملی روئینگ بسیار عالی است و خوشبختانه مشکلی نداریم. تست روئینگ هم یکی، دو روز دیگر برگزار می‌شود.
هیچ اختلافی بین ملایی و فرزام وجود ندارد، ملایی همیشه از بورسیه‌اش به صورت نقدی استفاده می‌کرد و این بار انتخاب کرده که از این بورسیه به صورت تمرین در کمپ فدراسیون جهانی استفاده کند.


 پس شما اختلاف بین ملایی و فرزام را تکذیب می‌کنید؟
اینکه ورزشکار با مربی‌اش اختلاف داشته باشد اصلاً مشکل حادی نیست و من هم اصلاً دوست ندارم با صحبت در این مورد، به این موضوع دامن بزنم تا آرامش تیم و ورزشکار بهم بخورد.
 شما بهتر از هر کسی در جریان آمادگی قایقرانان هستید، باتوجه به زمان کوتاه باقی مانده، گرفتن سهمیه المپیک روئینگ و آب‌های آرام را چقدر شدنی می‌دانید؟
من شرایط ورزشکارانم را می‌دانم اما از شرایط جغرافیا اطلاعی ندارم. سال قبل شرایط خیلی خوبی داشتیم اما 4 ماه مانده به شروع مسابقات سطح آب دریاچه کاهش پیدا کرد و ما را از برنامه‌های‌مان عقب انداخت. الان هم ترجیح می‌دهم درباره جزئیات چیزی نگویم که در صورت بروز مشکل، فدراسیون را مقصر ندانند اما قطعاً سهمیه خواهیم داشت.

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال