منهای فوتبال

2034
مهمدی برنده بزرگ کشتی فرنگی

پایان پنج وزن نخست قهرمانی کشور با چاشنی جنجال و اخراج

مهمدی برنده بزرگ کشتی فرنگی

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور در حالی روز دوم خود را آغاز کرد که جنجال و اخراج در این روز هم ادامه پیدا کرد اما قهرمانی مهمدی اتفاق مهم پنج وزن اول بود.

به گزارس ایران ورزشی؛ مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور در روز دوم (7 دی) با برگزاری فینال‌های پنج وزن اول استارت خورد و کشتی پایانی اوزان 55، 60، 63، 77 و 87 کیلوگرم در حضور تماشاگران قمی در سالن حیدریان به انجام رسید که محمدمهدی شعبانی، محمدمهدی غلامپور، میثم دلخانی، امیر عبدی و علیرضا مُهمدی مقام اول این اوزان را به دست آوردند.

این مسابقات در حالی برگزار شد که همانند روز نخست اعتراض و درگیری حرف اول را می‌زد. در روز نخست سعید عبدولی و برادرش مسابقات را به جنجال کشید اما در روز عادل بالی‌تبار مربی مازندران جنجال به راه انداخت. 

نکته مهم اما در این میان نقش امیر عبدی کشتی‌گیر قمی بود که در مرحله نخست مسابقات هم یک پای جنجال بود و در یرگزاری مسابقات هم استارت جنجال از کشتی او خورد و در فینال وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده با علیرضا مهمدی این جنجال به اوج رسید. 

نتایج فینال پنج وزن نخست:

55 کیلوگرم:

فینال: محمد حسینوند (خوزستان) صفر - محمدمهدی شعبانی (فارس) 9


60 کیلوگرم:

فینال: مهدی جواهری (سمنان) صفر - محمدمهدی غلامپور (جوانان) 9

مهدی جواهری دیگر کشتی‌گیر قمی بود که البته به نام سمنان در مسابقات شرکت کرد، چراکه نفر اول این استان در مسابقات کشوری، علیرضا نجاتی بود که در روز اول رقابت‌ها مقابل پویا ناصرپور تن به شکست داد و جواهری هم با شکست ناصرپور، زمینه حذف نجاتی را فراهم کرد.
جواهری که روز گذشته کشتی‌های خوبی ارائه کرد در فینال نمایش خوبی نداشت و مقابل غلامپور دیگر کشتی‌گیر خوب و پدیده این رقابت‌ها تن به شکست داد.

63 کیلوگرم:
فینال: میثم دلخانی (فارس) 8 - عرفان جرکنی (تهران) 3

میثم دلخانی با قهرمانی در این مسابقات حالا می‌تواند خودش را به عنوان مدعی این وزن مطرح کند. 

77 کیلوگرم:

فینال: امیر عبدی (قم) 3 - علی اسکو (مازندران) 2

این‌که پدر امیر عبدی رئیس هیات کشتی قم است و مسئولیت برگزاری مسابقات را برعهده دارد، باعث شده داوران هر تصمیمی که به نفع او می‌گرفتند با واکنش تند مربیان تیم مقابل قرار می‌گرفت. بعد از جنجال مرحله مقدماتی مقابل عبدولی و اعتراض شدید برادران او در فینال هم وقتی داوران یک امتیاز اشتباه را به عبدی دادند با واکنش تند عادل بالی‌تبار مربی مازندران را در پی داشت. 

87 کیلوگرم:
فینال: علیرضا مهمدی (خوزستان) 4 برنده - ناصر علیزاده (مازندران) 4

حساس‌ترین فینال پنج وزن اول بین علیرضا مُهمدی دارنده مدال نقره وزن 82 کیلوگرم جهان و ناصر علیزاده مدعی و ملی‌پوش چند سال اخیر وزن 87 کیلوگرم برگزار شد که در این مسابقات جنجال به اوج خود رسید. 
در وقت اول ناصر علیزاده با اخطار کم‌کاری و خروج حریف از تشک، صاحب دو امتیاز شد، اما در وقت دوم مُهمدی در خاک از علیزاده امتیاز گرفت و نتیجه را 3 بر 2 به نفع خود کرد.
ناصر علیزاده خیلی زود با خاک و بارانداز مُهمدی بار دیگر خود را 4 بر 3 پیش انداخت که تقاضای اخطار و امتیاز برای علیزاده اعتراض شدید عادل بالی‌تبار مربی مازندرانی را به همراه داشت. ورود او به روی تشک باعث شد تا طبق مقررات او از کنار تشک اخراج شود. 
این اخراج یکبار دیگر نشان داد که تصمیمات داوری می‌تواند یک مسابقه زیبا و هیجان انگیز را از مسیر اصلی خود خارج کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال