فوتبال ایران

2094
نیم فصل دوم رویایی در انتظار استقلال: 10 بازی در تهران

نیم فصل دوم رویایی در انتظار استقلال: ۱۰ بازی در تهران

استقلال در نیم فصل دوم لیگ برتر ۱۰ بار در تهران مقابل رقبایش قرار خواهد کرد و فقط ۵ بار از پایتخت خارج خواهد شد.

حمیدرضا عرب؛ نیم فصل دوم بیشترین بازی را میان تمام مدعیان قهرمانی استقلال در شهر خود انجام خواهد داد. طبق برنامه‌ ریزی‌ لیگ برتر استقلال فرصت دارد 8 بار در ورزشگاه آزادی مقابل رقبا قرار بگیرد. درمیان این 8 بازی دربی هم قراردارد که البته شرایطی یکسان برای دو تیم بزرگ پایتخت به لحاظ میزبانی ایجاد خواهد کرد اما به هرحال مجموع بازی‌های در خانه سبب شده استقلال بیشترین آمار میزبانی را به خود اختصاص دهد.

استقلال درنیم فصل دوم میزبان این تیم‌ها است: صنعت نفت آبادان، سپاهان، پرسپولیس، مس رفسنجان، شمس آذر، ذوب آهن، فولاد، گل گهرسیرجان.

نگاهی به این برنامه نشان می‌دهد که آبی‌ها فرصت بزرگی دراختیار دارند که در تهران مقابل مدعیان لیگ برتر به آن نتایجی که مد نظر دارند، برسد. به خصوص سپاهان که در بازی نیم فصل اول موفق شد استقلال را در ورزشگاه نقش جهان شکست دهد و همچنان استقلالی‌ها با حسرت  وافسوس به آن شکست نگاه می‌کنند. علاوه بر آن بازی در ورزشگاه خانگی مقابل تیم‌هایی همچون گل گهر و ذوب آهن و حتی شمس آذر که موفق شدند از استقلال امتیاز بگیرند، مجال بزرگی برای جبران امتیازات از دست رفته پیش روی استقلال قرار خواهد داد.

علاوه بر 8 بازی که استقلال در ورزشگاه خانگی مقابل رقبا برگزار خواهد کرد، دو بازی دیگر استقلال نیز در تهران برگزار خواهد شد و آبی‌ها رنج سفر به خارج از شهر را نخواهند کشید. در نیم فصل دوم بازی مقابل هوادار و پیکان نیز در تهران برگزار خواهد شد و با اینکه روی کاغذ این دو تیم میزبانند اما به هرحال استقلال با آرامش فکری بیشتری رخ در رخ این دو تیم تهران قرار خواهد گرفت.

به این ترتیب استقلال 10 بازی خود در نیم فصل دوم را درتهران برگزار خواهد کرد و با توجه به اینکه تا قبل از بازی با پیکان استقلال موفق شده بود صد در صد بازی‌هایی که در ورزشگاه آزادی برگزار کرده را با برد پشت سرگذاشته و رکورد صد در صد پیروزی در ورزشگاه خانگی را در اختیار دارد، چنانچه همین وضعیت در نیم فصل دوم نیز ادامه داشته باشد، استقلال شانس و اقبال بالایی برای درو کردن امتیازات نیم فصل دوم پیش رو خواهد داشت.

حتی اگر تصور کنیم استقلال از 10 بازی که در تهران پیش رو دارد صاحب 25 امتیاز هم شود و برای مثال در دربی به برتری نرسد یا یکی از بازی‌ها مقابل پیکان یا هوادار را با برد تمام نکند، باز هم مجموع امتیازاتی که انتظار استقلال را خواهد کشید عدد قابل توجهی را مقابل ما قرار خواهد داد.

گرچه پیش بینی دشوار است اما ادامه روند برتری در ورزشگاه خانگی با یک حساب سرانگشتی استقلال را به امتیازی حوالی 55 خواهد رساند و چنانچه استقلال در 5 بازی بیرون خانه نیز 7،8 امتیاز به دست آورد، مجموع امتیازاتش از عدد 60 تجاوز خواهد کرد که تاریخ نشان می‌دهد تیم‌هایی که به این امتیاز می‌رسند، شانس بسیاری برای موفقیت نهایی در لیگ برتر دارند.

نگاهی به بازی‌های خانگی سپاهان و پرسپولیس که جدی‌ترین رقبای استقلال برای رسیدن به جام قهرمانی محسوب می‌شوند نیز نشان می‌دهد کفه ترازو به شدت به سود استقلال سنگین است. سپاهان 7 بازی در اصفهان برگزار می‌کند. پرسپولیس نیز با احتساب دربی و دیداری که مقابل هوادار در تهران خواهد داشت، مجموعا 9 بازی خود را در تهران برگزار خواهد کرد که شرایط این تیم هم برای دستیابی به امتیاز مناسب است اما درهرحال سرخ‌ها یک بار بیشتر از استقلال از تهران خارج خواهند شد و به همین دلیل اینجا نیز کفه ترازو به سود نکونام و شاگردانش سنگین‌تر است.

ضمن اینکه پرسپولیس سابقه ازدست دادن امتیازات بیشتری در تهران دارد و هیچ تیمی همچون استقلال نیست که در ورزشگاه خانگی صاحب بردهای پی درپی شده باشد. سپاهان نیز در فصل جاری دو بار در ورزشگاه خانگی به ملوان و آلومینیوم اراک باخته و طعم تلخ از دست دادن همه امتیازات را چشیده است، بنابراین استقلال می‌تواند از این مزیتی که خواسته یا ناخواسته به سودی ایجاد شده نهایت بهره را ببرد و از بازی در تهران صاحب سود امتیازی بالایی شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران