فوتبال جهان

21264
داستان حضور مودریچ در سوانسی

فوق‌ستاره، مالک باشگاه ولزی

داستان حضور مودریچ در سوانسی


سلام به هواداران سوانسی، من لوکا مودریچ هستم و مشتاقم که در بخشی از این مسیر سهیم باشیم.» شنیدن این جمله از زبان لوکا مودریچ با توپ فوتبالی که لوگوی باشگاه سوانسی سیتی روی آن نقش بسته بود، هواداران فوتبال در فضای مجازی را شوکه کرد. اسطوره این بازی و پرافتخارترین بازیکن تاریخ رئال مادرید، به تیمی در جنوب غربی ولز ملحق شده بود که در میانه جدول سطح دوم فوتبال انگلستان قرار دارد؛ آن هم به عنوان سرمایه‌گذار و یکی از مالکان باشگاه. اما سؤال اصلی اینجاست که چه داستانی پشت این خبر شوکه‌کننده است؟

برت کراوت و جیسون کوهن دو مالک اصلی سوانسی که این باشگاه را اداره می‌کنند، به دنبال یک بازیکن سطح جهانی بودند که برند باشگاه را به صورت بین‌المللی بهبود ببخشد؛ اتفاقی که می‌تواند منجر به افزایش کیفیت عملکرد تیم در داخل زمین و درست پیش رفتن پروژه باشگاه شود. حضور تام بریدی اسطوره فوتبال امریکایی و قهرمان هفت دوره سوپربول در برمینگام که به تازگی صعود به چمپیونشیپ را تجربه کرده، یکی از نمونه‌های این اتفاق در فوتبال انگلیس است. ماجرای رشد باشگاه رکسهم در همین ولز با سرمایه‌گذاری دو ستاره هالیوود یعنی رایان رینولدز و راب مک‌الهنی نیز به یکی از داستان‌های معروف فوتبال تبدیل شده اما قصه لوکا مودریچ، فرق می‌کند.

برنده جایزه توپ طلا در سال ۲۰۱۸ در ماه اکتبر به همراه مشاور معتمد خود بورخا چوچ، به برت کراوت مالک سوانسی و تاجر ساکن نیویورک معرفی شد و از همان زمان، در رادار سوانسی قرار گرفت. با وجود اینکه مودریچ ۳۹ ساله علاقه به ادامه بازی تا حد امکان برای رئال مادرید دارد، اما او پیش از پیشنهاد سوانسی نیز به فعالیت‌ و سرمایه‌گذاری در این بخش از ورزش نیز فکر کرده بود. پیشنهاد کراوت که سرمایه‌گذاری به علاوه مالکیت مشترک باشگاه را شامل می‌شد با توجه به امکان نفوذ مودریچ در مسائل فوتبالی، توانست فوق‌ستاره کروات را وسوسه کند. نباید انتظار داشته باشیم که مودریچ فصل آینده زوج جو آلن در خط میانی سوانسی برای چمپیونشیپ باشد یا دفتری را در محل تمرین تیم تصاحب کند. با این حال نقش او چیزی بیشتر از یک نام معروف نمایشی در باشگاه خواهد بود. تأمین شدن منافع دو طرف، یکی از مواردی بود که باعث شد مودریچ برای قبول کردن پیشنهاد سوانسی مشتاق باشد.

برای مودریچ، این یک فرصت فوق‌العاده خواهد بود تا بیش از پیش درباره بخش تجاری فوتبال یاد بگیرد و سوانسی، به دنبال استفاده از تجربه‌های مودریچ در فوتبال برای رسیدن به اهداف خود خواهد بود. برنامه سوانسی این است که مودریچ در بخش استعدادیابی بازیکنان به باشگاه کمک‌ کند و همچنین در بالاترین سطح فوتبال، مشاور باشگاه باشد. صد البته که حضور مودریچ منافع مالی و تجاری مشخصی را برای سوانسی به همراه خواهد داشت؛ به هر حال، مودریچ ۲۸ جام در کارنامه خود دارد، بیش از ۳۷ میلیون صفحه در اینستاگرام او را دنبال می‌کنند و به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۸ نیز انتخاب شده است. حضور او می‌تواند برای جذب اسپانسرهای جدید و تقویت برند بین‌المللی سوانسی، یک اتفاق بزرگ باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها