منهای فوتبال

2234
تغییر نتایج قهرمانی کشور با نظر کمیسیون داوری؟ / VAR در کشتی

تغییر نتایج قهرمانی کشور با نظر کمیسیون داوری؟ / VAR در کشتی

بررسی اشتباهات داوران در کمیسیون داوری پای VAR را به کشتی باز کرده و حالا قرار است که در صورت اعتراض کشتی‌گیران کمیسیون داوری به این موضوع ورود کند و در صورت تغییر نتیجه در نظر کادرفنی هم تاثیر گذار است.

به گزارش ایران ورزشی- اشتباهات داوری در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور سر و صدای بسیاری از مربیان و کشتی‌گیران را بلند کرد و حالا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی می‌گوید این داوری‌ها در کمیسیون مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

نتایج چند مسابقه در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشتی به دلیل اشتباهات داوران دستخوش تغییر شد و همین حواشی زیادی را به وجود آورد. کشتی امیرعبدی و علیرضا عبدولی رد وزن 77 کیلوگرم، ناصر علیزاده و علیرضا مهمدی در وزن 87 کیلوگرم و رسولگرمسیری با عباس مهدی‌زاده در وزن 82 کیلوگرم از جمله مسابقاتی بود که نتیجه آن‌ها با تصمیم داوران تغییر کرد و به همین دلیل هم حواشی زیادی را به وجود آورد.

حالا حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی وارد ماجرا شده و از بررسی این موارد در کمیسیون داوران خبر داده و اعلام کرده اگر نتیجه یک کشتی با اشتباه داوری تغییر کرده باشد و این موضوع با بازبینی فیلم از سوی کمیسیون داوران تأیید شود، در تصمیمات کادرفنی تاثیر می‌گذارد.

حسن رنگرز با اشاره به اتفاقات رخ داده در قهرمانی کشور گفت:« به لحاظ کمی و کیفی بهترین رقابت‌های کشوری چند دهه اخیر را شاهد بودیم که تمام سرمایه‌های کشتی به استثنای هفت نفری که معاف شده بودند، در آن شرکت داشتند. جوان‌های خوبی به کشتی فرنگی معرفی شدند و خوشحالم بعد از دو سال پرداخت هزینه‌های قانون‌مداری و ایجاد یک چرخه عادلانه و شفاف، به نتیجه لازم رسیدیم.»

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه برخی مربیان و کشتی‌گیران نسبت به داوری کشتی‌ها و تغییر نتایج با اشتباه داوری انتقاد داشتند، ادامه داد:« حضور همکارانم به‌عنوان کمیته فنی در این رقابت‌ها به این دلیل است که صرفاً به نتایج بسنده نکنیم. ما در چرخه انتخابی تیم ملی به این نکته اشاره داشتیم که اگر نتیجه کشتی با اشتباه داوری تغییر کرد، امکان بازبینی فیلم توسط کمیسیون داوری وجود داشته باشد و اگر تأیید شود که اشتباهی صورت گرفته، ملاک تصمیم کادر فنی تیم ملی اعلام نتیجه جدید است.»

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که فیلم کشتی عباس مهدی‌زاده با رسول گرمسیری اصلا از سوی داوران ضبط نشده بود که بخواهد بازبینی شود. حتی وقتی سرمربی تیم اصفهان به بازنده شدن مهدی‌زاده معترض شد داوران اعتقاد داشتند که فیلم این مسابقه ضبط نشده است حالا چطور قرار است که در کمیسیون درباره این موضوع بحث شود، برای کسی قابل قبول نیست.  


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال