منهای فوتبال

2290
رضازاده: امیدوارم وزنه‌برداری در المپیک پاریس افتخارآفرینی کند

رضازاده: امیدوارم وزنه‌برداری در المپیک پاریس افتخارآفرینی کند

عضو هیئت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری کار ملی‌پوشان ایران در المپیک ۲۰۲۴ را سخت توصیف کرد و گفت: امیدوارم با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، وزنه‌برداران در المپیک پاریس افتخارآفرینی کنند.

به گزارش ایران ورزشی؛ حسین رضازاده عضو هیئت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری و رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری درخصوص کاندیداتوری‌اش برای ریاست فدراسیون جانبازان و توان‌یابان و موج انصراف اخیر برخی از کاندیداهای این فدراسیون گفت: نزدیک به ۱۲ کاندیدا برای حضور در انتخابات آتی ریاست فدراسیون جانبازان و توان‌یابان ثبت‌نام کرده‌اند و من هم یکی از متقاضیان هستم. اما از دلیل انصراف برخی کاندیداها و یا این‌که آیا رد صلاحیت شده‌اند یا خیر، بی‌اطلاع هستم و در این خصوص باید مسئولان وزارت ورزش و جوانان صحبت کنند.

وی افزود: هدف من از کاندیداتوری برای ریاست فدراسیون جانبازان و توان‌یابان، کمک و خدمت است. حدود ۴ سال است که مسئول انجمن پاراوزنه‌برداری هستم و در بازی‌های پاراآسیایی هم در کنار این عزیزان بودم.

رضازاده در تشریح آخرین شرایط پاراوزنه‌برداران ایران گفت: ۶ الی ۷ ورزشکار برای حضور در اردوی پاراوزنه‌برداری دعوت شده‌اند. پیش از سال نو در مسابقات فزاع امارات شرکت می‌کنیم و در فرودین و اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نیز مسابقات انتخابی پارالمپیک به میزبانی گرجستان را در پیش داریم. پاراوزنه‌برداری در زمره رشته‌هایی است که همواره در رقابت‌های پارالمپیک مدال‌آور بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی کسب چند مدال برای این رشته در بازی‌های پارالمپیک را دارد، عنوان کرد: رقابت‌های پارالمپیک سخت است و همه کشورها درحال تلاش و تمرین برای کسب مدال هستند و پیش‌بینی تعداد مدال‌های احتمالی در این رقابت‌ها کار دشواری است.

رئیس اسبق فدراسیون وزنه‌برداری در تشریح اظهارات اخیرش درخصوص این‌که باید تیم ملی وزنه‌برداری ایران تغییر نسل هم گفت: تیم جوانان وزنه‌برداری ما قهرمان جهان شده و از این تیم ۱۰ نفره، دست کم ۵ الی ۶ وزنه‌بردار می‌توانند به بدنه تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند و می‌توان از این جوانان برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ و المپیک ۲۰۲۸ استفاده کنیم تا بتوانند برای ایران مدال کسب کنند.

تیم ملی وزنه‌برداری ایران درحالی مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی تایلند را در پیش دارد که رضازاده درخصوص برنامه‌های کمیته فنی برای حضور در این رقابت‌ها گفت: در حال حاضر ملی‌پوشان وزنه‌برداری در اردوی چالوس هستند. روز گذشته نیز فینال لیگ برتر وزنه‌برداری با حضور کادرفنی برگزار شد و وزنه‌برداران درحال آماده شدن برای مسابقات‌ هستند.

حسین رضازاده درخصوص حریفان وزنه‌برداری ایران در پاریس ۲۰۲۴ عنوان کرد: کار سختی در المپیک پاریس پیش رو داریم اما وزنه‌برداران ایران هم مدام در اردو و تمرین هستند و فدراسیون هم امکانات مورد نیاز را در اختیار کادرفنی و وزنه‌برداران قرار داده‌ است. وزنه‌برداری یک رشته مدال‌آور است و امیدوارم وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و اسپانسرها به وزنه‌برداری کمک کنند تا این بچه‌ها در المپیک پیش‌رو خوب وزنه‌بزنند و انشاا... برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال