24
آبروداری به سبک هانیه

سال پرمدال تیرانداز المپیکی

آبروداری به سبک هانیه

محسن نصر اصفهانی مربی تیم ملی تپانچه معتقد است هانیه رستمیان بدون دغدغه سهمیه در قهرمانی آسیا مسابقه داد.

انگاردر قهرمانی آسیا هم ماموریت غیرممکن به هانیه رستمیان محول شده ؛ مدال آوری برای تیراندازی. در حالی که ناکامی تیراندازان در رقابتهای امسال تنها مهر تایید روی افت ملی پوشان می زند، اما هانیه درست یک ماه بعداز بازیهای آسیایی هم دوباره تیراندازی را روسفید کرد، این بار با مدال نقره تپانچه 25 متر انفرادی قهرمانی آسیا در چانگ وون کره جنوبی. جایی که تیراندازان آسیایی در آن سهمیه المپیک را نشانه می گرفتند. اما تیر ایرانی ها به خطا رفت، جز هانیه رستمیان.او این بار مدال نقره را شکار کرد.
محسن نصر اصفهانی مربی هانیه دراین باره می گوید:« رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک، سطح بالایی داشت. نتایج نشان می دهد سطح رقابتها حتی از المپیک و بازیهای آسیایی هم بالاتر بود، چرا که همه برای سهمیه آمده بودند.»
البته به گفته او خستگی عملکرد تیراندازان ایران را تحت تاثیر قرارداده :« همه تیم ها با نفرات جدید در قهرمانی آسیا شرکت کرده بودند، اما تیم ایران به خاطر نداشتن پشتوانه، با همان نفرات اصلی در مسابقات شرکت کرد که خستگی روی کار آنها را تاثیر گذاشت و اجازه نداد نتیجه خوبی بگیرند.»
مربی تیم ملی تیراندازی با تپانچه، درخشش هانیه به نداشتن دغدغه سهمیه المپیک ربط می دهد:« هانیه در قهرمانی جهان سال قبل سهمیه اش را گرفته و بنابراین در رقابتها دغدغه سهمیه ندارد وفشار کمتری بابت این قضیه تحمل می کند. به همین دلیل همه برنامه او در مسابقات برای آمادگی المپیک است و بس. او در قهرمانی آسیا با قهرمانان المپیک رقابت کرد و فقط با اختلاف یک نمره نائب قهرمان شد.»
به گفته محسن نصر اصفهانی، پیک بدنی شاگردش را بازیهای آسیایی می داند:« پیک برنامه های هانیه بازیهای آسیایی بود. هرچند او می توانست در فینال بازیهای آسیایی نتیجه بهتری بگیرد، اما حضورش در فینال بازیهای آسیایی، اولین صعود یک ایرانی به فینال بازیها بود، اتفاقی که فشارروانی زیادی را به او تحمیل کرد. البته با برگشت به تهران در ترمینات روی ضعف های هانیه کار کردیم که باعث شد در قهرمانی آسیا، نتیجه بگیرد. هدف اصلی ما المپیک است و همه مسابقات و تورنمنت ها برای اوحکم تدارکاتی را دارد و او تنها برای آمادگی قبل از المپیک حاضر می شود.»
مربی تیرانداز المپیکی، برای اینکه رستمیان تحت فشار نباشد، حرفی از مدال نمی زند:« ما برای اینکه بار روانی به وجود نیاید و هانیه تحت فشار نباشد، قول مدال نمی دهم. البته او به شرط حضور در تورنمنت اندونزی، اردوی هانوفر به آمادگی مدنظر می رسد.»
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های