فوتبال جهان

2414
امباپه حالم را به هم می‌زند، آرزو می‌کنم برود

کریستوف دوگاری:

امباپه حالم را به هم می‌زند، آرزو می‌کنم برود

کریستوف دوگاری، قهرمان جهان با فرانسه در ۱۹۹۸ گفت که دوست دارد کیلیان امباپه تابستان بعد یک بار برای همیشه از پی‌اس‌جی برود.

به گزارش ایران ورزشی؛ در سال جدید میلادی که یورو 2024 و المپیک پاریس را پیش‌رو داریم، امباپه قرار است رهبر فرانسه در هر دو تورنمنت باشد. شرایط امباپه دقیقاً مثل دو سال پیش است. او از دو روز پیش دوباره می‌تواند با رئال و هر تیم دیگری وارد مذاکره شود. باشگاه‌های اروپا منتظر تصمیم نهایی امباپه هستند. این در حالی است که رئال فقط همین ژانویه منتظر او خواهد ماند و پاریس قصد تمدید بلندمدت با او را دارد. تمدیدی که اصلاً منتفی نیست و امباپه اگر این‌ بار پای قرارداد را امضا کند، برای مدتی طولانی‌تر با پی‌اس‌جی خواهد ماند. 

کریستوف دوگاری، ستاره سابق تیم ملی فرانسه، از دست امباپه کلافه است. او به رادیو RMC گفت: «هر شش ماه یک بار اینطور است: کیلیان می‌ماند یا می‌رود؟ این واقعاً من را آزار می‌دهد. حالم از این اوضاعی که او درست کرده، به هم می‌خورد. من می‌خواهم امباپه وارد پروژه باشگاه شود و دیگر در یک پروژه شخصی نباشد. من از شنیدن صحبت‌هایی درباره باشگاه آینده او هر شش ماه خسته شده‌ام. من خسته‌ام و دیگر علاقه‌ای به این شایعات ندارم.»

دوگاری ادامه داد: «با همه وجودم امیدوارم امباپه برود. فکر می‌کنم او سال به سال بیشتر افت کرده است. او در دوئل‌های نفر به نفر بیشتر و بیشتر قابل‌پیش‌بینی شده و فاقد قدرت و شخصیت در مبارزه‌هاست. من متوجه شده‌ام که او اغلب در دعواهای درون زمین ناپدید می‌شود. او کاپیتان تیم است، ولی حامی هم‌تیمی‌هایش نیست.»

دوگاری از امباپه می‌خواهد که بیشتر به فکر تیم باشد: «تا زمانی که خلاف آن ثابت نشود، فوتبال یک ورزش تیمی است. امباپه برای ثبت آمارهای فردی خریده نشده، بلکه برای اینکه باشگاهش قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود، جذب شده است.

او می‌خواست تمام قدرت را در پی‌اس‌جی داشته باشد و رهبر تیم باشد و حالا که هست، کمی شبیه به یک بچه کوچک به نظر می‌رسد. مربی به او می‌گوید که باید دفاع کند و وقتی می‌خواهد در سمت چپ بازی کند، او را به عنوان یک مهاجم مرکزی قرار می‌دهد. احساس می‌کنم او کمی سردرگم شده است و هیچ اشتراک نظری با انریکه وجود ندارد که از این حیث او را درک می‌کنم. همچنین ناراحتی او از تابستان و اینکه موقتاً از باشگاه کنار گذاشته شد نیز قابل درک است.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان