فوتبال ایران

2590
محمد نوازی: سقف بودجه را از اول الکی گذاشتند

بازیکنی که دلش با تیم نیست، نباید در استقلال بماند

محمد نوازی: سقف بودجه را از اول الکی گذاشتند

جای یکسری بازیکنان درتیم ملی خالی است

استقلال قهرمان نیم فصل شد، با اینکه گفته می‌شود که جام را به قهرمان نیم فصل نمی‌دهند اما این موفقیت می‌تواند بار مثبت خوبی برای تیم استقلال داشته باشد، خصوصا اینکه با برگرداندن امتیازات سپاهان و پرسپولیس این تیم استقلال بود که صدر را از دست داد و از نظر روحی به هم ریخت. اما با توجه به باختهای پشت سرهم تیم سپاهان و همچنین توقف پرسپولیس توسط تیم شمس آذر، استقلال توانست با ااختلاف یک امتیاز از سپاهان قهرمان شود و نیم فصل را با اتفاق خوش به پایان برساند

مهدیه دریابیگی ؛ استقلال قهرمان نیم فصل شد، با اینکه گفته می‌شود که جام را به قهرمان نیم فصل نمی‌دهند اما این موفقیت می‌تواند بار مثبت خوبی برای تیم استقلال داشته باشد، خصوصا اینکه با برگرداندن امتیازات سپاهان و پرسپولیس این تیم استقلال بود که صدر را از دست داد و از نظر روحی به هم ریخت. اما با توجه به باختهای پشت سرهم تیم سپاهان و همچنین توقف پرسپولیس توسط تیم شمس آذر، استقلال توانست با ااختلاف یک امتیاز از سپاهان قهرمان شود و نیم فصل را با اتفاق خوش به پایان برساند. تبعات نتایج به دست آمده هم در نهایت استعفای سرمربی  دو تیم سپاهان و پرسپولیس بود. البته مورایس را برگرداندن در حالی که یحیی حاضر نشد ادامه دهد و رقیب دیرینه استقلال این روزها بدون مربی  است. در شرایطی که تیم‌ها در تعطیلات به سر می‌برند، اما تیم ملی برای برپایی اردویی به کیش رفت تا خودش را برای جدال در بازی‌های قطر آماده کند. در خصوص مسائل پیش آمده در لیگ برتر و همچنین آماده سازی تیم ملی برای جام ملتها با محمد نوازی مربی تیم استقلال هم کلام شدیم.

*استقلال قهرمان نیم فصل شد و پایان خوشی داشت.

همه می‌دانند که از ابتدای فصل تاکنون ما چقدر اذیت شدیم. مشکل بودجه و گرفتن بازیکن داشتیم و با همین مشکلات وارد لیگ برتر شدیم ،  اما بازیکنان تلاش کردند و با همتشان نیم فصل اول را خوب به پایان رساندیم. همه می‌دانند در این مسیر هم چه مشکلاتی برای تیم ما ایجاد کردند ضمن اینکه چند بازیکن مصدوم هم داشتیم که نتوانستند در چند بازی کنار ما باشند. در این میان البته جواد نکونام با درایت نظرش بر این بود که باید بازی به بازی کار را پیش ببریم و همین تدبیر هم خیلی کمک کرد از طرفی هم هواداران ما به خوبی حمایت کردند و حمایت آنها کمک زیادی به پیشرفت کارهای ما داشت.

*برنامه استقلال برای نیم فصل دوم چیست و چه بازیکنانی را مدنظر دارید؟

فعلا که تعطیل هستیم تا بعد از تعطیلات حتما آقای نکونام و دکتر خطیر جلسه خواهند داشت تا برای برنامه نیم فصل دوم تصمیم بگیرند و قطعا تیم باید  تقویت شود. بازیکنانی که نمی‌خواهند باشند و به نوعی دلشان با تیم نیست به عقیده من باید کنار گذاشته شوند و بازیکنانی که هم مدنظر آقا جواد هستند باید جذب شوند.

*اشاره کردید به بازیکنانی که نمی خواهند بماند و در صحبت‌های خود به این مساله تاکید داشتید. به نظر می‌رسد نظرتان روی ارسلان مطهری است. چند وقتی است که بحث کنار گذاشتن او از تیم استقلال مطرح می‌شود.

نه من اصلا منظورم به ارسلان نبود. فعلا که تصمیم خاصی گرفته نشده است. مطهری چند وقتی مصدوم بود و اگر بازی نمی‌کرد به خاطر مصدومیت بود. مطهری بازیکن بزرگی است. چندین سال است که برای استقلال زحمت کشیده است و ضمنی اینکه گلهای حساسی را نیز برای استقلال به ثمر رسانده . امافوتبال سلیقه ای است و نگاه‌ها متفاوت. ما نمی‌توانیم در خصوص هیچ بازیکنی نظری بدهیم.

*پس اینکه شما حرفتان را تکرار کردید نظرتان روی بازیکن خاصی نبود؟ یعنی منظور نداشتید که بعضی از بازیکنان کم کاری می‌کنند؟

نه من اصلا منظورم شخص خاصی نیست. اصلا تصمیم گیرنده خود آقا جواد است و ایشان باید در مورد بازیکنان تصمیم بگیرند.

*با توجه به اینکه امتیازات سپاهان و پرسپولیس را برگرداندن به نظر می‌رسید که سپاهان با اختلاف پنج امتیاز قهرمان نیم فصل شود . اما استقلال در کمال ناباوری قهرمان شد.

با تصمیماتی که گرفته شد و رای هایی که برگشت ، مشکلات زیاد شد، اما خدا خواست استقلال قهرمان نیم فصل شود. ضمن اینکه بازیکنان هم تلاش زیادی کردند.

*نظرتان در خصوص سقف بودجه چیست؟

تصمیمی که گرفتند اتفاق خوبی را برای فوتبال ما رقم نزد. هر تیمی بر اساس بودجه خودش باید بازیکن بگیرد و اینکه سقف تعیین کنند اصلا درست نیست.

*آقای صالحی(رییس کمیته استیناف) به این نکته اشاره داشتند که اصلا قانون سقف بودجه در آیین نامه نیامده است.

دقیقا همین طور است. عده ای نشستند و تصمیم گرفتند که سقف بودجه بگذارند در حالی که در آیین نامه چنین قانونی نیست . همانطور که گفتم تیم‌ها باید به بودجه خود نگاه کنند و بعد تصمیم بگیرند. سقف بودجه همه تیم‌ها را اذیت کرد.

*استقلال در نیم فصل دوم 10 بازی خانگی دارد این در شرایطی است در نیم  فصل اول تمام بازی های خانگی خود را بردید و به نظر می‌رسد که این مساله کاملا به نفع تیم استقلال باشد.

همانطور که گفتم نیم فصل اول به دلیل شرایط خاص بازی به بازی پیش رفتیم. اما شرایط نیم فصل دوم برای همه تیم‌ها سخت است و این امکان وجود دارد که هر اتفاق عجیب و غریبی بیفتد و قطعا بازی با تیم‌های ت جدول سخت خواهد شد، اما به هر حال بازی در خانه قطعا برای ما مزیت خواهد بود.

*لیگ برای بازی‌ها تیم ملی تعطیلی طولانی مدتی  خواهد داشت. نظرتان در خصوص تیم ملی و بازی‌هایی که در پیش دارد، چیست؟

آرزوی موفقیت برای تیم ملی دارم. اما جای یکسری بازیکنان در تیم ملی خالی است. هر چند که مربیگری امری سلیقه ای است و باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران