فوتبال ایران

2692
درخشان :ستاره داریم اما باید در قالب کار تیمی بدرخشند

خط حمله عالی داریم اما مهم تغذیه هافبکها است

درخشان :ستاره داریم اما باید در قالب کار تیمی بدرخشند

بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است تیم ملی ما ستاره های زیادی دارد اما نکته مهم این است که ستاره ها در قالب کار تیمی بتوانند در جام ملتها بدرخشند و ارزش خودشان را نشان دهند .

ناصر قراگزلو؛ تیم ملی کشورمان چند روز دیگر باید در آوردگاه قاره کهن بازیهای خودش را آغاز کند به همین دلیل برای بررسی عملکرد تیم ملی کشورمان در بازی مقابل حریف آفریقایی و بررسی حریفان همگروهمان همچنین شانسی که تیم ملی کشورمان برای موفقیت در آسیا خواهد شد با حمید درخشان بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان گفت و گویی داشتیم .

*بازی تیم ملی کشورمان مقابل حریف آفریقایی اش را چگونه ارزیابی کردید ؟

یکسری از اشکالات فنی و بدنی در تیم ما دیده شد که باید برطرف شود .اشکال اساسی که در تیم ما مقابل بورکینافاسودیده شد به این نکته باز می گشت که ما از نظر فیزیکی در همه جنگها بازنده بودیم که نمونه بارز این نکته هم در دوئل های فیزیکی  بازیکن مان با بازیکن تیم آفریقایی مشهود بود  که توپ را در درگیری از دست داد و در ادامه همان توپ تبدیل به گل بورکینافاسوتبدیل شد  که این مساله به طور حتم یکی از مشکلات تیم ما است که باید فکری به حال آن شود .

*نکته بعدی قابل تامل در تیم ما به میانگین سنی بالای ما باز می گردد که تیم ایران را به دومین تیم را به دومین تیم از لحاظ میانگین سنی تبدیل ساخته است !

بله میانگین کلی تیم ما بالاست نکته ای که منجر به این می شود که سرعت بازی بازیکنان ما پایین بیاید که این اصلا برای یک تیم خوب نیست .

*اما در کنار نکات منفی که وجود دارد تیم ملی ما بازیکنان با تجربه زیادی دارد که این شاید یک فاکتور مثبت باشد !

به هر حال تجربه بازیکنان ما بالاست و این فاکتور خیلی خوبی است اما ای کاش ما در کنار بازیکنان باتجربه مان بازیکنی مانند حسین زاده را هم به قطر می بردیم بازیکنی که آینده فوتبال ماست و حتما می توانست در کنار باتجربه به درد تیم ملی بخورد و به کار تیم ملی ما بیاید .

*در رابطه با بازی ابتدایی مان مقابل تیم فلسطین و تیمهای همگروه دیگرمان چه نقد فنی دارید ؟

ما نباید بازی با تیم ملی فلسطین رابرای خودمان دیدار سختی بدانیم اصلا تیم ملی فلسطین چه زمانی برای ما مشکل ساز شده که بتواند این بار برای ما مشکل ساز شود .اماارات هم زورش به ما نمی رسد و تیم ملی هنگ کنگ هم مانند تمامی بازیهایی که مقابل ما داشته باز هم بازنده خواهد بود به همین دلیل ما نباید نگران بازی با همگروهمان باشیم و بازی ما از مراحل بعدی تازه شکل جدی به خود می گیرد .

*به احتمال زیاد تیم ما به کره می خورد در این صورت چه شرایطی را برای دیدار مقابل این تیم متصور هستید ؟

تیم کره از بازیکنانی تشکیل شده که سرعت بسیار بالایی دارند و در کار ترکیبی و تیمی عالی کار می کنند نکته ای که کار ما را خیلی سخت می سازد و شانس برد را برای ما سخت می سازد .

*اما ما هم خط حمله ای داریم که لرزه برتن هر تیمی در قاره کهن می اندازد !

بله خط حمله ما بازیکنان خیلی خوبی دارد اما این یک نکته مهم است که بایدتوپهای خوبی به خط حمله ما برسد که انها بتوانند در محوطه جریمه خودشان را نشان دهند .

*یعنی شما نگران خط میانی تیم ملی مان هستید ؟

خط میانی ما از بازیکنان خوبی تشکیل شده اما امیدوارم که این بازیکنان در کنار هم بهترین کارایی را داشته باشند و هماهنگی بالایی را در جام ملتها ار خودنشان دهند .

*به نظر از تیم فعلی مان می توانیم انتظار قهرمانی داشته باشیم ؟

به نظرم این یکی از درد های فوتبال ماست که این قدر نسبت به تیم ملی مان ناامید هستیم !

*خود شما هم در حرفتان برای بازی مقابل کره نگرانی زیادی وجود داشت !

بله این حرف خوبی نیست اما به هر حال این یک حقیقت است که فوتبال ما در این چند ساله رشدی که نداشته هیچ بلکه به عقب هم رفته است و این مساله ای قابل تامل در تیم ما است .

*اما ما در کنار ضعفهایی که داریم تیم پرستاره ای را هم در اختیار داریم که می تواند قابل تامل باشد ؟

بله ما ستاره زیاد دارد اما تمام این ستاره ها باید در قالب کار تیمی بدرخشند و خودشان را نشان دهند در غیر این صورت اگر سی ستاره هم داشته باشید کاری را پیش نخواهید برد.

*برای قهرمانی تیم ملی مان واقعا امیدوارید ؟

به هر حال فوتبال است و اتفاقات و حوادث اش غیر قابل پیش بینی است از این رو شاید بتوان با توجه به مهره هایی که تیم ملی کشورمان از ان بهره می برد 30 تا 40 درصد برای قهرمانی و رسیدن به فینال شانس قائل شد .

*اما در شکل واقعی کار باید به این نکته بپردازیم که خیلی ضعیف کار کردیم!واقعیت امر این است که ما داشته های خوبی داریم اما به هر حال باید این را در نظر بگیریم که آیا خوب برای آنها برنامه ریزی کرده ایم یا تدارکات خوبی داشتیم و به شکل خوبی بازیکنان را تعلیم داده این که حالا از انها توقع موفقیت و انجام کارهای بزرگ را داشته باشیم .

*با این حال می خواهیدبگویید که برای رویارویی مقابل ژاپن شانسی نداریم ؟

ژاپن تیم خیلی خوبی است که واقعا خودش را از آسیا جدا کرده است از این روحتما فقط می توانیم با معجزه و شانس مقابل تیمی مقابل ژاپن به بردبرسیم و شاید در بهترین حالت بتوانیم به فینال برسیم اما با وجود تیمی مانند ژاپن به هیچ وجه نمی توانیم شانسی برای قهرمانی تیم ملی ایران قائل باشیم .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران