منهای فوتبال

2810
شه بخش: بهانه ای در کار نبود

واکنش ستاره تیم ملی بوکس به غیبت در رقابت های انتخابی

شه بخش: بهانه ای در کار نبود

رقابت‌های انتخابی تیم ملی با غایبی بزرگ برگزار شد. در حالی که رینالدو فونتس سرمربی کوبایی موقت تیم ملی گفته بود بوکسورها برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک، باید در چرخه انتخابی شرکت کنند، دانیال شه‌بخش ستاره تیم ملی به خاطر مصدومیت زانوی چپش خانه‌نشین شد و نتوانست روی رینگ برود.

 

فائزه زمانی/ چند روز قبل محمد عاشری مربی تیم ملی و محمد دانشمندفر دبیر فدراسیون در واکنش به غیبت ستاره اعلام کرده بودند که شه‌بخش فقط در صورت موجه کردن غیبتش می‌تواند به اردوها بگردد، اما این در حالی است که به گفته شه‌بخش او 3 روز قبل از مسابقات با ارسال نامه‌های پزشکی خود فدراسیون را در جریان عدم حضورش قرار داده است و بهانه‌ای در کار نبوده است.


 سر و کله این مصدومیت یکدفعه از کجا پیدا شد؟
تا قبل از این مصدومیت تمریناتم به خوبی پیش می‌رفت و حتی آماده حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی بودم.
در اولین اردویی که زیر نظر رینالدو فونتس داشتیم این مربی کوبایی به ما اعلام کرد که تمرینات و برنامه‌هایش فقط و فقط برای مسابقات انتخابی المپیک طراحی شده است. اما فدراسیون به یکباره برنامه‌اش عوض شد و مسابقات انتخابی تیم ملی وسط آمد که همین موضوع هم باعث تغییر برنامه مربی کوبایی شد و تمرینات‌مان را وارد فاز سرعتی کرد.
من با پایان اردوی خرم‌آباد در شهر خودم تمریناتم را دنبال می‌کردم که متأسفانه از زانوی چپ دچار مصدومیت شدم و با تأییدیه فدراسیون پزشکی و البته صلاحدید فدراسیون بوکس تصمیم گرفتم در رقابت‌های انتخابی شرکت نکنم.


 اما کادر فنی اعلام کرده است برای حضور در اردوها باید جلسه‌ای گذاشته شده و در صورت دفاعیات قانع کننده می‌توانید به اردوها ملحق شوید.
3 روز قبل از مسابقات با ارسال نامه‌های پزشکی به فدراسیون، غیبتم را اعلام کردم و آنها هم قبول کردند.
زانویم کمی آب آورده و از طرفی هم تاندونم آسیب دیده است، برای اینکه شدت این مصدومیت بیشتر نشود ترجیح دادم در رقابت‌ها حضور نداشته باشم و فکر می‌کنم درست‌ترین تصمیم را گرفتم.
بنابراین دلیل غیبتم فقط آسیب‌دیدگی بود و پای هیچ بهانه دیگری در میان نیست.


 چه زمانی به تمرینات برمی‌گردید؟
با نظر کادر پزشکی دوره نقاهتم یک هفته تا 10 روز است، در حال حاضر یک هفته از مصدومیتم را پشت سر گذاشتم و هفته دیگر می‌توانم به اردوها و تمرینات برگردم هر چند الان هم در حال استراحت نیستم و تمریناتم را با فشار کمتری دنبال می‌کنم.
بزودی به اردوها برمی‌گردم و مشکلی بابات حضور در مسابقات انتخابی المپیک ندارم. آماده هستم تا بهترین نتیجه را برای بوکس ایران رقم بزنم.


 کمتر از 2 ماه به مسابقات انتخابی المپیک در ایتالیا مانده است، به نظر می‌رسد کار سختی در این مسابقات دارید.
دقیقاً همینطور است. ما در ایتالیا کار سختی داریم چراکه این مسابقات جهانی است و بسیاری از بوکسورها از جمله قهرمانان جهان و المپیک که تا الان دست‌شان از سهمیه کوتاه مانده، برای گرفتن بلیت پاریس پا به این مسابقات می‌گذارند و از آنجایی که در حال حاضر تورنمنتی مهم‌تر از انتخابی المپیک نداریم، همین موضع باعث بالا رفتن کیفیت مسابقات شده و کار ما را سخت می‌کند.
اما گرفتن سهمیه غیرممکن نیست و می‌توانیم در این مسابقات به مدال و سهمیه برسیم چراکه شک نکنید حریفان از بوکسورهای ایرانی هراس دارند.
ما با تمام انرژی و توان‌مان به این مسابقات می‌رویم و امیدواریم بهترین نتیجه را برای بوکس ایران رقم بزنیم.


 حرف آخر.
چند وقتی است مسابقاتی تحت عنوان مسابقات حذفی بوکس حرفه‌ای زیر نظر IBA در کشورهای اروپایی و حتی عربی برگزار می‌شود. بسیاری از قهرمانان دنیا و المپیک و حتی کشورهایی ضعیف‌تر از ایران در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند اما ما تا به حال هیچ نماینده‌ای در این مسابقات نداشته‌ایم. ما هم عضوی از خانواده بوکس دنیا هستیم و اینکه چرا بوکسورهای ایرانی در این مسابقات حضور ندارند سؤالی است که باید از فدراسیون پرسید.

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال