فاجعهبار از نظر ورزشی، مخرب به خاطر حواشی
شکست بزرگ پرسپولیس
مسابقهای که قرار بود با یک برد ساده همراه باشد در نهایت با شکست تمام شد. شکستی که حکم یک فاجعه و آبروریزی تمام و کمال را برای پرسپولیس داشت. برگزاری این مسابقه و تورنمنت سه جانبهای که از بین تیمهای چهارم تا ششم جدول فریزشده لیگ برتر یکی را به جای سپاهان راهی لیگ قهرمانان آسیا در سطح دوم میکرد، حاصل فشار و پیگیری مدیران باشگاه پرسپولیس در دو ماه گذشته بود. واقعیت اینکه فشار و پیگیریهای باشگاه پرسپولیس موجب شد تا کارگروه تعیینشده توسط فدراسیون فوتبال این برنامه را بچیند و وقتی برنامه اعلام شد، تصور میرفت سرخپوشان از این شانس نهایت بهره را خواهند برد. پرسپولیس حتی قبل از نهایی شدن این تصمیم تمرینات خود را شروع کرد، سرمربی برگشت و بازیکنان خارجی هم آمدند اما در نهایت تیمی که بیش از دو هفته تمرین کرده بود مقابل حریفی که با دو جلسه تمرین به میدان آمد، شکست خورد و ماجرای سهمیه آسیا به بدترین شکل ممکن پایان یافت.
پرسپولیس مقابل تیمی باخت که رغبتی به برگزاری این تورنمنت نداشت و فقط دو روز تمرین کرد تا به این میدان بیاید. علاوه بر این تیم اردکانی بازیکنان خارجی و ستاره ملیپوش خود را هم در اختیار نداشت تا از حیث نداشتن ستارهها تقریباً شرایطی برابر با پرسپولیس داشته باشد.
قرار بود یک برد راحت باشد
پرسپولیس بدون ملیپوشان ایرانی و ازبک خود و یکی دو بازیکن غایب و مصدوم باز هم تیم پرمهرهای به نظر میرسید و روی کاغذ برتر از حریف بود. درون میدان نیز همه چیز به سود سرخها بود و آنها، هم در نیمه اول هم در نیمه دوم تیم برتر میدان بودند اما فقط از یک موقعیت خود استفاده کردند و به حریف اجازه دادند تا از روی ضربه ایستگاهی گل مساوی را به ثمر برساند.
در طول بازی نفرات تیم حریف بارها مصدوم شدند و مسابقه متوقف شد که این مهم با در نظر گرفتن تعطیلی حدوداً چهارماهه مسابقات و دوری بازیکنان چادرملو از تمرین طبیعی به نظر میرسید. با وجود این تصور میرفت پرسپولیس در وقتهای اضافه و در شرایطی که بازیکنان حریف از نظر بدنی با مشکلاتی جدی مواجه شدهاند، به گل یا گلهای بعدی خواهد رسید اما تیم اوسمار در این دو وقت اضافه پایینتر از حد انتظار ظاهر شد.
هر چند نیمه دوم وقت اضافه پخش تلویزیونی نداشت اما ناکارآمدی پرسپولیس در این زمان باعث شد تا حریف با یک ضربه مهلک در وقتهای تلف شده شوک بزرگ و تلخی به سرخها وارد کند و مسابقهای که قرار بود با یک برد راحت، سرخها را یک قدم به سهیه آسیا نزدیک کند با یک شکست بسیار تلخ و فاجعهبار تمام شود.
مدیرعاملی که از کوره در رفت
مصاحبه پیمان حدادی بعد از این باخت خفتبار عجیب و البته احساسی بود. حدادی صراحتاً بازیکنان را عامل رقم خوردن این نتیجه دانست و با حمله به آنها درخواست کرد قراردادهای خود را فسخ کنند. حدادی صراحتاً گفت در دو سال اخیر بارها مربیان تیم از گاریدو و کارتال تا هاشمیان و اوسمار به ناکارآمدی متهم شدهاند اما این بازیکنان هستند که مسبب رقم خوردن این ناکامیها به حساب میآیند.
مصاحبه حدادی که بخشهایی از آن منطقی و درست به نظر میرسید، احساسی شد تا مدیرعامل جوان باشگاه پرسپولیس شرایط را برای خودش سخت کند. حالا انتظار میرود بازیکنان تیم، بخصوص بزرگترها و باتجربههایی که مدیریت رختکن را در دست دارند رودرروی این مدیر قرار گرفته و کار را برایش سخت کنند.
پایان اوسمار در بدترین موقعیت ممکن
بعد از باخت مقابل چادرملو خیلیها درباره این حرف زدند که مذاکره با اسکوچیچ در حالی که پرسپولیس سرمربی داشت، به تیم لطمه زد و میتواند یکی از دلایل رقم خوردن این فاجعه باشد که البته بیراه هم نیست. با وجود این آنچه در زمین مسابقه رقم خورد باعث شد تا آنهایی که اعتقاد داشتند اوسمار میتواند در فصل آینده تیم را جمع و جور کرده و نتایج بهتری بگیرد از اعتقاد و باور خود عقب بنشینند.
حالا هم باشگاه پرسپولیس با عزم راسختری دنبال یافتن جانشین برای اوسمار خواهد بود و هم هوادارانی که او را با خاطرات خوش گذشته دوست داشتند و تصور میکردند احتمال موفقیتش وجود دارد، از او عبور کردهاند.
پایان اوسمار و پرسپولیس یک پایان بشدت تلخ و گزنده بود که با در نظر گرفتن باختهای متوالی قبل از جنگ و این شکست تحقیرآمیز باعث شد تا همه آن قهرمانی شیرین لیگ برتر با او را فراموش کنند.
بهانه پوستاندازی جور شد
باشگاه پرسپولیس برنامه مدونی ترتیب داده تا تیم خود را برای فصل بعد جوان کند و گزینههای نقل و انتقالاتی نیز این مهم را ثابت میکند. برای مدیران باشگاه پرسپولیس خیلی سخت بود تا برای انجام این مهم و عملی کردن این پروژه بزرگ و فوقالعاده شجاعانه مقدمهچینی کنند اما باخت مقابل چادرملو با اینکه بشدت دردناک بود اما به نوعی کارشان را راحت کرد. با حمله حدادی به بازیکنان باتجربه و سپس نکاتی که محسن خلیلی در مصاحبههایش مطرح کرد ترس مدیران باشگاه از ورود به این حیطه پرخطر ریخت و بهانه لازم برای پوستاندازی فراهم شد.
انتهای پیام/
پرسپولیس مقابل تیمی باخت که رغبتی به برگزاری این تورنمنت نداشت و فقط دو روز تمرین کرد تا به این میدان بیاید. علاوه بر این تیم اردکانی بازیکنان خارجی و ستاره ملیپوش خود را هم در اختیار نداشت تا از حیث نداشتن ستارهها تقریباً شرایطی برابر با پرسپولیس داشته باشد.
قرار بود یک برد راحت باشد
پرسپولیس بدون ملیپوشان ایرانی و ازبک خود و یکی دو بازیکن غایب و مصدوم باز هم تیم پرمهرهای به نظر میرسید و روی کاغذ برتر از حریف بود. درون میدان نیز همه چیز به سود سرخها بود و آنها، هم در نیمه اول هم در نیمه دوم تیم برتر میدان بودند اما فقط از یک موقعیت خود استفاده کردند و به حریف اجازه دادند تا از روی ضربه ایستگاهی گل مساوی را به ثمر برساند.
در طول بازی نفرات تیم حریف بارها مصدوم شدند و مسابقه متوقف شد که این مهم با در نظر گرفتن تعطیلی حدوداً چهارماهه مسابقات و دوری بازیکنان چادرملو از تمرین طبیعی به نظر میرسید. با وجود این تصور میرفت پرسپولیس در وقتهای اضافه و در شرایطی که بازیکنان حریف از نظر بدنی با مشکلاتی جدی مواجه شدهاند، به گل یا گلهای بعدی خواهد رسید اما تیم اوسمار در این دو وقت اضافه پایینتر از حد انتظار ظاهر شد.
هر چند نیمه دوم وقت اضافه پخش تلویزیونی نداشت اما ناکارآمدی پرسپولیس در این زمان باعث شد تا حریف با یک ضربه مهلک در وقتهای تلف شده شوک بزرگ و تلخی به سرخها وارد کند و مسابقهای که قرار بود با یک برد راحت، سرخها را یک قدم به سهیه آسیا نزدیک کند با یک شکست بسیار تلخ و فاجعهبار تمام شود.
مدیرعاملی که از کوره در رفت
مصاحبه پیمان حدادی بعد از این باخت خفتبار عجیب و البته احساسی بود. حدادی صراحتاً بازیکنان را عامل رقم خوردن این نتیجه دانست و با حمله به آنها درخواست کرد قراردادهای خود را فسخ کنند. حدادی صراحتاً گفت در دو سال اخیر بارها مربیان تیم از گاریدو و کارتال تا هاشمیان و اوسمار به ناکارآمدی متهم شدهاند اما این بازیکنان هستند که مسبب رقم خوردن این ناکامیها به حساب میآیند.
مصاحبه حدادی که بخشهایی از آن منطقی و درست به نظر میرسید، احساسی شد تا مدیرعامل جوان باشگاه پرسپولیس شرایط را برای خودش سخت کند. حالا انتظار میرود بازیکنان تیم، بخصوص بزرگترها و باتجربههایی که مدیریت رختکن را در دست دارند رودرروی این مدیر قرار گرفته و کار را برایش سخت کنند.
پایان اوسمار در بدترین موقعیت ممکن
بعد از باخت مقابل چادرملو خیلیها درباره این حرف زدند که مذاکره با اسکوچیچ در حالی که پرسپولیس سرمربی داشت، به تیم لطمه زد و میتواند یکی از دلایل رقم خوردن این فاجعه باشد که البته بیراه هم نیست. با وجود این آنچه در زمین مسابقه رقم خورد باعث شد تا آنهایی که اعتقاد داشتند اوسمار میتواند در فصل آینده تیم را جمع و جور کرده و نتایج بهتری بگیرد از اعتقاد و باور خود عقب بنشینند.
حالا هم باشگاه پرسپولیس با عزم راسختری دنبال یافتن جانشین برای اوسمار خواهد بود و هم هوادارانی که او را با خاطرات خوش گذشته دوست داشتند و تصور میکردند احتمال موفقیتش وجود دارد، از او عبور کردهاند.
پایان اوسمار و پرسپولیس یک پایان بشدت تلخ و گزنده بود که با در نظر گرفتن باختهای متوالی قبل از جنگ و این شکست تحقیرآمیز باعث شد تا همه آن قهرمانی شیرین لیگ برتر با او را فراموش کنند.
بهانه پوستاندازی جور شد
باشگاه پرسپولیس برنامه مدونی ترتیب داده تا تیم خود را برای فصل بعد جوان کند و گزینههای نقل و انتقالاتی نیز این مهم را ثابت میکند. برای مدیران باشگاه پرسپولیس خیلی سخت بود تا برای انجام این مهم و عملی کردن این پروژه بزرگ و فوقالعاده شجاعانه مقدمهچینی کنند اما باخت مقابل چادرملو با اینکه بشدت دردناک بود اما به نوعی کارشان را راحت کرد. با حمله حدادی به بازیکنان باتجربه و سپس نکاتی که محسن خلیلی در مصاحبههایش مطرح کرد ترس مدیران باشگاه از ورود به این حیطه پرخطر ریخت و بهانه لازم برای پوستاندازی فراهم شد.
انتهای پیام/