منهای فوتبال

3044
شانس دوباره برای کامران

بررسی دو وزن تیم ملی کشتی آزاد بعد از نتایج کراواسی

شانس دوباره برای کامران

کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد بعد از بازگشت از کراواسی درباره وضعیت دو وزن ۷۴ کیلوگرم و ۹۷ کیلوگرم تصمیم‌گیری می‌کنند. به همین دلیل پرونده یونس امامی و کامران قاسمپور هنوز بسته نیست.

به گزارش ایران ورزشی- نتایج تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات بین‌المللی کراواسی شرایط مبهمی را برای تیم ملی به وجود آورده و قرار است که کادرفنی بعد از بازگشت از کراواسی در این باره جلسه بگذارد. قرار بود برای انتخاب کشتی‌گیران نتایج این مسابقات اثر گذار باشد اما واقعا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟ تیم ملی کشتی آزاد در سه وزن 57 ، 74 و 97 کیلوگرم هنوز نتوانسته سهمیه را بگیرد و برای مشخص شدن نفرات اعزامی به این مسابقات، یک تیم را با ترکیب نفرات برتر قهرمانی کشور و مدال‌داران تیم ملی که از مسابقات قهرمانی کشور معاف بودند را برای حضور در کراواسی انتخاب کردند اما نتایج این مسابقات به نظر ابهام زیادی را برای معرفی ترکیب تیم ملی به وجود آورد.

در وزن 57 کیلوگرم که ظاهرا احمد جوان برای گزینشی انتخاب شده و حضورش قطعی است اما به طور مثال در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی در حالی به حسین ابوذری باخت که ابوذری هم در فینال باخت بسیار بدی را داشت و حالا همین به یک دغدغه برای کادرفنی تبدیل شده است.

یونس امامی از تجربه بین‌المللی بیشتری نسبت به ابوذری برخوردار است اما با این‌حال نتوانست مقابل ابوذری خوب کشتی بگیرد و شکست او این سئوال را به وجود آورده که چطور باید به ابوذری اعتماد کرد که در فینال مقابل کشتی‌گیر نه چندان مطرح آمریکایی شکست خورد؟

قرار است کمیته در روزهای آینده درباره یونس تصمیم بگیرد و تکلیف این وزن را مشخص کند اما در وزن 97 کیلوگرم هم تقریبا همین مشکل وجود دارد، جائی که کامران قاسمژور بعد از یکسال و نیم دوری از میادین با حضور در یک وزن بالاتر به میادین برگشت اما نتوانست از سد کایل اسنایدر عبور کند. شکست اسنایدر و البته برتری امیرعلی آذرپیرا این توقع را به وجود آورده که آذرپیرا راهی مسابقات گزینشی شود اما در این بین باید به ستاره‌ کشتی ایران در دو سال گذشته هم حق داد که بعد از این مدت دوری در فرم اصلی نباشد.

اتحادیه جهانی گزارشی رفت و مدعی شد که کامران شانس حضور در المپیک را از دست داد اما شاید هم اینطور نباشد و فرصت دوباره‌ای به او داده شود. شاید ملاک قرار دادن کراواسی برای انتخاب تیم از ابتدا هم تصمیم خوبی نبود و باید یک فرصت در یک زمان مناسب دیگر به کامران داد. درباره این وزن هم شنیده شده که قرار است بعد از بازگشت کادرفنی شرایط کامران هم مورد بررسی قرار بگیرد.  


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال