اخبار

3093
ژاپن راه اولین شگفتی جام را بست

ژاپن راه اولین شگفتی جام را بست

ویتنام برای دقایقی طوفانی ظاهر شد، ولی نتوانست در برابر مدعی اصلی قهرمانی جام ملت‌های آسیا مقاومت کند.

به گزارش ایران ورزشی؛ طوفان چند دقیقه‌ای ویتنام برای غافلگیر کردن ژاپن پرستاره کافی نبود و مدعی اصلی قهرمانی جام ملت‌های آسیا اولین بازی‌اش را با برتری 2-4 به پایان برد. ویتنام در اواخر نیمه اول برای 12 دقیقه از ژاپن پیش بود و تصور می‌شد که اولین شگفتی جام ثبت شود، ولی شاگردان موریاسو با خونسردی پای نقشه بازی‌شان ماندند و با دو گل متوالی دقایق پایانی توانستند با برتری به رختکن بروند.

فیلیپ تروسیه، سرمربی ویتنام در نشست خبری قبل از بازی وعده داد بود که تیمش پا به پای ژاپن می‌جنگد، ولی مقاومت آنها فقط یازده دقیقه طول کشید. ژاپن بازی را با سیستم 1-3-2-4 شروع کرد، ولی هنگام مالکیت توپ فرم 5-2-3 تغییر شکل می‌داد تا از تمام عرض زمین برای باز کردن دفاع ویتنام استفاده کند.

وقتی مینامینو، هافبک موناکو روی یک ریباند یک کرنر دروازه را باز کرد، انتظار می‌رفت که این شروع گلزنی‌های ژاپن باشد، ولی ویتنام پاسخ درخشانی به این گل داد و روی دو ضربه ایستگاهی توانست پیش بیفتد. انگوین در دقیقه 16 روی یک کرنر با ضربه سر شیرجه‌ای مهارنشدنی بازی را به تساوی کشاند. بازی رو به جلوی ویتنام ادامه داشت و در دقیقه 33 فام روی ریباند یک ضربه سر تیمش را پیش انداخت. سوزوکی، دروازه‌بان ژاپن در این صحنه واکنش ضعیفی داشت و این نقطه ضعف از چشم رقیبان دور نخواهد ماند.

واکنش ژاپن به این دو گل کاملا حرفه‌ای بود. آنها با همان ایده اولیه ادامه دادند و با سرعت دادن به بازی به دو گل متوالی رسیدند. مینامو، رهبر ارکستر ژاپنی‌ها در دقیقه 45 پاس میلیمتری اندو، هافبک لیورپول را گرفت و توپ را از بین پاهای مدافع ویتنام با یک بغل پای دیدنی وارد دروازه کرد. گلی که شباهت زیادی به گل دبروین به نیوکاسل داشت. در آخرین ثانیه‌های نیمه اول ناکامورا، هافبک رنس توپ را از گوشه محوطه جریمه با یک ضربه کات‌دار و مهارنشدنی به گوشه بالای دروازه ویتنام فرستاد.

ژاپن در نیمه دوم با احتیاط بیشتری بازی کرد و با نفرات کمتری در حمله شرکت می‌کرد. بازی با دقیقه 85 با نتیجه 2-3 پیش می‌رفت که کوبو، لحظاتی بعد از ورود به زمین گل چهارم ژاپن را ساخت و اوئدا، مهاجم فاینورد پاس عمقی او را به تور دروازه دوخت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار