منهای فوتبال

3239
رحیمی: کارمان در چین سخت است اما ناامید نیستیم

احتمال تغییرکادرفنی تیم ملی قبل از المپیک وجود دارد

رحیمی: کارمان در چین سخت است اما ناامید نیستیم

فدراسیون تکواندو بالاخره برای مشخص شدن تکواندوکار اعزامی به مسابقات کسب سهمیه قاره‌ای دست به کار شد.

 

فائزه زمانی/  مسابقات سهمیه قاره‌ای چین آخرین شانس تکواندو ایران برای افزایش مسافرانش به المپیک پاریس است. در حالی که تیم ملی دختران مبینا نعمت‌زاده را به عنوان مسافر خود به چین انتخاب کرده است، مسافر تیم ملی مردان هنوز مشخص نیست اما کمیته فنی با برگزاری جلسه حالا تصمیم گرفته است که با بررسی عملکرد تکواندوکاران دو وزن منفی 58 کیلوگرم و مثبت 80 کیلوگرم، ملی‌پوش اعزامی به مسابقات سهمیه قاره‌ای را انتخاب کند؛ موضوعی که اصغر رحیمی مدیرفنی تیم‌های ملی درباره آن گفت: «انتخاب تکواندوکار اعزامی به مسابقات سهمیه قاره‌ای به همین راحتی‌ها نیست و باید خیلی موضوعات مثل رقبا، سیدبندی، رنکینگ ملی‌پوشان و حتی شرایط المپیک را در نظر گرفت.


جمع‌بندی ما در جلسه کمیته فنی این بود که نعمت‌زاده صددرصد به عنوان نماینده زنان اعزام شود اما در تیم مردان هنوز حضور هیچ تکواندوکاری قطعی مشخص نشده و قرار بر این شد که از میان دو وزن منفی 58 کیلوگرم و مثبت 80 کیلوگرم با توجه به عملکرد تکواندوکاران در رقابت‌های لیگ برتر و رقابت‌های فجیره امارات، فرد اعزامی به چین مشخص شود. ظرفیت‌هایمان در این 2 وزن تقریباً معلوم است؛ در وزن منفی 58 کیلوگرم مهدی حاج‌موسائی، علیرضا حسین پور و ابوالفضل زندی گزینه‌های اصلی بوده و در وزن مثبت 80 کیلوگرم هم 3-4 تکواندوکار خوب داریم که آنها را زیرنظر خواهیم گرفت.»


رحیمی کار تکواندوکاران را در چین سخت می‌داند اما ناامید نیست: «شانس ما برای گرفتن سهمیه در این مسابقات کم نیست اما یادمان نرود که این مسابقات آخرین شانس تکواندوکاران آسیا برای رساندن خود به المپیک است، از طرفی یک عده از تیم‌های آسیایی مثل ما تا الان موفق به تکمیل سهمیه‌های خود نشده‌اند، یک عده هم که کلاً دستشان به سهمیه نرسیده و با تمام توان پا به این مسابقات می‌گذارند که این موضوعات خود حساسیت مسابقات را بالا می‌برد. کارمان سخت است اما ناامید نیستیم.»
 مدیرفنی تیم‌های ملی تکواندو درباره احتمال تغییر کادرفنی قبل از المپیک گفت: «قبل از اینکه افلاکی کارش را به عنوان سرمربی در تیم ملی شروع کند مفصل با او صحبت کردیم و او قبول کرد تا زمانی که فدراسیون تمایل دارد با ما همکاری کند. فعلاً چیزی مشخص نیست و همانقدر که ممکن است با افلاکی به المپیک برویم، احتمال تغییر کادرفنی قبل از المپیک هم وجود دارد.»

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال