فوتبال ایران

324
سفر تکراری ،حریف آشنا

تیم ملی در ازبکستان به دنبال تکرار نتیجه فینال تورنمنت کافا است

سفر تکراری ،حریف آشنا

آمار رویارویی‌های قبلی ایران و ازبکستان به نفع تیم ملی است و شاگردان قلعه‌نویی بخت زیادی برای بردن بازی سه‌شنبه دارند.

به گزارش ایران ورزشی؛ بعد از برد 4 بر صفر مقابل هنگ‌کنگ، تیم ملی دیروز به تاشکند پرواز کرد و سه‌شنبه باید با ازبکستان روبرو شود. این سخت‌ترین بازی تیم ملی در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2026 محسوب می‌شود و البته فرصت خوبی برای قلعه‌نویی است که تیمش را پیش از جام ملت‌های آسیا مقابل یک حریف جدی محک بزند.

تکرار فینال تورنمنت کافا

هرچند ازبکستان جدی‌ترین حریف این مرحله است، ولی بازیکنان تیم ملی بارها این تیم را شکست داده‌اند و این بار هم با هدف گرفتن سه امتیاز به تاشکند می‌روند. ایران در مقدماتی جام‌های جهانی ادوار قبلی بارها با ازبکستان روبرو شده و توانسته این تیم را چه در تهران چه در تاشکند شکست بدهد. آمار هم این برتری را تایید می‌کند و ایران به ازای 10 برد و یک تساوی فقط یک بار از ازبکستان شکست خورده.

آخرین تقابل دو تیم خرداد سال جاری در فینال تورنمنت کافا بود که شاگردان قلعه‌نویی حریف را با یک گل شکست دادند. تک گل این بازی را سردار آزمون زد و اخراج کنعانی‌زادگان در دقایق پایانی جنجال زیادی بوجود آورد. البته ازبکستان در این بازی چند موقعیت خوب به دست آورد که با درخشش نیازمند بی‌نتیجه ماند. او در دقیقه هفتم جانشین بیرانوند شد که به دلیل پرتاب دست بلندش آسیب دید.

فهرست 25 نفره

امیر قلعه‌نویی پیش از پرواز پنج بازیکن را خط زد تا تیمش با 25 بازیکن به تاشکند برود. علیرضا جهانبخش به دلیل آسیب‌دیدگی، احمد نوراللهی به دلیل بی‌انضباطی و سعید سحرخیزان، آریا یوسفی و محمد قربانی با تشخیص فنی خط خوردند.

فهرست 25 نفره مسافران تیم ملی به این شرح است: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، پیام نیازمند (سپاهان)، سید حسین حسینی (استقلال)، شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)، سید مجید حسینی (کایسری اسپور)، محمد امین حزباوی (السد)، صادق محرمی (دینامو زاگرب)، احسان حاج‌صفی (آ ا ک)، میلاد محمدی (آ ا ک)، رامین رضاییان (سپاهان)، حسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)، محمد دانشگر (سپاهان)، روزبه چشمی (استقلال)، علی کریمی (کایسری اسپور)، سعید عزت‌اللهی (وایله بولدکلاب)، جواد حسین‌نژاد (سپاهان)، امید ابراهیمی (الاهلی قطر)، مهدی ترابی (پرسپولیس)، محمد محبی (رستوف)، مهرداد محمدی (استقلال)، سامان قدوس (برنتفورد)، رضا اسدی (سپاهان)، مهدی طارمی (پورتو)، سردار آزمون (آاس رم) و کریم انصاری‌فرد (اومونیا).

یک جای خالی در ترکیب

بعد از مصدومیت جهانبخش، قلعه‌نویی در بازی با ازبکستان مجبور به یک تغییر اجباری خواهد بود. سامان قدوس و مهرداد محمدی دو بازیکن دیگر این پست هستند که مقابل ازبکستان می‌توانند این جالی خالی را پر کنند. راه حل دیگر این است که ترابی از سمت چپ به سمت راست منتقل شود. در صورتی که قدوس به هافبک راست برود، امید ابراهیمی یا روزبه چشمی به جای او در پست هافبک دفاعی بازی خواهند کرد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران