منهای فوتبال

3280
دربی حساس شمالی‌ لیگ برتر بسکتبال

دربی حساس شمالی‌ لیگ برتر بسکتبال

یکی از حساس‌ترین رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر بسکتبال تقابل قهرمان و نایب‌قهرمان فصل گذشته است و کاله در آمل باید از صدرنشین این رقابت‌ها یعنی شهرداری گرگان میزبانی کند تا برای کسب نهمین برد فصل یک بار دیگر مانند نیم‌فصل نخست حریف قدرتمند خود را شکست دهد و دومین شکست صدرنشین در فصل جاری رقابت‌ها را رقم بزند.

به گزارش ایران ورزشی؛ هفته پانزدهم لیگ برتر بسکتبال کشور عصر امروز -پنجشنبه- و به صورت همزمان با انجام هر ۶ مسابقه انجام می‌شود که در یکی از این دیدارها کاله مازندران باید در سالن پیامبر اعظم(ص) آمل به مصاف شهرداری گرگان صدرنشین و مدعی قهرمانی برود.

کاله که طی روزهای اخیر با کناره‌گیری علی آرزومندی سرمربیگری‌اش به محمدرضا نوری مربی باتجربه اهل بابل سپرده شد، در ۲ بازی گذشته نتایجی دور از انتظار کسب کرد و فرصت قرار داشتن در جمع سه تیم برتر جدول را از دست داد و به رتبه پنجم سقوط کرد.

تیم بسکتبال شهر آمل پس از پیروزی مقابل آورتا ساری در هفته دوازدهم و آغاز نیم‌فصل دوم، ۲ مسابقه دیگر برگزار کرد که هر ۲ دیدار را با شکست پشت‌سر گذاشت. این تیم دیدار هفته سیزدهم را در آمل و مقابل هوادارانش با نتیجه ۱۰۰ – ۷۸ به تیم طبیعت واگذار کرد و در هفته چهاردهم نیز از تیم پایین جدولی لیموندیس فارس با نتیجه ۸۸ - ۸۳ شکست خورد. نتایجی که احتمالا در کناره‌گیری علی آرزومندی از کاله اثرگذار بودند و حالا این تیم آملی در هفته پانزدهم با محمدرضا نوری به دنبال کسب نهمین پیروزی در یک دیدار حساس خانگی است.

دیدار امروز کاله و شهرداری گرگان برای گرگانی‌ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سید مصطفی هاشمی و بازیکنانش در تیم شهرداری گرگان از ۱۴ مسابقه‌ای که در این فصل برگزار کردند ۱۳ دیدار را با پیروزی پشت‌سر گذاشتند و فقط در یک مسابقه شکست خوردند که آن یک مسابقه نیز تقابل‌ نیم‌فصل نخست‌شان با کاله مازندران بود.

کاله در هفته چهارم فصل جاری رقابت‌ها توانست شهرداری گرگان را در خانه‌اش با نتیجه ۹۲ – ۸۵ شکست دهد و تنها شکست صدرنشین بلامنازع این فصل از رقابت‌ها را رقم بزند. بنابراین امروز به دنبال تحمیل یک شکست خانگی به کاله برای جبران شکست نیم‌فصل نخست هستند.

حساسیت و اهمیت این دیدار به رقابت نزدیک ۲ تیم در فصل گذشته برای کسب عنوان قهرمانی هم برمی‌گردد. ۲ تیم در فصل گذشته رقابت‌ها به فینال رسیدند که شهرداری گرگان موفق شد در ۲ مسابقه مرحله فینال کاله را شکست دهد و برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر بسکتبال ایران شود.

شهرداری گرگان مسابقه نخست فینال فصل قبل را در گرگان با نتیجه ۷۳ – ۸۵ به سود خود تمام کرده بود. در مسابقه دوم نیز که به میزبانی آمل برگزار شد، در حالی که کاله توانست اختلاف ۱۰ امتیازی را جبران کند و تا ۲۰ ثانیه پایانی مسابقه نتیجه ۷۹ – ۷۹ برابر بود، "پری‌پتی" موفق شد با یک ضربه ۲ امتیازی قهرمانی را به نام شهرداری گرگان تمام کند. به همین دلیل کاله‌ای‌ها نیز علاوه بر اثرگذاری برد در مسابقه امروز برای وضعیت‌شان در جدول، به دنبال جبران شکست خانگی در دومین مرحله فینال فصل قبل هستند.

کاله در حال حاضر با هشت برد و ۲۲ امتیاز از ۱۴ مسابقه در رتبه پنجم جدول قرار دارد و شهرداری گرگان نیز با ۱۳ برد و ۲۷ امتیاز صدرنشین جدول است. کاله در صورت شکست در مسابقه امروز رتبه پنجم را نیز از دست خواهد داد.

رعد پدافند مشهد – آورتا ساری

دیگر تیم مازندرانی لیگ برتر بسکتبال کشور یعنی آورتا ساری نیز امروز از ساعت ۱۶ باید در مشهد به مصاف تیم قعرنشین رعد پدافند برود.

بر خلاف کاله که ۲ دیدار گذشته خود را با شکست پشت‌سر گذاشت، آورتا در ۲ هفته اخیر عملکرد قابل قبولی داشته و توانست ۲ تیم خوب لیگ را شکست دهد. سیامک ویسی و بازیکنانش پس از شکست مقابل کاله در هفته دوازدهم، سیزدهمین مسابقه فصل را در تهران با شگفتی‌سازی و پیروزی ۸۴ – ۸۱ مقابل تیم قدرتمند مهرام به پایان رساند. این تیم در هفته چهاردهم مسابقات نیز توانست تیم رتبه ششمی پالایش نفت آبادان را در آمل با نتیجه ۷۶ – ۷۱ شکست دهد.

آورتا امروز در مشهد فرصت دارد تا سومین پیروزی پیاپی و هشتمین برد فصل را کسب کند و جایگاه خود را در جدول ارتقاء دهد.

این تیم مازندرانی در حال حاضر با هفت برد و ۲۱ امتیاز از ۱۴ مسابقه در رتبه هشتم جدول رده‌بندی قرار دارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال