فوتبال جهان

3308
خشم عربستان از اظهارات وزیر ورزش ایتالیا

ادامه جنجال‌های سوپرجام

خشم عربستان از اظهارات وزیر ورزش ایتالیا

صحبت‌های وزیر ورزش ایتالیا درباره برگزاری سوپرجام این کشور در عربستان سعودی ‏جنجالی شده و خشم عربستانی‌های را برانگیخته است.

به گزارش ایران ورزشی ؛ صحبت‌های وزیر ورزش ایتالیا درباره برگزاری سوپرجام این کشور در عربستان سعودی جنجالی شده و خشم عربستانی‌های را برانگیخته است. جنجالها درباره برگزاری سوپرجام ایتالیا در عربستان سعودی نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه با صحبتهای وزیر ورزش ایتالیا افزایش یافته است. فدراسیون فوتبال ایتالیا به دلیل برگزاری سوپرجام در عربستان سعودی در این کشور با انتقادهای زیادی مواجه شده است. منتقدان می‌گویند وقتی ایتالیا توان و امکانات برگزاری سوپرجام در خاک خودش را دارد به چه دلیلی باید به عربستان رفته و تورنمنت را در کشوری برگزار کند که به دلیل نقض حقوق بشر با اتهام‌های زیادی مواجه است.

انتقادها در روزهای گذشته در ایتالیا بالا گرفت و در هفته اخیر سری آ در شهرهای فلورانس و ناپل بنرهایی در ورزشگاه‌ها به نمایش درآمد که از "بیزنس سوپرجام" و "به خاطر پول عربستان هر کاری می‌کنید" صحبت کرده بود. انتقادها تنها به هواداران خلاصه نشد. مائوریتسیو ساری به صراحت از برگزاری سوپرجام در عربستان انتقاد کرد و آئورلیو دی‌لورنتیس رئیس باشگاه ناپولی هم به او پیوست و خواهان تغییر محل برگزاری رقابتها شد.

آندره‌آ آبودی، وزیر ورزش ایتالیا، امروز سعی کرد علت برگزاری سوپرجام در عربستان را توضیح بدهد تا از انتقادها بکاهد. اما توضیحات او به شدت جنجالی شده و نه تنها در ایتالیا انتقادها را کاهش نداده بلکه خشم عربستان را به دنبال داشته است.

وزیر ورزش ایتالیا گفت:" درباره سوپرجام می‌خواهم این را به هم بگویم که ما به خاطر پول به عربستان نمی‌رویم. ما به دنبال هدفهای اجتماعی هستیم و فکر می‌کنیم حضورمان در عربستان باعث کمک به دموکراسی و افزایش رواداری و احترام خواهد شد".

این اظهارات وزیر ورزش ایتالیا در عربستان با انتقادهایی تند همراه شده و این کشور می‌گوید صحبتهای وزیر کشور ایتالیا توهین به کشور و فرهنگ عربستان است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان