منهای فوتبال

3371
بسکتبال با ویلچر ایران از کسب سهمیه پارالمپیک بازماند

بسکتبال با ویلچر ایران از کسب سهمیه پارالمپیک بازماند

تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران با شکست برابر استرالیا در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا - اقیانوسیه از رسیدن به پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بازماند.

به گزارش ایران ورزشی؛ امروز (شنبه) و در آخرین روز از رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان در فینال به مصاف تیم استرالیا رفت که این دیدار با نتیجه ۵۳ بر ۵۱ به سود تیم استرالیا به پایان رسید و تیم ملی کشورمان با حداقل اختلاف امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و نایب قهرمان شد.

پیش از این و در مرحله گروهی، تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان برابر کره‌جنوبی، تایلند، ژاپن و چین به پیروزی رسید و مقابل استرالیا نتیجه را واگذار کرد و در مرحله یک چهارم نهایی برابر افغانستان و در مرحله نیمه نهایی برابر ژاپن پیروز شد.

استرالیا با برتری برابر ایران ضمن کسب عنوان قهرمانی، سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرد. کره‌جنوبی هم با برتری برابر ژاپن سوم شد.

البته شکست در برابر استرالیا به معنای حذف کامل تیم بسکتبال با ویلچر از پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس نیست بلکه شاگردان محمدرضا دستیار  این فرصت را دارند تا از حضور در آخرین رویداد انتخابی پارالمپیک به سهمیه لازم برای ورود به این بازی‌ها دست یابند.

مسابقات بسکتبال با ویلچر گزینشی المپیک سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۰ تیم به میزبانی فرانسه برگزار می‌شود و ایران شانس کسب سهمیه را در این رقابت‌ها دارد. از جمع ۱۰ تیم حاضر در آن رقابت‌ها چهار تیم راهی پارالمپیک ۲۰۲۴ می‌شود.

رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه از ۲۲ دی ماه به میزبانی کشور تایلند با حضور ۱۱ تیم در بخش مردان برگزار شد.

محمد محمدنژاد، ابوالفضل جلاعی، جلیل قرنجیک، حکیم منصوری، حسن عبدی، محسن طلوعی، مهدی عباسی، امیررضا احمدی، مرتضی عابدی، محمدحسین سیاری، امید هادی و ایمان یک‌زاد ترکیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران را در این رقابت‌ها تشکیل دادند.

تیم ایران در آوردگاه تایلند در حالی برای رسیدن به سهمیه پارالمپیک پاریس تلاش کرد که در ۱۴ دوره گذشته پارالمپیک تنها در چهار دوره حضور داشت. پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن نخستین تجربه تیم بسکتبال با ویلچر ایران بود. نماینده ایران همچنین در پکن ۲۰۰۸، ریو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ نیز توانست به پارالمپیک برسد. عنوان هشتمی پارالمپیک ۲۰۰۸ ریو بهترین نتیجه بسکتبال با ویلچر ایران در ادوار پارالمپیک است.

ایران در پارالمپیک آتن ۲۰۰۴ و توکیو ۲۰۲۰ به عنوان نهم و در ریو ۲۰۱۶ به عنوان دهمی رسید.

رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه بسکتبال با ویلچر در حالی امروز به پایان رسید که محمدحسن سیاری ملی‌پوش کشورمان به عنوان برترین بازیکن در کلاس ۴ و ۴.۵ انتخاب شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال