منهای فوتبال

3439
تصمیم سخت ایران؛ رفتن یا نرفتن؟

قرعه کشی بسکتبال با ویلچر گزینشی پارالمپیک

تصمیم سخت ایران؛ رفتن یا نرفتن؟

مسابقات بسکتبال با ویلچر گزینشی پارالمپیک پاریس در فرانسه برگزار می‌شود. تیم ملی ایران برای کسب سهمیه باید به این رقابت‌ها برود اما آیا مشکلات مالی اجازه انجام این سفر را می‌دهد؟

به گزارش ایران ورزشی؛ با برگزاری مراسم قرعه کشی حریفان تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران در رقابت‌های رپه شارژ فرانسه مشخص شدند.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس، در گروه A مسابقات شانس مجدد فرانسه قرار گرفت. با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به پایان رسید و تیم استرالیا سهمیه پارالمپیک را بدست آورد، تیم ملی مردان کشورمان که در جایگاه دوم و نایب قهرمانی این رقابت‌ها ایستاد توانست سهمیه حضور در مسابقات شانس مجدد را بدست آورد.

رقابت‌های رپه شارژ برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس فروردین ماه سال 1403 به میزبانی کشور فرانسه با حضور 8 تیم برگزار می‌شود و براساس قرعه کشی انجام شده تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان در گروه A با تیم های کانادا، هلند و فرانسه هم گروه است و در گروه B نیز تیم های کلمبیا، آلمان، ایتالیا و مراکش حضور دارند.

در پایان این مسابقات چهار تیم مجوز حضور در پارالمپیک پاریس را بدست می‌آورند. این در حالی است که به دلیل مشکلات مالی فدراسیون جانبازان و توانیابان و همچنین کمیته ملی پارالمپیک بعید است که به مسابقات فرانسه اعزام شود. این مشکلات مالی باعث شده تا کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام رشته‌های تیمی به پاریس هم تصمیمات سختی بگیرد چه برسد به این‌که تیم برای کسب سهمیه راهی فرانسه شود.

حضور در فرانسه و کسب سهمیه از این مسابقات ظاهرا کار چندان سختی نباید باشد اما حتی در صورت کسب این سهمیه بعید است که این تیم در پارالمپیک حضور داشته باشد و در چنین فضایی مشخص نیست با چه منطقی این تیم باید به فرانسه اعزام شود؟

تیمی که حتی اگر سهمیه بگیرد، با توجه به قانون کمیته ملی پارالمپیک که تیم‌های دارای شانس مدال ر ا به پارالمپیک اعزام می‌کند، بعید است در کاروان اعزامی قرار بگیرد. با این وضعیت چرا اصلا به فرانسه اعزام شود؟

البته کمیته ملی پارالمپیک باید در تصمیم قبلی خود تجدید نظر کند و این تیم را به فرانسه اعزام کند که شانس زیادی برای کسب سهمیه دارد. 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال