کشتی و وزنه‌برداری

3476
کوروش باقری: باید برای آینده نسل سازی کنیم

نمی شود به بهانه پایین بودن رکوردها وزنه‌برداری دختران را تعطیل کرد

کوروش باقری: باید برای آینده نسل سازی کنیم

کوروش باقری لیدرفنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان بابیان این مطلب که نمی‌شود به بهانه پایین بودن رکورد دختران وزنه‌برداری این رشته را تعطیل کرد. زیرا ما با حمایت فدراسیون وزنه برداری مشغول ساختن نسلی توانمند برای آینده وزنه‌برداری دختران ایران هستیم تاکید دارد که نگاه و استراتژی او بلندمدت با امیدواری بسیار به آینده است.

به گزارش ایران ورزشی؛ کوروش باقری لیدرفنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان بابیان این مطلب که نمی‌شود به بهانه پایین بودن رکورد دختران وزنه‌برداری این رشته را تعطیل کرد. زیرا ما با حمایت فدراسیون وزنه برداری مشغول ساختن نسلی توانمند برای آینده وزنه‌برداری دختران ایران هستیم تاکید دارد که نگاه و استراتژی او بلندمدت با امیدواری بسیار به آینده است.

کریمی، کشاورز وحسینی شانس بیشتری دارند

کوروش باقری درباره اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک پاریس، تاکید دارد:«در تیم ملی ۱۲ وزنه‌بردار حضور داشتند که به مرور زمان از تعداد آنها کاسته شد و اکنون هفت وزنه‌بردار در اردوی حضور دارند. طی امروز و فردا لیست نهایی را اعلام می‌کنیم و فعلا همین هفت نفر در اردو حضور دارند. تا الان فدراسیون به این وزنه‌برداران فرصت داد زیرا رقابت‌های پیش ‌رو فوق‌العاده سخت است. اسم سه نفر را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک رد کردیم. الهام حسینی، فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی وزنه‌بردارانی هستند که شانس کسب سهمیه دارند و بعد از جام جهانی که از سیزدهم فروردین در تایلند برگزار خواهد شد، تکلیف سهمیه‌های وزنه‌برداری در المپیک پاریس مشخص می شود. در هر صورت کسب سهمیه بسیار دشوار است و زمان کمی داریم.»

امیدوارم حسینی رکوردش را در تاشکند افزایش دهد

سیده الهام حسینی مشاورفنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان درخصوص وضعیت الهام حسینی کاپیتان تیم ملی بانوان تاکید دارد:«سیده‌الهام حسینی با توجه به آسیب‌دیدگی که در ناحیه کمر داشت، حدود یکی ماهی است که تمرینات را آغاز کرده و امیدوارم بتواند رکورد خوبی ثبت کند، هرچند رکوردهای او در مسابقات آسیایی خوب نیست.»

قرارنیست همه وزنه‌برداران سهمیه بگیرند

کوروش باقری در پاسخ به این پرسش که شانس ریحانه کریمی و فاطمه کشاورز نسبت به سیده الهام حسینی برای کسب سهمیه کمتر است، آیا اعزام این وزنه‌برداران اتلاف هزینه و وقت نیست، معتقد است:«ما می‌خواهیم در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنیم، نمی‌توانیم تنها با یک وزنه‌بردار در این رقابت‌ها حضور یابیم و یا تیم ملی بانوان را تعطیل کنیم. ما در قالب یک تیم آسیایی به ازبکستان می‌رویم تا فضا را برای انتخابی المپیک فراهم کنیم، قرار نیست همه وزنه‌برداران سهمیه بگیرند. یادمان نرود که این مسابقات قهرمانی آسیا است و دختران ما هم سابقه چندانی در این رشته ندارند و خواهید دید که در آینده قطعا به پیشرفت می‌رسند. در اردوی تیم ملی الهه رزاقی و سیده الهام حسینی دو وزنه‌بردار رده سنی بزرگسال حضور دارند و سایر نفرات جوان یا نوجوان بودند. الان مسابقات پیش روی ما تنها المپیک نیست و بعد از این رقابت‌ها المپیک جوانان را پیش رو داریم؛ با حمایت‌ فدراسیون به رکوردهای ایده‌آل می‌رسیم و جوانان و نوجوانان می‌توانند به مدت ۱۰ یا ۱۲ سال تیم ملی را ساپورت کنند.»

برای ساختن آینده باید نسل سازی کنیم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان درمورد نگاهش به آینده وزنه‌برداری بانوان ایران می گوید:«برای ساختن آینده وزنه‌برداری ایران باید نسل‌سازی کنیم و به همین دلیل حضور این دختران درمیادین مختلف الزامی است. ما تنها یک مسابقه را نمی‌بینیم و به دنبال نسل‌سازی هستیم. قطعا دختران ما به لحاظ تکنیک، رکوردی و شکل وزنه زدن پیشرفت داشتند. نفراتی که مداوم یا مقطعی در تیم ملی بودند تغییرات محسوسی داشتند. شرایط وزنه‌برداری دنیا این است و زمان می‌برد تا به نتیجه مورد نظر برسیم.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری