فوتبال جهان

3623
لاپورتا:  VAR  به غارت رفته!

لاپورتا: VAR به غارت رفته!

خوان لاپورتا در مراسم اهدای جوایز از سوی رسانه معتبر «موندو دپورتیوو» در مورد مسائل روز فوتبال اسپانیا از جمله اتفاقات بازی جنجالی رئال مادرید و آلمریا، اظهاراتی جنجالی مطرح کرد.

به گزارش ایران ورزشی؛ او که  در این مراسم کمی عصبی به نظر می رسید، در مورد حواشی داوری  دیدار رئال مادرید و آلمریا گفت:«ما حس بسیار سر زنده‌ای داشتیم و با تمام وجود برابر بتیس به میدان رفتیم تا با پیروزی و کسب هر ۳ امتیاز و اتفاقات احتمالی در جدال رقیبان، فاصله خود را با صدر جدول کم کنیم. ما دوباره در حال بازگشت به مسیر انجام بازی‌های مورد علاقه هوادارانمان هستیم. بازی سنگین برابر بتیس را با پیروزی پشت سر گذاشته  و امیدوارم بودیم در جدال رئال مادرید اتفاقات به سود ما رقم بخورد اما همه چیز آن طور که دیدید پیش رفت و ما بسیار ناراحت و عصبانی بودیم.

 او که در حاشیه این مراسم با رئیس فدراسیون اسپانیا صحبت کوتاهی داشت، در باره مسائل مطرح شده گفت:« من به او گفتیم نگران هستیم. در فوتبال طبیعی است همه برای بهتر شدن شرایط خود تلاش می‌کنند. ما مصدومان زیادی را دوباره به شرایط عادی برگرداندیم و تمام تلاش خود را برای بازگشت به صف مدعیان و تلاش برای قهرمانی در تمام جام‌ها به کار می‌گیریم و البته که در کنار این تلاش، به امتیاز از دست دادن حریفان هم امیدوار هستیم تا بتوانیم فاصله را با آنها کم کنیم. یکشنبه گذشته و در برنابئو می‌توانست این اتفاق رخ دهد اما به طور کاملا واضح همه چیز از اتاق VAR دوباره داوری شد و در نهایت تصمیماتی کاملا متفاوت با تصمیم داور بازی به تیم داوری تحمیل شد. به نظر من سیستم VAR ابزاری برای کمک به داور در گرفتن صحیح تصمیمات است اما به دلیل استفاده بسیار بد، حالا تبدیل به یک مشکل شده. این حرف‌ها را به زبان می‌آورم اما نمی‌خواهم ادای قربانی‌ها را در بیاورم. صحبت‌های من در راستای ارزش‌های ورزشی و عدالت طلبانه است. به نظر من داوری پس از گلزنی سخت‌ترین وظیفه در فوتبال نام دارد. حالا سیستم VAR که قرار بود داوران را در انجام این وظیفه سخت یاری کند، به غارت رفته و با تاثیرات منفی رقیب ما در استفاده از این سیستم ایجاد  ، عملا VAR مورد اهانت قرار گرفته. رقیب ما  به سیستم فشار آورده و حالا در حال استفاده از ثمرات کارهایش است. تمام تصمیمات داوری و VAR به سود این تیم تمام می‌شود.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان