منهای فوتبال

3673
بازگشتی دیدنی مقابل زورف

صعود مدودف به فینال اوپن استرالیا

بازگشتی دیدنی مقابل زورف

دنیل مدودف حریف یانیک سینر در فینال اولین گرند اسلم فصل شد.در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی اوپن استرالیا، دنیل مدودف مرد سوم تنیس جهان به رغم آنکه در دو ست اول مغلوب الکساندر زورف شد بازگشتی دیدنی را رقم زد و برای سومین بار‌ در چهار سال اخیر راهی فینال این رقابت‌ها شد.

به گزارش ایران ورزشی،تنیس‌باز ۲۷ ساله روس بعد از آنکه دو ست اول را ۷-۶ و ۶-۳ به الکساندر زورف واگذار کرد، ورق بازی را برگرداند و در سه ست بعدی با نتایج ۷-۶ ۷-۶ و ۶-۳ رقیب آلمانی خود را شکست داد.این ماراتن مهیج و تماشایی ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه به طول انجامید.

مدودف پس از بازی گفت: «راستش در ست اول جفتمان آن‌قدر خوب بازی نکردیم. در ست دوم عملکردم کمی بهتر شد اما او خیلی بهتر بازی کرد و با دو بریک ۶-۳ برد. شانسی برای شکستن سرویسش پیدا نمی‌کردم. کمی سردرگم شده بودم اما در خلال ست سوم به خودم گفتم اگر قرار است این مسابقه را ببازم باید به این شکست افتخار کنم. می‌خواستم تا آخر بجنگم. اگر می‌باختم که هیچ، اما توانستم پیروز شوم و از این بابت بسیار مفتخر هستم.»

مرد سوم تنیس جهان در مرحله دوم نیز در مقابل روسووری فنلاندی فاصله‌ای با حذف از مسابقات نداشت اما آنجا هم با بازگشتی دیدنی توانست شکست ۲-۰ را با پیروزی ۳-۲ عوض کند.با این پیروزی مدودف برای ششمین بار به فینال یک گرند اسلم رسید.قهرمان سابق اوپن آمریکا حالا برای کسب دومین عنوان گرند اسلم خود فردا  باید در فینال به مصاف یانیک سینر برود.

دو تلاش قبلی مدودف در برای قهرمانی در اوپن استرالیا به ترتیب با شکست مقابل جوکوویچ و نادال با ناکامی همراه بود و او این بار حریفی را پیش روی خود می‌بیند که اولین حضورش در فینال یک گرند اسلم را تجربه می‌کند.

در تقابل‌ها مدودف ۶-۳ از رقیب ایتالیایی خود پیش است. اما سه مصاف آخر آنها با برتری سینر به پایان رسیده است. این همچنین اولین رویارویی مدودف و سینر در چارچوب یک گرند اسلم است که از قضا در فینال هم خواهد بود.

مدودف سال ۲۰۲۲ در فینال اوپن استرالیا بازی ۲-۰ برده را ۳-۲ به نادال واگذار کرد و دستش از جام کوتاه ماند. باختی که تاثیر بدی روی روحیه او گذاشت و تا مدت‌ها ذهنش درگیر آن بود.

اما دنیل در این دوره از مسابقات خودش دو بار همین بلا را سر رقبایش آورده و حالا این فرصت دارد تا با یک قهرمانی شیرین خاطره تلخ آن فینال را از ذهن خود پاک کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال