منهای فوتبال

3781
جلسه مهم با فدراسیون مهم

مسئولان کمیته ملی المپیک رو در رو با علیرضا دبیر

جلسه مهم با فدراسیون مهم

فدراسیون کشتی امروز میزبان یک نشست مهم با مسئولان کمیته ملی المپیک بود. دیداری مهم که ۸ ماه قبل از بازی‌های المپیک برگزار می‌شود تا شاید گویایی این واقعیت باشد که کشتی تنها امید مسئولان ورزش برای طلای المپیک است.

 

 

به گزارش ایران ورزشی؛ مسئولان کمیته ملی المپیک با حضور در فدراسیون کشتی، دیدار مهمی را با رئیس فدراسیون کشتی برگزار کردند. فدراسیونی که تنها شانس ورزش ایران برای گرفتن طلای المپیک است.

صبح روز یکشنبه جلسه‌ای مهم در فدراسیون کشتی برگزار شد. جلسه‌ای با حضور محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک با علیرضا دبیر و البته سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان که در مورد برنامه‌های کشتی برای حضور در بازی‌های المپیک پاریس 2024 برگزار شد.

اهمیت این جلسه به این است که برخلاف روال، مسئولان کمیته ملی المپیک به فدراسیون کشتی آمدند تا نشان بدهند که چقدر کشتی برای آن‌ها مهم است. وضعیت ورزش ایران به شکلی است که امیدی به جز کشتی برای رسیدن به طلای المپیک ندارد.

تکواندو دو سهمیه گرفته و در نهایت یک سهمیه هم بتواند بگیرد اما آیا امیدی به مدال گرفتن این رشته هست؟ شرایط به گونه‌ای است که فقط بید به ناهید کیانی امید داشت که بتواند طلا و یا هر مدال دیگری بگیرد اما واقعا به دو نفر دیگه هیچ امیدی نیست که بتوانند کاری انجام بدهند.

وزنه‌برداری هم که یکی از بدترین دوران خود را پشت سر می‌گذارد، نه امید چندانی به کسب سهمیه است و نه رکوردها می‌تواند به مدال نزدیک شود. تک طلایی هم که در تیراندازی در دوره گذشته به دست آمد حالا خیلی از ایران فاصله گرفته است. دوومیدانی هم که یک مدال ارزشمند در سال 2021 برای ایران به دست آورد حالا در وضعیتی است که نمی‌تواند حتی به رکوردهای مدال حتی نزدیک شود.

به همین دلیل محمود خسروی وفا تمام کمیته ملی المپیک را بسیج کرد تا راهی فدراسیون کشتی شوند و شنونده دغدغه‌های فدراسیون مهم ایران در سل المپیک باشند. تمام موضوعات مربوط به اردوها، اعزام‌ها، بدنسازی تیم‌های ملی کشتی در این جلسه مورد بحث  قرار گرفت و حالا کمیته می‌داند که در روزهای آینده چه کاری باید انجام بدهد.   

این حضور محمود خسروی‌وفا و دوستانش در کمیته نشان داد که تا چه اندازه کشتی برای کمیته مهم است اما گفته علیرضا دبیر هم نشان دهنده توجه ویژه محمود خسروی وفا به این کمیته است:« کمیته ملی المپیک در عین حال که کار نظارتی را برعهده دارد، کار حمایتی را نیز انجام می‌دهد. برای بهبود روند کارها و اشتراک نظرات، جلسات هفتگی با تشکیل یک کارگروه متشکل از سرمربیان تیم‌های ملی، سرپرست انستیتو و کارشناسان کمیته ملی المپیک برگزار شود.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال