منهای فوتبال

3821
تیم ملی بسکتبال با ویلچر به فرانسه می‌رود

خبر مهم برای حضور در رپه شارژ پارالمپیک

تیم ملی بسکتبال با ویلچر به فرانسه می‌رود

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران به مسابقات شانس مجدد گزینشی پارالمپیک در فرانسه اعزام می‌شود.

به گزارش ایران ورزشی - برخلاف اخبار ناامید کننده که در این چند روز اخیر مطرح شده بود، حالا اخباری منتشر شده که حکایت از این دارد که تیم ملی بسکتبال با ویلچر در مسابقات رپه شارژ کسب سهمیه پارالمپیک پاریس شرکت می‌کند.

بعد از ناکامی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در کسب سهمیه، این شایعه به راه افتاده بود که شاگردان محمد رضا دستیار نمی‌توانند در مسابقات گزینشی فرانسه حضور داشته باشند.

دلیل این کار هم به شرط کمیته ملی پارالمپیک بر می‌گردد که اعلام کرده رشته‌های تیمی فقط در حالی به پاریس اعزام می‌شوند که شانس کسب مدال برنز را داشته باشند و با توجه به وضعیتی که تیم ملی بسکتبال با ویلچر دارد، اعزام این تیم به پاریس منطقی به نظر نمی‌آید.

بر اساس شنیده‌ها حتی برای مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در تایلند هم کمیته ملی پارالمپیک هیچ کمکی به این تیم نکرده بود و گفته بودند که بعد بازگشت از تایلند و کسب سهمیه درباره این تیم تصمیم می‌گیرند.

نایب قهرمانی در تایلند و کشیده شدن ماجرای کسب سهمیه به پاریس احتمال اعزام تیم بسکتبال با ویلچر را به کمترین حد خود می‌رساند اما حالا دو اتفاق باعث شده تا این تیم خودش را برای مسابقات فرانسه آماده کند.

اتفاق اول به قرعه کشی مسابقات برمی‌گردد که انجام شده و وقتی تیمی در قرعه کشی شرکت می‌کند، انصراف از آن بسیار سخت است و عواقب زیادی در پی دارد. موضوع دوم هم به حمایت‌های محمد شروین اسبقیان برمی‌گردد که اعلام کرده تحت هرشرایطی این تیم را به فرانسه اعزام می‌کند. به خصوص که حالا اسبقیان معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش شده و حمایتش از شاگردان دستیار بسیار بیشتر از قبل می‌شود.

این دو اتفاق مهم باعث شده تا همه حضور تیم ملی بسکتبال با ویلچر در فرانسه را قطعی بدانند. شاید با همین روند این تیم در صورت کسب سهمیه مسافر پارالمپیک هم شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال