فوتبال جهان

3884
وداع تلخ شگفتی‌سازان جام‌جهانی با جام ملت‌ها/ حکیمی قاتل مراکش شد

وداع تلخ شگفتی‌سازان جام‌جهانی با جام ملت‌ها/ حکیمی قاتل مراکش شد

تیم فوتبال آفریقای‌جنوبی با پیروزی ۲ بر صفر مقابل مراکش به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا صعود کرد.

به گزارش ایران ورزشی؛ در آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آفریقا تیم‌های مراکش و آفریقای‌جنوبی به مصاف یکدیگر رفتند.

مراکش که در جام جهانی ۲۰۲۳ دست به شگفتی بزرگی زده و عنوان چهارمی را کسب کرده بود یکی از مدعیان اصلی این جام محسوب می‌شد اما در میان ناباوری مقابل آفریقای‌جنوبی شکست خورد تا وداعی تلخ با جام ملت‌های آفریقا داشته باشد.

بازی بر خلاف انتظار با درخشش آفریقای‌جنوبی آغاز شد و آن‌ها توپ و میدان را در اختیار گرفته و در ۴۵ دقیقه اول چند فرصت خوب گلزنی روی دروازه مراکش خلق کردند اما نتوانستند بهره لازم را از آن‌ها برده تا بازی با تساوی بدون گل در وقت اول به پایان برسد.

مراکشی‌ها در نیمه دوم تا حدی بهتر ظاهر شدند اما از خلق موقعیت جدی روی دروازه مراکش ناتوان بودند تا این‌که در دقیقه ۵۷ آفریقای‌جنوبی بر خلاف جریان بازی به گل رسید. اویدنس ماکگوپا که با دروازه‌بان مراکش تک به تک شده بود با ضربه فنی گل اول را به ثمر رساند.

در دقیقه ۸۲ بزرگ‌ترین و اتفاق بازی برای مراکش شکل گرفت، خطای مدافعان آفریقای‌جنوبی روی مهاجم مراکش باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد.

اشرف حکیمی پشت توپ ایستاد و پنالتی را زد اما توپ در کمال ناباوری به تیر افقی خورد و به خارج رفت.

در ادامه بازی تلاش‌های مراکش برای جبران گل خورده نتیجه‌ای نداشت تا این‌که در دقیقه ۵+۹۰ موکوئنا تیر خلاص را شلیک کرد و گل دوم بازی را به ثمر رساند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان