منهای فوتبال

396
هونگ:می خواهیم سهمیه تیمی  المپیک بگیریم

هونگ:می خواهیم سهمیه تیمی المپیک بگیریم

سرمربی کره‌ای تیم ملی تیراندازی با کمان گفت: « با همین سیستم ادامه دهیم، به سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را می گیریم.»

به گزارش ایران ورزشی، «هونگ سونگ هو» سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: «بودجه ما یک‌پنجاهم چین، کره جنوبی و تیم‌های اول جهان است. علاوه بر این پشتوانه و سازماندهی آنها در استعدادپروری بیشتر است. این تفاوت منطقی است، چون تیروکمان در چین و کره برای المپیک مدال‌آور است و محبوبیت زیادی دارد، ولی در ایران نه. باید همه با هم باشیم تا این رشته مدال‌آور شود و در آن شرایط بخواهیم حمایت شود. ورزشکاران پایه و آنهایی که می خواهند تازه شروع کنند، مربی  مناسبی ندارند. ورزشکارانی که به تیم ملی رسیدند، به صورت تفریحی شروع کردند و با تلاش به تیم ملی رسیدند. برنامه‌ریزی برای تیم‌های پایه از همه مهم‌تر است‌.»

مربی کره ای از آرزویش  برای حضور در المپیک گفت:« من در دوران ورزشی در همه مسابقات بودم و 26 سال حرفه‌ای کار کردم. فقط به المپیک رفتم و رؤیای من المپیک بود و حالا آرزو دارم به عنوان مربی به المپیک بروم.»

هونگ درباره عدم تحقق  وعده اش برای مدال‌ در بازی‌های آسیایی گفت :« ورزشکاران در مرحله مقدماتی به امتیازات مد نظر رسیدند، ولی در مرحله حذفی با دو اشتباه فردی مدال را از دست دادند. تیروکمان از نظر فنی و ذهنی و بدنی و کار تیمی اهمیت زیادی دارد و همه باید دست به دست هم بدهند تا به مدال برسند. بچه‌ها از نظر ذهنی و روحی هنوز مشکلاتی دارند. در مسابقات اخیر برای یک تیر امتیاز و قدرت روحی را در رقابت از دست دادیم‌. با مشکلاتی که دیدیم، در اردوها این مسئله را حل می‌کنیم تا در زمانی که به امتیاز 10 نیاز داریم، ورزشکار از لحاظ ذهنی آماده باشد.»

او با امیدواری زیاد به سهمیه المپیک  کمانداران گفت:« اگر با همین سیستم ادامه دهیم، به سهمیه المپیک امیدوارم. از توجیه خوشم نمی‌آید. الان یکسری از تیم‌ها سهمیه انفرادی گرفتند و اگر هر کدام سهمیه تیمی بگیرند، شانس ما بالا می‌رود، ولی ما می‌خواهیم سهمیه تیمی بگیریم و برای آن با تمام وجود تلاش می‌کنیم.»

هونگ به انتخابی تیم ملی هم اشاره کرد: « انتخابی تیم ملی پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. تعدادی از دور حذفی و تعدادی از مرحله مقدماتی انتخاب شده و وارد اردو می‌شوند. در ادامه این نفرات با حضور در هر مسابقه  امتیازبندی می شود. هرکسی این مراحل را طی کند و امتیاز لازم را بگیرد، در تیم می‌ماند.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال