منهای فوتبال

4118
فوتسال زنان قدرتمندانه استارت زد

فوتسال زنان قدرتمندانه استارت زد

تیم ملی فوتسال زنان ایران روز چهارشنبه هجدهم بهمن‌ماه از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران به مصاف تیم ملی قرقیزستان می رود.

به گزارش ایران ورزشی،مسابقات فوتسال زنان کافا 2024 ظهر امروز با برگزاری دوئل تیم‌های ملی قرقیزستان و ترکمنستان آغاز شد. جالب آنکه برخلاف اتفاق مرسوم در تورنمنت‌ها که کشور میزبان، بازی افتتاحیه را برگزار می‌کند اما در رقابت‌های کافا 2024، تیم ملی تاجیکستان به عنوان میزبان رقابت‌ها در دور نخست با قرعه استراحت مواجه شده است! قرقیزها در گام اول توانستند بردی 3 بر یک را برابر ترکمنستان به‌دست آورند و بعد از این مسابقه، نوبت به رویارویی تیم‌های ملی فوتسال زنان ایران و ازبکستان رسید.

2 تیم از ساعت 15:30 به وقت تهران کار خود را در سالن مرکزی شهر دوشنبه آغاز کردند. پیش از شروع مسابقه به احترام فوت ملیکا محمدی، 2 تیم یک دقیقه سکوت کردند. مطابق انتظار، شاگردان فروزان سلیمانی مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند. جالب آنکه برخلاف دوره قبلی که ازبکستان مدعی قهرمانی در تورنمنت کافا بود، آن‌ها 11 تغییر در فهرست خود اعمال کرده بودند و با جوان‌گرایی به دنبال تجربه‌اندونزی استعدادهای جدید خود در این تورنمنت بودند! تغییرات پرشمار در ترکیب ازبک‌ها باعث شده بود تا آن‌ها هماهنگی لازم را نداشته باشند و در طرف مقابل، شاگردان سلیمانی با فرصت‌سوزی‌های پرشمار ناتوان در رسیدن به گل اول بودند.

ملی‌پوشان ایران بعد از چندین موقعیت‌سوزی سرانجام در دقیقه 5 توسط فاطمه حسینی روی پاس الهام عنافجه به گل رسیدند و در ادامه، عنافجه بار دیگر در قامت گل‌ساز درخشید و در فاصله کمتر از یک دقیقه، مارال ترکمان توانست اختلاف را به 2 گل برساند. شاگردان سلیمانی با وجود برتری 2گله، مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند و به دنبال رسیدن به گل‌های بیشتر بودند اما فرصت‌سوزی‌های سریالی باعث شد تا نتیجه بازی تغییر نکند. در نقطه مقابل، معدود موقعیت‌های تیم ملی ازبکستان هم با تیزهوشی فرزانه توسلی راه به جایی نبرد تا نیمه نخست با برتری 2گله زنان فوتسال ایران خاتمه یابد.

شاگردان سلیمانی نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند و بعد از آنکه سارا شیربیگی و نسترن مقیمی روی 2 فرصت ایده‌آل نتوانستند دروازه حریف را باز کنند، سرانجام روی حرکت دیدنی مارال ترکمان، شیربیگی در مقابل دروازه خالی توانست گل سوم را به‌ثمر برساند. ملی‌پوشان فوتسال زنان با وجود برتری 3گله، همچنان به مالکیت خود بر توپ‌ومیدان ادامه دادند و زیبا افروغ با یک شوت زیبا توانست اختلاف را به 4 گل برساند. بعد از گلزنی افروغ، فاطمه حسینی بار دیگر در قامت گلزن درخشید و توانست دروازه ازبکستان را باز کند تا حساب کار 5 بر صفر شود! ازبک‌ها با حملات نصفه‌ونیمه به دنبال جبران یکی از گل‌های خورده بودند که شوت دیدنی فروزا توردیبووا به گل تبدیل شد تا اختلاف 2 تیم به گل برسد.

نسترن مقیمی در دقیقه پایانی مسابقه این فرصت را داشت تا با توجه به پایان محدودیت خطایی حریف، از روی نقطه دوم پنالتی اختلاف را به 6 گل برساند اما ضربه پنالتی او را دروازه بان ازبکستان مهار کرد تا در یک بازی آسان، شاگردان فروزان سلیمانی بردی 5 بر یک را به‌دست آورند. فردا (دوشنبه) در ادامه رقابت‌ها کافا 2024، تیم ملی‌های فوتسال زنان ازبکستان و ترکمنستان به مصاف هم می‌روند و همچنین تیم‌های تاجیکستان و قرقیزستان هم برگزارکننده دیگر مسابقه روز دوم هستند و تیم ملی فوتسال زنان ایران با قرعه استراحت مواجه است. شاگردان سلیمانی در دومین مسابقه‌شان فردا با قرقیزستان دیدار می کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال