فوتبال ایران

412
قلعه‌نویی در خواب قهرمانی کافا و تورنمنت اردن

تلنگر جدی به پیکر تیم ملی

قلعه‌نویی در خواب قهرمانی کافا و تورنمنت اردن

تساوی مقابل تیم ملی فوتبال ازبکستان نشان داد تیم ملی هنوز به خوبی مهیای حضور در بازی‌های دشوار نشده است؛ این یک تلنگر جدی برای قلعه‌نویی و همکاران محسوب می‌شود.

به گزارش ایران ورزشی-حمیدرضا عرب|سه شنبه شب برای فوتبال ایران طعم تلخی داشت و درحالی که علاقمندان به فوتبال انتظار صعود تیم نوجوانان ایران و برتری تیم ملی مقابل ازبکستان را می‌کشیدند، هیچ یک از این دو تیم موفق به انجام ماموریت محوله نشدند. هم نوجوانان ایران و هم تیم ملی از دردی مشترک رنج بردند و دو تیم بازی‌های برده را با تساوی تاخت زدند که تساوی نوجوانان، ایران را به سمت حذف از جام جهانی سوق داد و تساوی تیم ملی موجب شد 3 امتیاز شیرین در مرحله پیش مقدماتی انتخاب جام جهانی از کف برود وایران در امتیار4 باقی بماند.

به واقع بازی با با ازبکستان اولین محک جدی امیرقلعه‌نویی در طول دوران حضورش در تیم ملی بود وفضای بازی با ازبک‌ها را هرگز نمی‌توان با بازی‌های گذشته هم طراز دانست. قلعه‌نویی پیش‌تر در جام کافا موفق به عنوان قهرمانی شد و بعد از آن در تورنمنت اردن نیز به قهرمانی رسید اما حضور درهیچ یک از این دو جام محکی جدی برای سرمربی تیم ملی محسوب نشد تا اینکه در بازی با تیم ملی ازبکستان که اکنون یکی از تیم‌های با طراوت فوتبال قاره آسیا محسوب می‌شود، به نتیجه‌ای بهتر از تساوی نرسید.

پیش از آنکه بخواهیم امیرقلعه‌نویی و همکارانش را بابت آنچه درآینده نزدیک در جام ملت‌های آسیا مقابل قدرت‌های فوتبال آسیا رقم می‌خورد سوال پیچ کنیم، لازم است به آنچه در میدان بازی با ازبکستان رخ داد اشاره کنیم که تیم ملی سوای نتیجه‌ای که رقم زد و بازی برده را با تساوی عوض کرد، در90 دقیقه نتوانست نمایش مقتدرانه‌ای به اجراء بگذارد.

آنچه رقم خورد گویای ضعف‌هایی بود که انگار منتظر بود در یک میدان جدی سرباز کند وما را با حقایق تیم کنونی آشنا سازد. گل اول ایران حاصل اشتباه فردی دروازه‌بان ازبکستان بود، گل دوم را هم باید محصول عملکرد فردی قدوس و طارمی بدانیم و شاید اگر یکی از این دو گل که با چاشنی شانس و اقبال رقم خورد به ثمر نمی‌رسید، امیرقلعه‌نویی اولین شکست خود درتیم ملی را در دوره جدید حضورش تجربه می‌کرد و بازنده این بازی لقب می‌گرفت.

واقع بینانه است که تساوی مقابل ازبکستان را به مثابه یک تلنگر جدی برای سرمربی تیم ملی و همکارانش بدانیم و دوباره تاکید کنیم که دست کم برای رسیدن به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های آسیا نیاز به انسجام تاکتیکی بیشتری در تیم ملی وجود دارد وعلاوه برآن امیرقلعه‌نویی به عنوان اول شخص کادر فنی باید در انتخاب‌های خود تامل بیشتری به خرج دهد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران