اخبار

4381
قطر – اردن؛ فینال غیرمنتظره

قطر – اردن؛ فینال غیرمنتظره

قطر میزبان روی کاغذ بخت بیشتری برای بردن فینال دارد، ولی اردن شگفتی‌ساز را اصلا نباید دست کم گرفت.

به گزارش ایران ورزشِی؛ فینال جام ملت‌های آسیا شنبه در ورزشگاه 88 هزار نفری لوسیل بین قطر میزبان و اردن برگزار می‌شود. این همان ورزشگاهی است که چهارده ماه قبل میزبان فینال جام جهانی 2022 بین آرژانتین و فرانسه بود.

کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند قطر که یک ماه پیش سرمربی‌اش را تغییر داد و اردن، تیم رده 87 رنکینگ فیفا به فینال این تورنمنت برسند. ژاپن، مدعی اصلی قهرمانی در یک چهارم نهایی مغلوب تیم ملی شد که خودش در نیمه‌نهایی شکست غیرمنتتظره‌ای مقابل قطر داشت. کره جنوبی، دیگر مدعی جدی قهرمانی هم در نیمه‌نهایی تسلیم اردن شد.

تین‌تین مارکز، سرمربی قطر درباره صعود تیمش به فینال گفت: «نیمه‌نهایی مقابل ایران خیلی سخت بود، ولی بازیکنانم بازی بزرگی به نمایش گذاشتند و از هیچ تلاشی دریع نکردند. حالا فقط یک گام تا دفاع از عنوان قهرمانی فاصله داریم.»

قطر در صورت قهرمانی به پنجمین تیم تاریخ تبدیل خواهد شد که توانسته در جام ملت‌های آسیا از عنوان قهرمانی دفاع کند. آنها همچنین امیدوارند که ناکامی بزرگ در جام جهانی را با این موفقیت فراموش کنند. قطر با سه شکست متوالی در جام جهانی 2022 بدترین میزبان تاریخ این مسابقات شد.

قطر هر شش مسابقه‌اش در این تورنمنت را برده، در حالی که اردن در آخرین بازی مرحله گروهی مغلوب بحرین شد. البته حسین عموته در آن بازی ترکیب اصلی‌اش را به زمین نفرستاد و به نظر می‌رسید که دوست ندارد با سرگروهی به مصاف ژاپن برود.

این بازی می‌تواند جدال خط حمله خطرناک دو تیم باشد. اکرم عفیف و معز علی، مهاجمان قطر به ترتیب در این تورنمنت پنج و دو گل زده‌اند. یزن النعیمات و موسی التعمری، مهاجمان اردن هم هرکدام در راه فینال سه گل زده‌اند. عفیف و التعمری شانس بالایی برای کسب عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت هم دارند.

قطر به عنوان میزبان و مدافع عنوان قهرمانی روی کاغذ شانس بیشتری از اردن برای بردن فینال دارد، ولی نمی‌توان اردن را که با برتری مقابل کره به این بازی رسیده، دست کم گرفت.

اردن که اولین حضور در فینال جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند، پیش از این تورنمنت در بازی دوستانه قطر را دو بر یک شکست داد. البته عموته معتقد است که آن بازی نباید ملاک ارزیابی باشد: «قطر مدافع عنوان قهرمانی است و در خانه بازی می‌کند، پس حریف فوق‌العاده‌ای خواهد بود. بازی مقابل آنها و رسیدن به دستاوردشان کار آسانی نیست. بردن قطر در بازی دوستانه چالش سختی بود. می‌دانیم در فینال کار دشواری داریم، ولی برای عبور موفق از خط پایان متحد شده‌ایم.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار