منهای فوتبال

4495
اندی ماری: قصد خداحافظی ندارم

همچنان عاشق تمرین تنیس و بازی کردن هستم

اندی ماری: قصد خداحافظی ندارم

مرد شماره یک پیشین تنیس جهان با وجود شکست‌های پی‌درپی برنامه‌ای برای بازنشستگی ندارد.

به گزارش ایران ورزشی؛در چارچوب مرحله اول مسابقات ۲۵۰ امتیازی مارسی اندی ماری با قبول شکست ۲-۰ مقابل توماس ماخاچ از دور این رقابت‌ها کنار رفت.تنیس‌باز بریتانیایی با این شکست ششمین باخت متوالی خود را متحمل شد تا نوار ناکامی‌هایش ادامه پیدا کند.

ماری که آخرین پیروزی خود را در ماه اکتبر گذشته کسب کرده، چند هفته قبل بعد از حذف ناامید کننده‌اش از اوپن استرالیا گفت که شاید فصل ۲۰۲۴ آخرین فصل دوران ورزشی‌اش باشد.با وجود این نتایج ضعیف اما قهرمان سه دوره گرند اسلم در تازه‌ترین صحبت‌های خود گفته است که قصدی برای خداحافظی ندارد و برای بازگشت به روزهای خوبش می‌جنگد.

ماری ۳۶ ساله که با مفصل فلزی لگن بازی می‌کند، بعد از حذف از رقابت‌های مارسی گفت: «تنها چاره این است که راه حلی برای پیروزی پیدا کنم. شما در تمرینات ممکن است خوب کار کنید اما نتیجه آن لزوماً به زمین مسابقه منتقل نمی‌شود. وقتی سال ۲۰۱۶ را در صدر رده‌بندی به پایان بردم، شاید در طول سال فقط دو یا سه ست را در تمرینات برده بودم. امسال اما من تقریباً در تمام بازی‌های تمرینی پیروز شده‌ام اما نتوانسته‌ام در مسابقات بردی کسب کنم. شما باید پیروزی را در مسابقات کسب کنید و این چیزی است که در نهایت اهمیت دارد.»

مرد شماره یک پیشین تنیس جهان در ادامه گفت که هم‌چنان عاشق تمرین و مسابقات است و احتمالاً در رقابت‌های چلنجر حضور پیدا کند: «شاید مجبور باشم در مسابقات چلنجر شرکت کنم. آسان‌ترین کار برای من این بود که به دوران حرفه‌ای خود پایان دهم. اما ادامه می‌دهم چون عاشق بازی و تمرین کردن هستم.»

ماری هم‌چنین با اشاره به این‌که عملکرد ضعیفش خدشه‌ای به کارنامه پرافتخار او وارد نخواهد کرد افزود: «بی‌تردید در حال حاضر مسابقه دادن آسان نیست. اما آن‌چه که رخ داده تأثیری بر دوران ورزشی من ندارد. هرچقدر هم که شکست بخورم تغییری در دستاوردهای دوران اوجم که با لگن سالم بازی می‌کردم ایجاد نمی‌کند. اما وقتی نمی‌توانید پیروز شوید اعتماد به نفستان از بین می‌رود. من هیچ‌وقت این شرایط را تجربه نکرده‌ بودم.»

بازیکن بریتانیایی در ادامه اظهار داشت که هم‌چنان توانایی رقابت در سطح بالا را دارد و ضمن اشاره به برخی شکست‌های نزدیکش مقابل بازیکنان برتر جهان گفت: «پارسال در پکن و مسترز پاریس درحالی‌که برابر الکس د مینور “مچ‌پوینت” داشتم بازی را واگذار کردم. این اتفاق ظرف ۳ ماه رخ داد. چنین شکست‌های به ندرت اتفاق می‌افتد. اما او جزو ده تنیس‌باز برتر رده‌بندی است. مقابل بازیکن‌هایی مثل سیتسیپاس و پال هم میلی‌متری شکست خوردم. هنوز می‌توانم [در سطح بالا] بازی کنم.»

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال