اخبار

454
کمین حریفان جام ملت‌ها برای تیم ملی

عملکرد خوب امارات و فلسطین در مقدماتی جام جهانی

کمین حریفان جام ملت‌ها برای تیم ملی

حریفان تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در ماه‌های گذشته پیشرفت خوبی داشته‌اند.

آرمن ساروخانیان: مرحله مقدماتی جام جهانی 2024 فرصتی برای قلعه‌نویی بود که تیمش را پیش از جام ملت‌های آسیا محک بزند. همچنین کادر فنی تیم ملی می‌تواند با بررسی حریفانش آنها را پیش از سفر به قطر به خوبی آنالیز کند. بعد از قرعه‌کشی جام ملت‌ها گفته می‌شد که تیم ملی گروه آسانی دارد، ولی سه تیم همگروه ایران هفته گذشته عملکرد نسبتا خوبی داشتند و به هیچ‌وجه نباید آنها را دست کم گرفت.

باخت خفیف فلسطین به استرالیا

فلسطین، اولین حریف تیم ملی در جام ملت‌های مقابل استرالیا نمایش خوبی داشت و تن به باخت خفیف یک بر صفر داد. فلسطین که در بازی اول مقابل لبنان به تساوی بدون گل رسیده بود، به خاطر حملات اسرائیل مجبور شد این بازی خانگی را در شهر کویت برگزار کند. این تیم همچنین ابراهیم ابوایمر، احمد کالوب و خالد النبریس، سه بازیکنش را که در محاصره غزه گرفتار شده‌اند در اختیار نداشت.

سوتار، مدافع میانی لستر روی کرنر دقیقه 18 استرالیا زننده تنها گل بازی با ضربه سر بود. فلسطین بعد از این گل با دفاع بسته راه حملات حریف را بست و تنها موقعیت مهم استرالیا در دقیقه 64 بود که حمدی ضربه برندون بورلو را دفع کرد.

گراهام آرنولد، سرمربی استرالیا در پایان بازی از نمایش خوب فلسطین تمجید کرد و گفت: «این همان چیزی بود که پیش‌بینی کرده بودم. فلسطین با انرژی و قدرت جنگندگی بالایی بازی کرد. باید به فلسطین بابت این عملکرد اعتبار داد. این بازی جنگ دو تیم بر سر توپ‌های دوم بود. آنها چهار بازیکن در خط جلو داشتند، چند بازیکن بلندقد. آنها توپ‌های بلندی به خط حمله می‌فرستاند و منتظر توپ‌های دوم می‌ماندند.»

احتمالا این برنامه‌ای است که مکرم دبوب، سرمربی تونسی فلسطین برای بازی مقابل تیم ملی هم در نظر خواهد گرفت و کادر فنی باید منتظر یک بازی سخت و درگیرانه باشد.

هنگ‌کنگ، حریف آشنا

دومین بازی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا احتمالا آسانترین بازی برای شاگردان قلعه‌نویی خواهد بود. تیم ملی هفته گذشته در مقدماتی جام جهانی روبروی هنگ‌کنگ بازی کرد و با خصوصیات این تیم آشنا شده. البته این درباره حریف هم صدق می‌کند و آنها هم با ستارگان ایران تنه به تنه شدند. هنگ‌کنگ بعد از شکست 4 بر صفر در ورزشگاه آزادی در دومین بازی مقابل ترکمنستان به تساوی 2-2 رسید.  

هنگ‌کنگ با اضافه کردن بازیکنانی از ملیت‌های مختلف در ماه‌های گذشته کیفیت بهتری پیدا کرده و قرار است از 14 ژانویه اردوی بلندمدتی را برای آماده‌سازی جام ملت‌ها شروع کند. هنگ‌کنگ که برای اولین بار بعد از سال 1968 به جام ملت‌ها صعود کرده نمی‌خواهد در قطر زنگ تفریح باشد و پیش از شروع تورنمنت پنج بازی تدارکاتی مقابل حریفانی مثل تاجیکستان و عربستان خواهد داشت.

این تیم روی کاغذ ضعیف‌تر از امارات و فلسطین است، ولی نباید تصور کرد که تکرار یک برد پرگل مقابل این تیم تضمین‌شده است و ملی‌پوشان نباید این تیم را دست کم بگیرند.

امارات در مسیر پیشرفت

امارات، سومین و جدی‌ترین حریف تیم ملی در مرحله گروهی است. این تیم بعد از انتخاب پائولو بنتوی پرتغالی نتایج خوبی گرفته و سیر پیشرفت این تیم با پنج برد در پنج بازی محسوس است. آنها یکی از تیم‌های شش امتیازی مرحله مقدماتی جام جهانی در آسیا هستند و بعد از برد 4 بر صفر روز اول مقابل نپال، در زمین بحرین به برتری دو بر صفر رسید.

بنتو در منامه اقتدارش را با نیمکت‌نشین کردن علی مبخوب، کاپیتان و بهترین گلزن تاریخ امارات نشان داد. مبخوت مقابل نپال دو گل زده بود، ولی بنتو ترجیح داد مقابل بحرین از سلطان عادل 19 ساله در خط حمله استفاده کند. فابیو دلیما، دیگر گلزن بازی با نپال هم این بازی را از روی نیمکت شروع کرد.

برد مقابل بحرین نشان داد که تصمیمات بنتو درست بوده و رسانه‌های امارات هم از این مربی پرتغالی تمجید کردند. امارات در دو دوره قبلی جام ملت‌ها توانسته به جمع چهار تیم پایانی برسد و برای این دوره هدف بالاتری را در نظر گرفته.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار