اخبار

457
مردودی‌های پرتعداد لیگ بیست‌و‌سوم

مردودی‌های پرتعداد لیگ بیست‌و‌سوم

تاکنون دو سرمربی لیگ بیست و سوم برکنار شده‌اند و چند مربی دیگر هم در خطر برکناری هستند.

وصال روحانی/ تا این نقطه (هفته یازدهم) از لیگ بیست‌و‌سوم فوتبال کشور، دو تیم از جمع 16 تیم حاضر در عرصه اقدم به تغییر دادن سرمربیان خود کرده‌آند. فولادی‌های خوزستان که با علیرضا منصوریان خوب نبودند، پس از گذشت فقط سه هفته از لیگ او را کنار گذاشتند و یک مربی اسپانیایی به نام خوان ایگناسیو مارتینس را به‌جای وی نشاندند. پیکان هم در پایان هفته دهم با رسول خطیبی قطع همکاری کرد و رضا عنایتی را به‌جای او آورد. با این حال خطر برکناری در تمامی این هفته‌ها بالای سر چند مربی دیگری هم پرواز می‌کرده است.

سیروس پورموسوی که نتوانسته است استقلال خوزستان را از قعرنشین در جدول رده‌بندی لیگ نجات بدهد، حتی یک‌بار مبادرت به استعفا از سمت خود نیز کرد اما مدیران این باشگاه چون توان مالی لازم را برای جذب مربیان گرانتر ندارند، با استعفای او مخالفت و وی را حفظ کردند. عبدالله ویسی هم تا قبل از تساوی 2-2 چندی پیش صنعت نفت با پرسپولیس که طی آن سرخ‌های تهرانی به قول ظریفی دست به هر کاری زدند تا برنده نباشند و سرانجام با زدن یک گل به خودی در آخرین ثانیه‌ها به خواسته‌شان رسیدند روی لبه تیغ برکناری حرکت می‌کرد ولی همین حالا هم شرایط ایمنی ندارد و آینده او در گرو نتایج طلایی‌های آبادان در دو سه دیدار بعدی‌شان است.

ساکت الهامی هم بعد از پیش نرفتن اوضاع در مس رفسنجان به گونه‌ای که خود او می‌خواست، یک‌بار استعفا داد و سه روز هم از تیمش دوری می‌جست و به تهران بازگشته بود، ولی به هر شکل راضی به بازگشت به رفسنجان و ادامه دادن به کارش شد. این در حالی است که آینده او نیز نامطمئن می‌نماید و روند ثبت نتایج پرفراز و نشیب مسی‌ها همچنان ادامه دارد.

از همه پرماجراتر، اوضاع سید‌مهدی رحمتی در نساجی بوده است. او این تیم قائمشهری را در پایان همان هفته چهارم از دیدارهای شش هفته‌ای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به حذف قطعی از این پیکارها رهنمون کرد و تیمش را در لیگ برتر هم به پایین جدول چسبانده است. معلوم نیست سران نساجی با چه استدلالی او را حفظ کرده‌اند اما این نکته مشخص است که با تحمیل کردن دستیارانی تازه به وی عملاً متذکر شده‌اند که هر روزی و هر لحظه‌ای می‌تواند زمان برکناری او باشد.

با خودزنی‌های رایج در پرسپولیس اوضاع یحیی گل‌محمدی هم در این تیم با آشفتگی همراه بوده و هیچ‌کس نمی‌داند مجتبی حسینی در آلومینیوم اراک چه می‌کند و او هر روز قصه تازه‌ای را تعریف و ساز جدید بدصدایی را کوک می‌کند. این اوصاف لیگ بیست‌و‌سوم در روزی است که پس از اتمام ایام اخیر «فیفادی» (در دهه سوم آبان‌ماه) هفته یازدهم خود را به پایان می‌رساند. لیگی که ضد و نقیض‌ها و فراز و فرودهای آن بیش از حد است و تعداد مربیان مردودی آن به وضوح بیشتر از «قبولی»‌ها است حتی اگر مردودی‌ها تا این نقطه از فصل فقط دو تلفات داده باشند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار