منهای فوتبال

4573
پایان آرزوهای آدم برفی؟

شکست سنگین علی ارسلان در کشتی فرنگی قهرمانی اروپا

پایان آرزوهای آدم برفی؟

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا به میزبانی بخارست رومانی برگزار می‌شود که مهمترین اتفاق چهار وزن اول این رقابت‌ها، حذف عجیب علی ارسلان بود فرنگی‌کار ایرانی صربستان که در وزن المپیکی ۷۷ کیلوگرم شکست سنگینی را متحمل شد.

به گزارش ایران ورزشی - مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا از صبح روز دوشنبه در بخارست آغاز شده و با اتفاقات بسیار زیادی روبرو شد. مرحله مقدماتی، تا نیمه‌نهایی این مسابقات در پنج وزن اول با شکست برخی از چهره‌های سرشناس همراه شد.

مهمترین چهره این مسابقات که در این رقابت‌ها حذف شد؛ علی ارسلان بود. کشتی‌گیر ایرانی صربستان در وزن 77 کیلوگرم این مسابقات به دنبال نشان دادن توانایی خود برای حضور در المپیک بود اما با شکست در همان دور نخست از جدول رقابت‌ها کنار رفت.

علی ارسلان، فرنگی‌کار پیشین ایران که مدال‌های طلا و برنز جهان را در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ برای تیم صربستان در وزن ۷۲ کیلوگرم کسب کرده است، پس از حضور در وزن المپیکی ۷۷ کیلوگرم، عازم رقابت‌های قهرمانی اروپا شد اما در همان دور نخست مقابل حریف گمنام خود از نروژ با نتیجه سنگین ۸ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ارسلان در دور نخست وزن ۷۷ کیلوگرم این رقابت‌ها، مقابل خوان سباستین از نروژ ۸ بر صفر شکست خورد و با توجه به شکست ۹ بر یک این کشتی‌گیر نروژی در دور دوم مقابل الکساندرین گوتو از مولداوی، ارسلان خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت. با این اوصاف این کشتی‌گیر حتی برای کسب سهمیه المپیک نیز کار آسانی در پیش نخواهد داشت.

نکته مهم رقابت‌های پنج وزن اول در حضور برخی از چهره‌های شاخص در نیمه نهایی است. ترکیه با یونس امره باشار، علی چنگیز و رضا کایالپ امشب سه نماینده در نیمه‌نهایی دارد، در حالی که آذربایجان نیز راشاد ممدوف، مراد ممدوف، اسلام عباسوف و بکا کاندلاکی را در این مرحله خواهد داشت. دو تیم برای قهرمانی با هم در رقابت هستند.

رضا کایالپ که با کسب طلای این دوره از رقابت‌ها با 13 طلا، رکورد الکساندر کارولین را خواهد شکست، امشب برای فینالیست شدن با رقیب صباح شریعتی کشتی خواهد گرفت و در صورت شکست بکا کندلاکی فینالیست می‌شود.

وزن55 کیلوگرم:

مانول خاچاطوریان (ارمنستان) – آرتیوم دلیانو (مولداوی)

نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان) – راشاد ممدوف (آذربایجان)

وزن 63 کیلوگرم:

ادموند نازاریان (بلغارستان) – الکساندر گروشین (اوکراین)

انور اللهیاروف (روسیه) – مراد ممدوف (آذربایجان)

وزن 77 کیلوگرم:

مالخاز آمویان (ارمنستان) – الکساندر گوتو (مولداوی)

یونس امره باشار (ترکیه) – آنتونیو کامنیاشویچ (کرواسی)

87 کیلوگرم:

علی چنگیز (ترکیه) – کریل ماسکویچ (بلاروس)

الکساندر کوماروف (صربستان) – اسلام عباسوف (آذربایجان)

130 کیلوگرم:

رضا کایالپ (ترکیه) – بکا کندلاکی (آذربایجان)

ژاکوبی کادجایا (گرجستان) – سرگئی سیمینوف (روسیه)


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال