فوتبال ایران

5277
سرمربی تراکتور: الگوی ما مسی و منچسترسیتی است!

نتیجه مسابقات روی استعداد و نبوغ بازیکنان رقم می‌خورد

سرمربی تراکتور: الگوی ما مسی و منچسترسیتی است!

پاکو خمس می‌گوید تمایل ندارد سبک بازی این خود را نسبت به نوع بازی حریفان تغییر بدهد.

به گزارش ایران ورزشی ؛ شکست تراکتور برابر پرسپولیس باعث شد انتقاداتی نسبت به عملکرد این تیم شکل بگیرد و برخی از هواداران این تیم تبریزی این موضوع را مطرح کنند که تراکتور در تمام مسابقات خود به یک شکل بازی می‌کند و همین موضوع هم باعث می‌شود تا او برابر برخی از رقبای خود متوقف شود.

در کنفرانس مطبوعاتی امروز پاکو خمس یکی از خبرنگاران خطاب به سرمربی تراکتور گفت:« آیا در بازی‌های پرفشار‌تر هم باید با روش پِرس از بالا استفاده کنیم یا اینکه فضاها را ببندیم؟ چون با یک سبک در تمامی دیدارها بازی می‌کنیم. آیا مدافعان وسط ما این توانایی را دارند که در چنین دیدارهایی مدام استارت زده و بالا بیایند یا اینکه بهتر است داخل محوطه جریمه بمانند؟»خمس در پاسخ گفت: «من مربی‌ای هستم که دوست ندارم نسبت به نوع بازی حریف، نوع بازی تیم را عوض کنم. دوست دارم بازیکنان همان طور که در تمرینات کار می‌کنند در مسابقات هم ظاهر شوند. نمی‌خواهم نحوه بازی تیم را نتیجه و تیم حریف تعیین کند. به نحوی تمرین می‌کنیم که در بازی‌های پرفشار هم فوتبال خودمان را به نمایش بگذاریم.»او ادامه داد: «من 20 سال است بازی‌های «لیونل مسی» را دنبال می‌کنم و همه نحوه بازی‌اش را تحلیل کرده‌اند و می‌دانند چطور بازی می‌کند؛ اما هیچ کس نمی‌تواند او را متوقف کند. تیم‌ها نوع بازی منچسترسیتی را تحلیل نمی‌کنند؟ آنان فقط یک شیوه دارند و آن هم حمله کردن و پیروزی است. شما خیال کرده‌اید که صرفاً با داشتن شناخت از حریف، می‌توانید یک تیم را متوقف کنید؟ فوتبال پیچیده‌تر بوده و استعداد و توانایی را نمی‌توان با تحلیل مهار کرد.»

سرمربی تراکتور تاکید کرد: «نتیجه بیشتر مسابقات بر مبنای استعداد و نبوغ بازیکنان رقم می‌خورد. هر مربی یک ایده و شیوه‌ای از بازی دارد. من هم شیوه خودم را دارم و به بازیکنانم انتقال داده‌ام. حالا این شیوه برخی تیم‌ها موفقیت‌آمیز بوده و برخی تیم‌ها نه. در نهایت هیچ سبک بازی نیست که برد یک تیم را تضمین کند.»

منبع: تسنیم


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران