ورزش جهان

5540
10 ستاره جوانی که در پنجره اول درخشیدند

بسکتبال انتخابی کاپ اسیا

۱۰ ستاره جوانی که در پنجره اول درخشیدند

پنجره اول مسابقات مقدماتی جام فیبا آسیا ۲۰۲۵ فرصتی برای شروعی تازه برای بسیاری بود.

به گزارش ایران ورزشی،پنجره اول کاپ آسیا فرصتی برای جوانان در ترکیب تیم های ملی بود تا زمان گرانبهایی برای بازی به دست آورند و نامی برای خود دست و پا کردند.

اکثر این ستاره های جوان از قبل برای هواداران جام ملت‌های آسیا آشنا هستند، اما نام‌های جدیدی نیز وجود دارد که هواداران باید به آنها توجه کنند. در هر صورت، می توانید مطمئن باشید که این آخرین باری نخواهد بود که در مورد این بازیکنان می خوانید زیرا آنها آینده درخشانی در انتظارشان هست.

در اینجا 10 ستاره ی جوانی که در پنجره اول درخشیدند را معرفی می کنیم:

کای سوتو (PHI)

آمار: 15.5 امتیاز، 12.5 ریباند، 3.0 پاس منجر به گل، 2.5 بلاک در هر بازی، 27.5 EFF

سن: 21 (متولد 11 مه 2002)

سوتو نه تنها بهترین جوان در پنجره 1 بود، بلکه یکی از بهترین بازیکنان این دوره بود. فقط هم تیمی او  "kuya" جاستین براونلی میانگین EFF بالاتری را در دو بازی ثبت کرد. و او فقط در 22 دقیقه در هر بازی بازی کرد.

خیلی عجیب است وقتی سن او را بدانید و ببینیم که او تنها 21 سال دارد، در حالی که هواداران بسکتبال آسیا حداقل 7 سال است که از پتانسیل او غافل می شوند. مربی تیم کون در مورد اینکه چگونه سوتو در حال حاضر یک "کهنه سرباز" 21 ساله در تیم گیلاس است که فاصله زیادی با نحوه بازی او ندارد، شوخی می کند. در این پنجره جوان شیک‌تری وجود نداشت و یافتن یک جوان در پنجره‌های آینده نیز چالش برانگیز خواهد بود.

 

جاش بنن (AUS)

آمار: 14.0 امتیاز، 9.5 ریباند، 2.5 پاس منجر به گل در هر بازی، 64.7 FG، 21.0 EFF

سن: 23 (متولد 26 فوریه 2001)

این چند روز گذشته جاش بنن بودن باید خوب بوده باشد. او درست پس از اولین بازی بسیار موفق Boomers، تولد 23 سالگی خود را جشن گرفت.

طرفداران بسکتبال استرالیا احتمالاً چشمان خود را می چرخانند وبه او فکر می کنند.بنن در دانشگاه مونتانا دوران عالی دانشگاهی داشت و برای بریزبن بولتس در لیگ ملی بسکتبال (NBL) به خوبی بازی می کرد. آیا او می تواند ستاره بعدی باشد که اولین بازی بومرهای خود را در یک بازی مقدماتی جام ملت های آسیا انجام دهد؟

 

مصطفی راشد (BRN)

آمار: 23.0 امتیاز، 4.5 ریباند، 4.0 پاس منجر به گل در هر بازی، 18.0 EFF

سن: 22 (متولد 4 ژانویه 2002)

تنها 6 بازیکن در مسابقات مقدماتی کاپ آسیا هستند که در پنجره اول حداقل 15 امتیاز، 4 ریباند و 4 پاس منجر به گل در هر بازی کسب کرده اند. راشد جوان آن دسته از بازیکنانی است که ستارگانی مانند براونلی، دماریو میفیلد، فردی لیش، جمال مایالی و رستم مورزاگالیف را شامل می شود.

در این مرحله، راشد در حال حاضر ستاره بی چون و چرای بحرین است و از سال گذشته در مسابقات مقدماتی المپیک در سوریه حضور داشته است. مانند سوتو، برای حریفان بسیار ترسناک است .

 

محمد امینی (ایران)

آمار: 11.5 امتیاز، 6.5 ریباند، 2.0 پاس منجر به گل، 1.5 توپ ربایی در هر بازی، 14.5 EFF

سن: 18 (متولد 26 آوریل 2005)

امینی روی بازی‌هایی مانند سه بازیکنی که در لیست بالا ذکر شده است تأثیری ندارد، اما این بچه فقط 18 سال دارد.هنوز بازیکنان بزرگی در تیم او هستند که زمان بازی او را کم می کنند.اما امینی هر زمان که حمله می کند، حرکات تکنیکی خوبی از خود به نمایش می گذارد.

 

کوین کیامبائو (PHI)

آمار: 12.5 امتیاز، 4.5 ریباند، 1.5 پاس منجر به گل در هر بازی، 14.5 EFF

سن: 22 (متولد 22 آوریل 2001)

مهاجم جذاب 1.93 متری زمانی که در این کاپ اخیر بازی کرد استعداد جالبی داشت و هنوز هم به عنوان یکی از بازیکنان جوان تیم خوب بازی می کند.او به عنوان بازیکنی که زمین را به خوبی می بیند برجسته است و در این پنجره، از این مهارت برای انجام حرکات هوشمندانه خارج از توپ استفاده کرده است. کیامبائو به همراه سوتو و تامایو (و ای جی ادو مصدوم) مانند خط مقدم آینده فیلیپین هستند.

 

الیاس ساوالها (PLE)

آمار: 9.0 امتیاز، 7.0 ریباند، 2.5 توپ ربایی، 1 بلاک در هر بازی، 14.0 EFF

سن: 21 (متولد 8 آوریل 2002)

او هر دفعه بهتر از قبل بازی می کند.شاید فلسطین در این پنجره بدون برد پیش رفت، اما آنها نقاط درخشانی داشتند که یکی از آنها بازی فوروارد جوان آنها بود.ساوالها انفجاری نبود، اما با هر بار حضورش در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2022 و مسابقات کاپ 2025، عملکرد خود را بهبود بخشیده است.ساوالها و جمال مایالی هر کاری که می توانند انجام می دهند.

 

کاوامورا (ph)

آمار: 13.5 امتیاز، 4.5 ریباند، 4.5 پاس منجر به گل، 1.5 توپ ربایی در هر بازی، 14 EFF

سن: 22 (متولد 2 مه 2001)

کاوامورا چقدر برای ژاپن خوب بازی می کند و چقدر با چنین سرعتی پیشرفت کرده است.او خود را در برابر تیم های سطح جام جهانی ثابت کرده است، بنابراین جای تعجب نیست که او در این مسابقات مقدماتی به بازی خوب خود ادامه دهد، حتی در مقابل چین در یک بازی پرفشار. و به نظر نمی رسد که کاوامورا، که در امتیاز، ریباند و پاس گل در رتبه 3 تیمش قرار دارد، هنوز تمام نشده است.

 

تاران آرمسترانگ (آمریکا)

آمار: 9.0 امتیاز، 4.5 ریباند، 7.0 پاس منجر به گل در هر بازی، 13.5 EFF

سن: 22 (متولد 15 ژانویه 2002)

آیا پیروزی استرالیا مقابل نیوزلند در مسابقات مقدماتی کاپ آسیا 2022 را به یاد دارید که اولین بازی Boomers برای Dyson Daniels و Tyrese Proctor بود؟ تاران آرمسترانگ اولین بازی بومرز را در آن بازی و همچنین یک بازیکن 19 ساله انجام داد و 6 امتیاز و 8 ریباند ثبت کرد.بنابراین، حتی اگر او هنوز یک جوان در نظر گرفته شود، این اولین بازی آرمسترانگ در مسابقات مقدماتی نیست. او راحت بازی می‌کند، با میانگین پاس‌هایش که در بین تمام بازیکنان با وائل اراکجی (و تنها پس از اسکاتی تامپسون از فیلیپین) در رده دوم قرار دارد. پسر با استعداد نگهبان بومرها است.

 

آرویند کومار موتو کریشنان (IND)

آمار: 13.0 امتیاز، 6.0 ریباند، 1.5 پاس منجر به گل، 2.5 توپ ربایی در هر بازی، 12.5 EFF

سن: 23 (متولد 16 مارس 2000)

بازیکن جوان روز سختی را مقابل ایران و قزاقستان داشت. موتو کریشنان باید مسئولیت های زیادی را به عهده می گرفت، به خصوص در خط حمله، اما در نهایت کافی نبود.بازی‌ها از اینجا باید کمی ساده‌تر شوند، اما این بدان معناست که برای هند نیز اهمیت بیشتری خواهند داشت... که به این معنی است که موتو کریشنان باید به پیشرفت خود ادامه دهد.

 

مارک خوئیری (LBN)

آمار: 8.0 امتیاز، 2.0 ریباند در هر بازی، 70% FG، 9.5 EFF

سن: 22 (متولد 21 اوت 2001)

"بوبو" زمانی که در زمین است، همیشه می توانید ببینید که چرا او مدام به عنوان بازیکنی در نظر گرفته می شود که به زودی عملکردی "برک آوت" خواهد داشت.او در یک نقطه به آنجا خواهد رسید. در حال حاضر، خوئیری فقط باید از دقایق حضورش استفاده کند، زیرا در 12.8 دقیقه این کار را انجام داده و در پنجره 1 در هر بازی 5 بار پرتاب موفق داشته است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های ورزش جهان