ورزش جهان

5756
۱۰۰ـ مین جام اسطوره سوییسی با قهرمانی در دبی

۱۰۰ـ مین جام اسطوره سوییسی با قهرمانی در دبی

راجر فدرر سوئیسی با قهرمانی در مسابقات تنیس دبی، به باشگاه «۱۰۰ تایی»ها پیوست.

به گزارش ایران ورزشی،راجر فدرر با شکست استفانوس سیتسیپاس در فینال رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی دوبی ۲۰۱۹ که قضاوت آن را علی نیلی، داور نشان طلای کشورمان از ایران بر عهده داشت، به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت و ۱۰۰ـمین جام دوران ورزشی خود را کسب کرد. (نتیجه: ۴-۶ ۴-۶)

علی نیلی از ایران، قضاوت دیدار پایانی مسابقات ۵۰۰ امتیازی دوبی را بر عهده داشت.

اسطورهٔ سوئیسی که ۱۵۲ـمین حضورش در فینال یک تورنمنت حرفه‌ای تنیس را تجربه می‌کرد، با پیروزی در دیدار امروز توانست انتقام شکست ماه گذشته در یک‌هشتم نهایی مسابقات آزاد استرالیا را از جوان یونانی بگیرد و برای هشتمین بار جام قهرمانی رقابت‌های دبی را بالای سر ببرد.

فدرر هم‌چنین به دومین بازیکنی در تاریخ تنیس تبدیل شد که ۱۰۰ عنوان قهرمانی در کارنامه خود ثبت کرده است؛ تنها جیمی کانرز، اسطورهٔ آمریکایی تنیس جهان با ۱۰۹ عنوان بالاتر از او ایستاده است.

شمارۀ ۱ سابق جهان در خصوص این دستاورد بزرگ گفت: «راه طولانی و فوق‌العاده‌ای را طی کردم و از هر لحظه آن لذت بردم. دشوار بود، اما قطعا ارزش این همه از خودگذشتگی را داشت. حال باید ببینیم که چقدر می‌توانم ادامه دهم. رسیدن به صد عنوان قهرمانی، رویایی بود که به حقیقت پیوست… خوشحالم که هم‌چنان سالم هستم و تیم و خانواده فوق‌العاده‌ای دارم که در تمام این مدت از من حمایت کرده‌اند.»

فدرر ۳۷ ساله که از سال ۱۹۹۸ به عضویت تنیس حرفه‌ای مردان درآمده است، سال ۲۰۰۱ موفق شد با قهرمانی در مسابقات میلان، اولین قهرمانی دوران ورزشی خود را به دست آورد و اکنون پس از ۱۸ سال، تعداد عناوین خود را سه‌رقمی کرد.

پرافتخارترین تنیس‌باز مرد تاریخ با قهرمانی در رقابت‌های دبی، ضمن کسب ۵۶۵,۶۳۵ دلار جایزۀ نقدی این مسابقات، با ۳ پله صعود بار دیگر به جمع ۴ نفر برتر جدول رده‌بندی بازگشت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های ورزش جهان