اخبار

588
ترابی؛ یک گل و دیگر هیچ

افت تاثیرگذاری هافبک ملی‌پوش پرسپولیس

ترابی؛ یک گل و دیگر هیچ

در بازی‌های سختی مثل بازی با الهلال است که از ستاره‌ها انتظار می‌رود هنرشان را به رخ بکشند و گره بازی را باز کنند، ولی ترابی در این بزنگاه سخت نتوانست به پرسپولیس کمک کند.

آرمن ساروخانیان: اگر از بازیکنان پرسپولیس پیش از سفر به ریاض سوال می‌شد که آیا به تساوی در زمین النصر راضی هستید، قطعا بیشتر آنها پاسخ مثبت می‌دادند، ولی شرایط بازی طوری پیش رفت که آنها در موقعیت برتر قرار گرفتند.

با اخراج دقیقه هفدهم لاجامی النصر مجبور شد دقایق زیادی از بازی را ده نفره بازی کند و با مصدومیت رونالدو در شروع نیمه دوم کارآیی خط حمله این تیم کمتر شد. ستاره پرتغالی در دقیقه 78 مجبور به ترک زمین شد تا النصر خلع سلاح شود و به نظر می‌رسید که این فرصت خوبی برای پرسپولیس است که به گل برتری برسد، ولی تیم گل‌محمدی نتوانست از این موقعیت ویژه استفاده کند و با سه امتیاز برگردد.

 با ده نفره شدن النصر، انتظار می‌رفت نفرات هجومی پرسپولیس فضای بیشتری پیدا کنند و سرنوشت بازی را تغییر بدهند. در میان سه مهاجم پرسپولیس انتظار از مهدی ترابی بالاتر بود، چرا که این بازیکن ملی‌پوش در فصول گذشته مهمترین مهره هجومی تیمش بوده.

در چنین بازی‌های سختی است که از ستاره‌ها انتظار می‌رود هنرشان را به رخ بکشند و گره بازی را باز کنند، ولی ترابی در این بزنگاه سخت نتوانست به پرسپولیس کمک کند. او در شروع نیمه اول دو بار پشت محوطه جریمه در موقعیت شوت قرار گرفت؛ اولی را بیرون زد و دومی ضرب زیادی نداشت تا دروازه‌بان النصر را به دردسر بیاندازد. در دقیقه بیست و سوم هم سانتر اسماعیلی‌فر روی نقطه پنالتی به ترابی رسید که ضربه بدش از کنار دروازه بیرون رفت.

نکته مثبت بازی ترابی چند پاس خوبی بود که به زاهدی و سرلک داد و پرسپولیس به موقعیت رسید، ولی هیچوقت نتوانست با عبور از یار مستقیمش خطر بسازد یا با ضرباتش کار دروازه‌بان النصر را سخت کند.

آمار ضعیف

مقایسه آمار فصل قبل و فصل جاری ترابی افت او در ماه‌های گذشته را تایید می‌کند. پرسپولیس فصل گذشته بعد از جدایی لوکادیا خلا یک مهاجم تمام‌کننده را احساس می‌کرد، ولی سایر مهره‌های تهاجمی اجازه ندادند روند امتیاز گرفتن تیم متوقف شود. عمری و امیری در مقاطعی این نقش را به عهده داشتند، ولی نقش ترابی از دیگران پررنگ‌تر بود و در 34 بازی لیگ برتر و جام حذفی آمار 9 گل و 10 پاس گل را ثبت کرد.

ترابی اما در فصل جدید نتوانسته مثل فصل قبل تعیین‌کننده باشد و در یازده بازی تیمش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان فقط یک گل زده. تنها گل او به بازی برگشت با استقلال تاجیکستان برمی‌گردد که با ضربه کاشته دروازه میهمان را باز کرد، ولی در بقیه بازی‌ها نتوانسته مثل فصول قبل تعیین‌کننده باشد.

مصدومیت بی‌موقع

ترابی یکی از بازیکنانی بود که در بازی رفت پرسپولیس – النصر روی چمن ناهموار ورزشگاه آزادی آسیب دید و چند بازی را از دست داد. هافبک ملی‌پوش پرسپولیس بعد از آن هم مدتی به خاطر سرماخوردگی نتوانست تمرین و بازی کند، ولی برای بازی با سپاهان به ترکیب برگشت. این اتفاقات احتمالا روی فرم ترابی تاثیر گذاشته، ولی او پیش از مصدومیت در بازی با النصر هم نتوانسته بود تاثیر زیادی روی نتایج پرسپولیس داشته باشد.

در فصل جاری شهاب زاهدی با 4 گل زده و سروش رفیعی با 3 پاس گل بازیکنان موثرتری از ترابی بوده‌اند. در لیگ قهرمانان هم بردهای پرسپولیس مقابل دحیل و استقلال تاجیکستان به لطف گل‌های عالیشاه و سعید صادقی بوده و آنها جور ترابی را کشیده‌اند.

جبران می‌کند؟

پرسپولیس در روزهای آینده بازی‌های حساسی در پیش دارد و ترابی برای موفقیت تیمش باید آماده‌تر از این باشد. پرسپولیس برای صعود نیاز به برد مقابل الدحیل در ورزشگاه آزادی دارد. آنها در لیگ برتر هم شش امتیاز کمتر از استقلال صدرنشین دارند و برای بازگشت به کورس قهرمانی باید در هفته‌های آینده بدون اشتباه پیش بروند.

کادر فنی و هواداران منتظرند که ترابی در هفته‌های آینده دوباره بتواند به بازیکن موثر پرسپولیس تبدیل شود. در فاصله دو ماه تا جام ملت‌های آسیا کادر فنی تیم ملی هم عملکرد ترابی را زیر نظر دارد و با توجه به ترافیک بالای بازیکنان هجومی او برای رسیدن به قطر باید فرم بهتری پیدا کند.

  


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار