توپ و تور

5930
کسب 40 هزار امتیاز روی دست غول‌های NBA

کسب ۴۰ هزار امتیاز روی دست غول‌های NBA

لبرون جمیز یکی از فوق ستاره های بسکتبال دنیا چندی پیش کسب ۴۰ هزار امتیازی را روی دست غول‌های بسکتبال NBA دشت کرد.

علی رضایی حسین آباد؛ لبرون جیمز 30 دسامبر سال 2984 در شهر اکران ایالت اوهایو به دنیا آمد پدرش فردی سابقه دار بود و در زندگی و موفقیت لبرون هیچ نقشی نداشت اما مادرش شغل ثابتی نداشت و هر چه لبرون بزرگتر می شد مشکلات زندگی خانواده جیمز هم بیشتر می شد همین عامل باعث شد که خانواده لبرون هر سال، به آپارتمان های محلات فقیرتر نقل مکان کنند. در این ایام مادرش (گلوریا) تصمیم می گیرد که او در محلاتی که دارای امکانات ورزشی بهتری است اسکان دهد گلوریا او را به یک مربی فوتبال به اسم فرانک واکر سپرد و فرانک هم او را در 9 سالگی به بسکتبال آشنا کرد. او ابتدا در دبیرستان سنت وینسنت بازی بسکتبال را شروع کرد و در آن‌جا بود که رسانه‌های کشور از او به عنوان سوپراستار آینده NBA نام بردند. او به عنوان پیک یک درفت 2003 انتخاب شد و به تیم کلیولند کاوالیر پیوست. لبرون از لحاظ کسب امتیاز توانست ابرستاره های بسکتبال همانند مایکل جردن، کریم عبدالجبار و کوبی فقید را پشت سر بگذارد.

او در سال 2003 بسکتبال را شروع کرد. اولین بازی لبرون یا بهتر است بگوییم شروع کسب 40 هزار امتیازی جیمز در ورزشگاه آرکو شروع شد این بازی از طریق تلویزیون پخش نشد اما لبرون با جویدن ناخن در تفکر کسب امتیاز در لیگ NBA بود او به عنوان پیک یک تازه وارد لیگ شده بود که همه نگاها را به خودش معطوف کرده بود. او بعد از اولین مسابقه اش گفت:« سال گذشته اکثر بازی‌های NBA را کامل تماشا می کردم اما حالا خودم در این لیگ بازی می کنم». او با عملکرد مفیدی که در بازی اول داشت به جوان ترین بازیکن تاریخ NBA تبدیل شد که حداقل 40 امتیاز در یک بازی کسب کرده بود. او در مورد یکی از دانک هایش زمانی که تیم کاوالیرز مقابل میامی هیت بازی می کرد می گفت:« شرایط خوبی برای نمایش اسلم دانک من با پاس مناسبی که دریافت کردم ایجاد شد مدافع تیم هیت کوتاه قد بود خیلی دعا کردم که او در زمان دفاع، پرش سارجنت (ارتفاع) انجام ندهد چون اگر انجام می داد قطعا با آسیب دیدگی سختی مواجه می شد کمااینکه او پرش انجام داد و روی زمین ولو شد اما خوشبختانه آسیب ندید.

مجموع کسب امتیازات لبرون در سال 2008 به 10 هزار امتیاز رسید در این سالها یکی از بهترین حرکات جیمز، اجرای مهارت لی‌آپ روی دست لامارکوس آلدریج و براندون در سه ثانیه مانده به اتمام کوارتر چهارم با کسب امتیاز باعث شد که کاولیرز مقابل پورتلند به پیروزی برسد. خود لبرون درباره این نمایش می گوید مدفعان تیم پورتلند خیلی قوی بودند در اجرای این حرکت، دست راست مرا کاملا فلج کرده بودند اما دست چپ مرا پوشش نمی دادند من به سمت راست حرکت کردم اما با دست چپ اقدام کردم و توپ وارد سبد شد و امتیاز برتری کسب کردم.

کسب امتیازات لبرون جیمز در سال 2013 به مرز 20 هزار امتیاز رسید اما لبرون در سال 2010 از تیم کاوالیرز جدا شد و به میامی هیت پیوست او از لحاظ آمادگی جسمانی فوق العاده شده بود. زمانی که تیم هیت با شیکاگو بازی داشت در اویل بازی یک موقعیت برای لبرون ایجاد شد او از روی سر جان لوکاس بازیکن تیم شیکاگو پرید و دانک بسیار زیبایی را انجام داد و تماشاگران سالن به وجد آمدند. لبرون در تیم میامی هیت دو بار قهرمان NBA شد و سال 2014 هم از این تیم جدا شد و به تیم اولش یعنی کاوالیرز بازگشت.

سال 2018 مجموع امتیازات لبرون از مرز 30 هزار امتیاز هم گذشت و لبرون سال 2014 به تیم کاولیرز پیوست و چندین سال تلاش کرد که تیمش قهرمان شود اما در فنیال با تیم یاران استفن کری یعنی گلدن استیت واریرز مواجه می شد و چندین بار قافیه را باختند، تا اینکه بالاخره در فینال 2018 با اینکه تیم کاوالیرز در مجموع 7 بازی سه بر یک از گلدن عقب بود لبرون و کایری اروینگ در بازی پنجم درخشیدند و هر کدام 40 امیتاز کسب کردند و همین عملکرد فوق العاده باعث انگیزه بازیکنان کلیولند شد و آنها بازی ششم و هفتم هم برنده شدند و کلیولند برای اولین بار قهرمان NBA شد. لبرون در سال 2018 از تیم کلیولند جدا شد و به تیم لسانجلس لیکرز ملحق شد.

مجموع امتیازات لبرون در سال 2021 به 35 هزار رسید یعنی نزدیک به امتیازات کریم عبدالجبار بازیکن سنتر اسبق NBA که برای تیم های میلواکی باکس و لسانجلس لیکرز بازی می کرد. کریم 38 هزار و سیصد هشتاد و هفت امتیاز کسب کرده بود که لبرون در این سالها در تلاش بود به رکورد کریم برسد.

جیمز در سال 2023 از رکورد کریم عبدالجبار هم عبور کرد زمانی که از کریم عبدالجبار به عنوان بهترین گلزن تاریخ NBA پیشی گرفت جیمز با جمعیتی پر از ستاره، از جمله خود عبدالجبار، در لس آنجلس، به این رکورد دست نیافتنی رسید؛ آن بازی حدود 10 دقیقه متوقف شد در حالی که جیمز خانواده خود از جمله همسر، مادر و سه فرزندش را در آغوش گرفته بود و در مراسم کوتاهی با آدام سیلور، شخص اول  NBA و عبدالجبار که بازی را از روی صندلی تماشا می کردند مراسم این شگفتی سازی تاریخی لبرون اجرا شد. لبرون به عنوان نمادین توپ بازی را از خود کریم دریافت کرد. یک سری از فوق ستاره های NBA به لبرون پیشنهاد کرده بودند که با اجرای مهارت هوک همانند حرکات کریم آخرین امتیازی که باعث شکست رکورد کریم می شود، امتیاز کسب کند. اما جیمز با حرکت "فی د وی" توپ را وارد سبد کرد. جیمز در آن زمان گفت: هیچ وقت حتی به این رکورد در ذهنم فکر نمی‌کردم، زیرا من همیشه یک بازیکن پاس اول بودم. لبرون بعد از شکستن رکورد کریم در تب وتاپ بود تا مجموع امتیازاتش را به 40 هزار برساند و در سال 2024 یعنی چندی پیش به این مجموع امتیازات رسید. جیمز به اولین بازیکن تاریخ NBA تبدیل شد که 40000 امتیاز فصل عادی را کسب کرد. وقتی 8023 امتیاز او را در پلی آف اضافه کنید (همچنین بیشترین امتیاز را تا کنون)، او در مجموع به 50000 امتیاز برای رکوردشکنی حرفه ای خود در NBA ثبت کرده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های توپ و تور