اخبار

6157
خریدهای خوب زمستانی لیگ: هیجان مضاعف با ازبک‌ها

خریدهای خوب زمستانی لیگ: هیجان مضاعف با ازبک‌ها

در میان خریدهای زمستانی لیگ برتر این یازده نفر عملکرد بهتری داشته‌اند.

آرمن ساروخانیان: در پنجره زمستانی لیگ شاهد خریدهای پرشمار داخلی و خارجی بودیم. این موضوع فقط شامل مدعیان قهرمانی نبود و تیم‌های میانه و پایین جدول هم خریدهای خوبی داشتند. در چهار هفته‌ای که از شروع نیم فصل دوم گذشته و البته مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، این یازده خرید جدید بیش از دیگران درخشیدند و امیدوارکننده بودند. البته طبیعی است که در این جمع بیشتر نگاه‌ها به سمت ماشاریپف و اورونوف، خریدهای جدید استقلال و پرسپولیس باشد و همه منتظر دوئل دو ستاره ازبک در دربی هستند.

جلال‌الدین ماشاریپف؛ یک گل، یک پاس گل

از چند سال قبل بحث حضور ستاره ازبک در استقلال مطرح بود و سرانجام نیم‌فصل لیگ بیست و سوم آبی‌پوش شد. او مطابق انتظار خیلی زود به ترکیب اصلی رسید و در سه بازی لیگ یک گل و یک پاس گل داشته. گل ماشاریپف در انزلی به استقلال کمک کرد که از شکست فرار کند و هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان پاس گل سه امتیازی تیمش را برای بلانکو فرستاد. او با هماهنگی بیشتر می‌تواند به یکی از مهره‌های کلیدی نکونام در کورس قهرمانی تبدیل شود.

رافائل سیلوا؛ سه کلین شیت

مدافع برزیلی که در هفته‌های پایانی لیگ بیست و یکم به استقلال پیوست و نقش مهمی در قهرمانی تیم مجیدی داشت، در نیم‌فصل به این تیم برگشت و به رهبر جدید خط دفاع تبدیل شد. او در همه بازی‌های نیم ‌فصل دوم استقلال حضور کاملی داشته و این نشان از اعتماد کامل نکونام به مدافع باتجربه برزیلی است. با حضور سیلوا، نکونام با خیال راحت چشمی را به خط میانی برده است. سیلوا به استقلال کمک کرد که مقابل صنعت نفت، سپاهان و استقلال خوزستان کلین شیت کند و برنده شود. او روی گل چشمی به سپاهان هم نقش پررنگی داشت. تنها شکست استقلال با سیلوا مقابل مس رفسنجان در جام حذفی بود. او در دربی هم می‌تواند یکی از مهره‌های موثر استقلال در ساختار دفاعی و البته ضربات ایستگاهی تهاجمی باشد.

اوستون اورونوف؛ دریبل‌های دیدنی و یک گل

اورونوف هم مثل هموطنش ماشاریپف در همین دوره کوتاه نشان داده که چه بازیکن باکیفیتی است. او مقابل ذوب‌آهن دقایق کوتاهی به زمین رفت و دریبل‌هایش چشم همه را گرفت. اورونوف مقابل فولاد در ترکیب اصلی بود و گل اول را با یک دوی دیدنی با ترابی زد. مهاجم ازبک توانسته صادقی را نیمکت‌نشین کند و اوسمار برای دربی هم حساب زیادی روی نفوذهای او باز کرده است.

عیسی آل کثیر؛ سه گل در چهار بازی

پس از جدایی جنجالی شروع فصل و نیمکت‌نشینی در سپاهان، آل کثیر به پرسپولیس بازگشت و خیلی زود در تیم سابقش جا افتاد. آل ‌کثیر بین دو نیمه بازی با تراکتور به جای شهاب زاهدی به زمین رفت و موفق شد دروازه میهمان را باز کند. او مقابل فولاد و نفت گچساران هم گل زد تا آمار خوب سه گل در چهار بازی را ثبت کند. این مهاجم باتجربه با توجه به سابقه گلزنی در دربی امید اول اوسمار برای باز کردن دروازه رقیب است.

عبدالکریم حسن؛ تحرک بالا، یک پاس گل

اولین بازیکن قطری تاریخ لیگ برتر هنوز به فرم ایده‌آل نرسیده، ولی با گام‌های بلندش تحرک زیادی به سمت چپ پرسپولیس داده. عبدالکریم حسن و اورونوف زوج خیلی خوبی در سمت چپ ساخته‌اند که یکی از عوامل تحول پرسپولیس در نیم‌فصل دوم است. حسن بدشانس بود که گل سالمش مقابل فولاد آفساید اعلام شد. او مقابل نفت گچساران موفق شد یک پاس گل بدهد.

رحمان جعفری؛ یک گل

او با 5 گل و 3 پاس گل با پیراهن شمس آذر یکی از پدیده‌های لیگ بود که در نیم‌فصل به تراکتور پیوست. پاکو خمس روی جعفری به عنوان مهاجم نوک حساب زیادی باز کرده و مقابل استقلال خوزستان هم زننده یکی از گل‌های تراکتور بود. اگر او مثل نیم‌فصل اول روی دور گلزنی بیفتد به تراکتور کمک می‌کند که رقیب جدی مدعیان قهرمانی باشد.

محمد عمری؛ یک پاس گل، یک پنالتی

مهاجم ذخیره پرسپولیس در نیم‌فصل تصمیم گرفت به عنوان مشمول به ملوان برود و پس از نیمکت‌نشینی مقابل استقلال توانست به ترکیب اصلی برسد. او مقابل فولاد یک پاس گل داد و در برد هفته گذشته مقابل گل گهر یک پنالتی گرفت تا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود. او زودتر از میلاد سرلک در تیم تارتار جا افتاده و می‌تواند به ملوان کمک کند که در بالای جدول باقی بماند.

حبیب فرعباسی؛ مهار پنالتی مقابل ذوب‌آهن

یکی دیگر از بازیکنان جدید ملوان حبیب فر عباسی است که از ذوب آهن جدا شد و دوباره شاگرد تارتار شد. او در اولین بازی مقابل تیم سابقش پنالتی گرفت تا ملوان در فولادشهر به سه امتیاز حساس برسد. او در چهار بازی برای ملوان  در لیگ برتر موفق به دو کلین شیت مقابل ذوب آهن و گل گهر شده است و با آمادگی بالایش نقش مهمی در نتایج اخیر ملوان داشته. او در برد یک بر صفر مقابل شهر راز در جام حذفی هم دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

سعید واسعی؛ پاس گل مقابل استقلال

او در فصول گذشته نقل و انتقالات موفقی نداشت و در نیم‌فصل اول هم به تناوب برای فولاد بازی می‌کرد، ولی به نظر می‌رسد که در مس رفسنجان با هدایت نویدکیا به فرم خوبی برسد. واسعی در برد دو بر صفر تیمش مقابل استقلال یکی از بهترین‌ها بود و با فرار دیدنی‌اش از سمت راست گل اول را ساخت. اجازه بازی او دیر صادر شد و در لیگ فعلا فقط مقابل تراکتور به میدان رفته است. انتظار می‌رود که بازی او در تیم هجومی نویدکیا بیشتر به چشم بیاید.

علی قربانی؛ گل به سپاهان

پیکان که خطر سقوط را احساس می‌کرد در نیم فصل چند بازیکن باتجربه خرید و به نظر می‌رسد از این جمع توانایی گلزنی قربانی برای این تیم خیلی موثر باشد. سابقه بازی در استقلال و لیگ آذربایجان و اسلواکی کمک می‌کند که او در بازی‌های حساس گره‌گشا شود. او در چهار بازی نیم‌فصل دوم مهاجم اصلی پیکان بوده و با گلی که به سپاهان زد، نقش مهمی در برد خارج از خانه تیمش داشت. عنایتی امیدوار است که با ادامه گلزنی قربانی تیمش در لیگ بماند.

ساویو روبرتو؛ یک گل

استقلال خوزستان برای فرار از سقوط چند خرید خارجی داشته که سرآمد آنها ساویو روبرتو است. او به عنوان هافبک هجومی از مهره‌های اصلی پورموسوی است و در برد دراماتیک 2-3 مقابل آلومینیوم اراک زننده یکی از گل‌های تیمش بود. تکنیک بالای این بازیکن برزیلی می‌تواند در ادامه فصل کمک بزرگی به استقلال خوزستان باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار