فوتبال ایران

6470
ایران-ترکمنستان امروز ساعت 19:30 ورزشگاه آزادی/حریف را دست کم نگیر!

ایران-ترکمنستان امروز ساعت ۱۹:۳۰ ورزشگاه آزادی/حریف را دست کم نگیر!

تیم ملی فوتبال ایران سومین بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی فوتبال را مقابل تیم ملی فوتبال ترکمنستان برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایران ورزشی،‌ تیم ملی فوتبال ایران سومین بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی فوتبال در قاره آسیا را مقابل تیم ملی فوتبال ترکمنستان برگزار خواهد کرد. 

ایران در دو بازی قبل یک برد و یک تساوی به دست آورده است.

این بازی در حالی امروز به انجام خواهد رسید که اردوی جدید تیم ملی با تغییراتی گسترده در لیست بازیکنان همراه شده و ۱۰ بازیکن جایی در آن ندارند. حضور ۱۳ بازیکن جدید در این لیست که همگی آنها ۲۵ سال یا زیر این سن هستند، نشان می‌دهد کادرفنی جوان‌گرایی را در مسیر رسیدن به جام جهانی از بازی با ترکمنستان شروع کرده است. مانند مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ که ایران از دیدار با همین تیم روند تغییر نسل خود را آغاز کرد.ایران در شرایطی به عنوان تیم دوم آسیا و ۲۰ جهان مقابل ترکمن‌ها قرار می‌گیرد که حریف با وجود ۲ دوره حضور در جام ملت‌ها در دوره اخیر غایب بود. شاگردان مرجان اورازوف در حال حاضر تیم ۱۴۱ دنیا و ۲۶ قاره کهن هستند و اختلاف معناداری با ایران دارند اما امیدوار هستند با کسب حداقل امتیاز تهران را ترک کرده و شانس خود را برای صعود به مرحله بعدی زنده نگه دارند.روسلان مینگازوف(هافبک تیم کیچی هنگ‌کنگ) و ارسلان آمانوف(مهاجم آرکاداغ) خطرناک‌ترین بازیکنان ترکمن هستند.

در سوی مقابل باید دید آیا امیر قلعه‌نویی از همان بازیکنان قدیمی در ترکیبش استفاده می‌کند یا نفرات تازه دعوت شده نیز شانس حضور در این مسابقه را به دست می‌آورند. حضور مهدی ترابی به دلیل سرماخوردگی در این بازی مبهم است و علیرضا جهانبخش هم که در دیدارهای اخیر فاینورد در لیگ هلند به دلیل مصدومیت غایب بوده، شرایط نامشخصی دارد.حسین کنعانی و شجاع خلیل‌زاده هم در صورت دریافت کارت زرد بازی برگشت ۲ تیم که ۷ فروردین در زمین حریف برگزار می‌شود را از دست می‌دهند.در ۸ بازی گذشته ۲ تیم سهم ایران ۳ برد، ۳ مساوی، ۲ باخت، ۱۰ گل زده و ۸ گل خورده بوده است.

یکی از نگرانی های بزرگ کارشناسان در این برهه این است که جوانگرایی در تیم ملی با مشکلاتی همراه باشد هرچند که بازی با تیم ملی فوتبال ترکمنستان نباید چالش آن چنانی را برای فوتبال ایران به وجوود آورد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران