اخبار

6504
انتخابی جام جهانی فوتبال| مشق گلزنی در برابر ترکمن ها/ آغاز سال جدید با گلباران

ایران ۵ – ترکمنستان صفر؛

انتخابی جام جهانی فوتبال| مشق گلزنی در برابر ترکمن ها/ آغاز سال جدید با گلباران

تیم ملی فوتبال در ادامه رقابتهای انتخابی جام جهانی فوتبال موفق شد ترکمنستان را در خانه شکست دهد.

به گزارش ایران ورزشی سال جدید برای فوتبال ایران به سیاق همیشه با یک بازی ملی آغاز شد. بازی تیم ملی فوتبال برابر ترکمنستان در انتخابی جام جهانی که ادامه مسیر نه چندان سخت تیم ملی در مسیر جام جهانی محسوب می شد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در گروه E مقدماتی جام جهانی با تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان و هنگ‌کنگ همگروه هستند که در دو بازی گذشته خود با پیروزی ۴ بر صفر مقابل هنگ‌کنگ و تساوی ۲ بر ۲ مقابل ازبکستان با 4 امتیاز در صدر قرار گرفته بودند اما برد چند ساعت گذشته ازبکها برابر هنگ کنگ با گل ماشاریپوف، حریف را برای چند ساعت به صدر برد تا حساسیت بازی خانگی برابر ترکمنستان بیشتر شود.

بازی با ترکمنستان نخستین مسابقه‌ای بود که ملی‌پوشان پس از اتمام جام ملت‌ها برگزار می شد و باتوجه به دعوت از برخی چهره‌های جدید و عدم دعوت از برخی بازیکنان قدیمی جالب توجه به نظر می رسید.

مطابق انتظار بازی با برتری مطلق ایران همراه شد و تیم ملی با میدانداری قدوس و حرکات پا به توپ قلی زاده و محبی و البته زوج زهردار طارمی – آزمون خیلی زود حریف را به بند کشید. گل نخست اما روی یک ضربه ایستگاهی و با سر کنعانی بدست آمد تا قفل دروازه حریف باز شود. دقایقی بعد سردار با پاس قلی زاده اندوخته ایران را دوبرابر کرد تا تیم ملی مزد برتری اش را بگیرد.

بعد از این 2 گل زودهنگام اشتهای تیم ملی فروکش پیدا کرد و بازیکنان ایران با آسان گیری باعث شدند تا دروازه ترکمنستان تا پایان نیمه نخست باز نشود.

نیمه دوم را تیم ملی همانند نیمه اول با توپ پر آغاز کرد و خیلی زود کنعانی گل دوم خودش و گل سوم تیمش را به ثمر رساند. دقایقی بعد این بار محبی بود که گل چهارم را زد. 

در دقایق پایانی با تعویض های ایران بازی از ریتم افتاد اما در نهایت با ضربه نورافکن گل پنجم ایران به ثمر رسید و تا در نهایت تیم ملی با یک برد خوب سال را آغاز کند. 

 

ایران 5
گل: محمدحسین کنعانی زادگان (10 و 48)، سردار آزمون (13)، محمد محبی (56)، امید نورافکن (90+3)

ترکمنستان صفر
گل:-

 

ایران: 

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امین حزباوی (۷٠- سامان فلاح)، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (۷٠- مهدی قایدی)، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی (۸۴- محمدرضا آزادی)، محمد محبی، سردار آزمون (۴۵- امید نورافکن)

سرمربی: امیر قلعه نویی

 

ترکمنستان:

رستم آهالیف، وفا جمعه‌یف واچمیرات آناگولیف، ابراهیم محمدوف، روشن‌حال محمدوف، میرزا بیک‌نظروف، تیمور چاریف، بگمیرات بایوف، ارسلان امانوف، دیدار دوریدیف، یازقلیچ قربانف

سرمربی: مرگن اورازوف


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار