فوتبال ایران

652
زرد قناری!

این سپاهان بوی قهرمانی می‌دهد

زرد قناری!

«زرد قناری» فیلمی است که سال ۱۳۶۷ ساخته شده و نقش اول آن را «مهدی هاشمی» بازی می‌کند. این بازیگر برجسته سینمای ایران نقش کفاش جوانی را ایفا می‌کند که زمینی در تهران می‌خرد که سندش جعلی است.

حامد جیرودی: در ادامه باجناقش هم سر او کلاه می‌گذارد و یک پیکان به نام زرد قناری که بارها به دیگران فروخته و دزدیده شده را به او می‌فروشد. در ادامه اتومبیل را از او می‌ربایند و نصرالله در تقلای یافتن آن در موقع معامله جدیدی بر سر زرد قناری سر می‌رسد و همه چیز را نقش بر آب می‌کند تا به آرامش برسد. حالا هم داستان زرد قناری بی‌شباهت به وضعیت زردپوشان اصفهانی نیست. تیمی که در چند فصل اخیر یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر بوده است اما آخرین باری که سپاهان، عنوان قهرمانی را به دست آورده، لیگ چهاردهم بود و در هشت فصل پس از آن، تنها حسرت رسیدن به جام بود که نصیب سپاهانی‌ها شد. با این حال، این فصل از آن فصل‌هایی است که سپاهان بوی قهرمانی می‌دهد و نشانه‌های آن را هم به طرق مختلف آشکار کرده است.

تیم ژوزه مورایس به تیمی یکدست و خوب تبدیل شده که در بیشتر بازی‌های این فصل به پیروزی رسیده و در مقابل حریفان خود تیم برتر میدان بوده است و اگر بازی با نساجی و ملوان را کنار بگذاریم، سه امتیاز همه دیدارهایش در لیگ بیست و سوم را کسب کرده است و این نشان می‌دهد که عزم آنها برای قهرمانی جدی است. اتفاقی که در این بین برای سپاهان افتاد، کسر چهار امتیاز از این تیم به دلیل رعایت نکردن سقف بودجه طبق آنچه کمیته انضباطی اعلام کرده، بود؛ موضوعی که می‌توانست هر تیمی را دچار بحران کند و به حاشیه ببرد اما سپاهان از پای ننشست و در ادامه دیدارهای خود هم به موفقیت رسید. اتفاق تلخ دیگری که برای سپاهان افتاد، سه بر صفر شدن دیدار این تیم برابر الاتحاد در لیگ قهرمانان آسیا و محرومیت از بازی در ورزشگاه نقش جهان بود. با این حال، سپاهان باز هم از جای خود برخاست و سه بازی بعدی‌اش در آسیا را با پیروزی پشت سر گذاشت که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را داشت.

این تیم در ازبکستان آلمالیق را برد و در ورزشگاه آزادی 9 گل به این تیم زد تا یک نتیجه باورنکردنی کسب کرده باشد. زردها در بازی با نیروی هوایی هم با وجود 9 نفره شدن توانستند به برتری برسند تا نشان دهند هدفی جز پیروزی ندارند. این نشان می‌دهد که سپاهان بهانه‌ها را از سر راه برداشته و تنها هدفش کسب قهرمانی است. تیمی که تشنه جام است و می‌خواهد هر طور که شده زرد قناری‌اش را پیدا کرده و آن را دوباره به تالار افتخارات خود اضافه کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران