ورزش جهان

654
کاناوارو: بلینگام بهترین بازیکن جهان است

دفاع کردن در مادرید آسان نیست

کاناوارو: بلینگام بهترین بازیکن جهان است

فابیو کاناوارو در سال ۱۹۷۳ دوران حرفه‌ای فوتبالش را در ناپل آغاز کرد و سه فصل (۱۹۹۲-۹۵) برای این تیم به میدان رفت.

ایمان گودرزی؛  او همچنین سه فصل از دوران بازیگری‌اش را در سال‌های 2006 تا 2009 لباس سفید مادرید را بر تن کرد. روز گذشته او لحظات بسیار خاصی را تجربه کرد و با حضور در سانتیاگو برنابئو بازی رئال مادرید و ناپولی را همراه با فرزندانش از نزدیک دید. به همین مناسبت مصاحبه اختصاصی این بازیکن را با مجله معتبر مارکا خواهیم خواند؛
 
 خرید مرکز آموزش فوتبال به یاد‌ماندنی در ناپل؟
من در اینجا با ناپولی تمرین کرده‌ام، این مکان جادویی است. اینجا جایی است که من در آن بزرگ شده‌ام و مهم‌تر از همه جایی است که مارادونا در آن تمرین می‌کرد. زمانی که دیدم اینجا به چه حال و روزی افتاده و دیگر کسی در آن رفت و آمد ندارد، می‌خواستم گریه کنم. بنابراین تصمیم گرفتم آن را بخرم. می‌دانم سر پا کردن آن آسان نیست اما می‌خواهم شانسم را امتحان کنم تا ببینم چه کارهایی از من برای احیای این کمپ بر می‌آید.
 زمین متعلق به چه کسی بود؟
این زمین در دست بانک بود و من از آنجا آن را خریدم.
  مردم وقتی فهمیدند می‌خواهید چنین سرمایه‌گذاری انجام دهید چه واکنشی داشتند؟
همه خوشحال هستند. این کار ارزش بسیار زیادی برای همه دارد زیرا این کمپ در قلب همه مردم است. این خواسته قلبی همه مردم است که بار دیگر این کمپ را سر حال و فعال ببینند.
  ‌ناپل یا شورای شهر به شما کمک خواهند کرد؟
هنوز نمی‌دانم. من تازه اینجا را خریده‌ام و البته ایده من این است که از کسی کمک نگیرم. می‌دانم آسان نیست ولی کم‌کم درستش می‌کنم. من می‌خواهم یک آکادمی بسازم. نمی‌گویم که از این کمپ یک مارادونا ظهور پیدا خواهد کرد اما قطعاً یک کاناوارو از دلش بیرون کشیده خواهد شد.
  این آکادمی توسط برادران کاناوارو مدیریت خواهد شد؟
بله مدیریتش با من است و از برادر و دوستانم برای پیش بردن هر چه بهتر کارها کمک خواهم گرفت.
  پس با این حساب فعلاً بی‌خیال سرمربیگری می‌شوید؟
نه هرگز، امیدوارم باز هم تیم‌ها خواهان به خدمت گرفتن من باشند. اما اگر هیچ تیمی به من این فرصت را ندهد، زمینی را خریده‌ام تا روی نیمکت بنشینم. می‌دانم آسان نیست، مردم فکر می‌کنند تجربه چین بیهوده بوده اما 10 سال از سرمربی شدن من می‌گذرد. ایده من این است که به سرمربیگری ادامه دهم. من در فوتبال در سه سال دو بار قهرمان لیگ شدم و بازیکنانی مانند پائولینیو، ویتسل، پاتو و افرادی که در اروپا بازی کرده‌اند را هدایت کردم.
  فکر می‌کردیم شاید با اخراج رودی گارسیا شما روی نیمکت ناپل بنشینید...
(با خنده) شما من را خیلی دوست دارید.
  حضور در برنابئو و دیدن بازی دو تیم سابق.
من برای بازی مادرید- ناپل آمدم. هر دو تیم در قلب من هستند و چیزهای زیادی به من داده‌اند و هر وقت بتوانم به مادرید برمی‌گردم. اما این اولین باری بود که در استادیوم حضور پیدا می‌کردم و بنابراین برای من لحظه بسیار خاصی بود. احساس ورود به برنابئو در سطح دیگری است. از زمانی که آنجا را ترک کردم، یک بازی دوستانه در این ورزشگاه به میدان رفتم، اما از زمانی که ساخت و ساز شروع شد، اولین بار است که به آنجا می‌رفتم. به من گفتند از دیدن آنجا هیجان‌زده خواهم شد، من با فرزندانم به ورزشگاه رفتیم و آنها را برای دیدن موزه نیز خواهم برد.
  فکر می‌کنید ناپل باز بتواند به سطحی که فصل گذشته داشت برسد؟ بردن اسکودتو و حضور در مراحل بالای لیگ قهرمانان اروپا.
ناپولی تیمی است که می‌تواند خیلی‌ها را اذیت کند زیرا نحوه بازی و کنترل آنها در زمین بسیار خوب است. آنها بازیکنانی بسیار خطرناک دارند. با وجود اینکه ستاره کره‌ای خود را از دست داده‌اند اما باز می‌دانند چگونه خوب دفاع کنند، بازی مقابل آنها آسان نیست.
  به عنوان یک مدافع میانی که برای مادرید بازی کرده‌اید، مدافعان فعلی مادرید را چطور ارزیابی می‌کنید؟
در دفاع رئال مادرید بیشتر زجر می‌کشید... من همه مدافعان این تیم را دوست دارم زیرا همه بازیکنان سریعی هستند و به خوبی از پس شرایط سخت بر‌می‌آیند. میلیتائو در این خط مصدوم است اما در کل همه می‌دانیم رئال مادرید چه تیم بزرگی است.
  به نظر شما آلابا از سطح ایده‌‎آل فاصله گرفته؟
این فراز و نشیب‌ها طبیعی است، من هم آنجا سختی‌های بسیار زیادی کشیدم تا موفق شدم خودم را پیدا کنم و با قدرت به کارم ادامه دهم. مدافع بودن در رئال مادرید آسان نیست. شما باید تمام فضاهای ممکن را پوشش دهید. اگر فشار خوبی از سوی هافبک‌ها و مهاجمان وجود نداشته باشد، عدم بازیابی سریع توپ می‌تواند روی مدافعان تأثیر بگذارد. خیلی مواقع مدافعان و مهاجمان باید یک کار را انجام دهند. او این شخصیت را دارد که دوباره خودش را پیدا کند و بالا بکشد.
  رودیگر هر روز بهتر و بهتر می‌شود و میلیتائو فعلاً مصدوم است. آیا این دو بازیکن را مدافعان فیکس مادرید می‌دانید؟
بازی کردن در رئال مادرید آسان نیست. وقتی دو یا سه سال متوالی در این تیم فیکس باشید یعنی کار بزرگی کرده‌اید. اگر په‌په و راموس را به یاد می‌آورید که 10 سال کنار هم بازی کرده‌اند و همه چیز را بردند به خاطر این است که این دو نفر در یک سطح دیگر قرار دارند.
  نظرت در مورد بلینگام؟
بهترین بازیکن جهان است. او سرعت و کیفیت بالا را در تیم ادغام کرده است و برای همین تأثیرگذارترین بازیکن تیم شده است. رفتار او حسابی من را تحت تأثیر قرار داده است.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های ورزش جهان