المپیک و پاراالمپیک

6542
کوهپایه‌زاده: موفقیت در پارالمپیک پاریس اولویت فدراسیون جانبازان است

کوهپایه‌زاده: موفقیت در پارالمپیک پاریس اولویت فدراسیون جانبازان است

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان، کسب نتایج درخشان در پارالمپیک پاریس را از اهداف مهم فدراسیون در سال جدید عنوان کرد.

به گزارش ایران ورزشی؛ جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان گفت: در سالی که گذشت تیم‌های ملی ما در رویدادهای مختلفی حضور پیدا کردند که مهم‌ترین آن رقابت‌های پاراآسیایی هانگژو بود که خوشبختانه کاروان کشورمان با نتیجه تاریخی جایگاه دومی در مسابقات، دست پر به کشور بازگشت که در کسب این نتیجه درخشان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان به لحاظ کسب مدال‌آوری نقش موثری داشت.

وی ادامه داد: در سال گذشته اردوهای متعددی در بخش آقایان و بانوان برگزار شد که نتیجه آن کسب مدال‌های خوشرنگ و سهمیه پارالمپیک پاریس در مسابقات مختلف بین المللی بود. امسال هم با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک اردوهای تیم‌های ملی برگزار خواهد شد و ملیپوشان برای کسب سهمیه پارالمپیک در رویدادهای آسیایی و جهانی حضور پیدا خواهند کرد.

کوهپایه‌زاده افزود: بانوان والیبال نشسته و مردان بسکتبال با ویلچر در فرودین برای حضور در مسابقات انتخابی پارالمپیک راهی چین و فرانسه می‌شوند که این رقابت‌ها آخرین فرصت برای کسب جواز حضور در بازی‌های پاریس است و همچنین تیم ملی وزنه برداری خرداد راهی گرجستان می‌شود تا در آخرین درگاه کسب سهمیه شرکت کند و امیدوارم ملی‌پوشان ما با کسب سهمیه، دست پر بازگردند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تقویم ورزشی که برای سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده بود در بخش اعزام‌ها، برگزاری اردوها، رقابت‌های قهرمانی کشور، لیگ برتر و دسته یک در بخش آقایان و بانوان اجرایی شد و تلاش می‌کنیم همین روند در سال جدید نیز ادامه یابد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان همچنین گفت: امسال رقابت‌های پارالمپیک را در پیش داریم که کسب موفقیت در این رویداد بزرگ در اولویت برنامه‌ها و از اهداف مهم فدراسیون است و تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسب، به کارگیری دانش آکادمیک و با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک شرایط را برای برگزاری اردوهای آماگی و اعزام تیم‌های ملی به مسابقات کسب سهمیه مهیا کنیم تا در پاریس شاهد درخشش ورزشکاران جانباز و توان‌یاب کشورمان باشیم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های المپیک و پاراالمپیک