منهای فوتبال

684
صادقیانی: با بازیکنانم غریبه نیستم

داورزنی نقطه عطف والیبال بود

صادقیانی: با بازیکنانم غریبه نیستم

آرش صادقیانی سرمربی جدید تیم والیبال هورسان رامسر گفت:«۹۰ درصد بازیکنان هورسان به جز دو نفر یا شاگردانم در تیم نوجوانان بودند یا در تیم راهیاب ملل مریوان. بنابراین من و آنها با هم غریبه نیستیم.»

مهری رنجبر/انگار قسمت آرش صادقیانی اینگونه است که همیشه با تیم های جوان کار کند. او که چهار سالی در لیگ برتر روی نیمکت تیم راهیاب ملل مریوان بود، با انصراف تیمش، خیلی هم از لیگ دور نماند. آرش صادقیانی که سرمربی تیم نوجوانان زیر 16 سال و زیر 17 سال هم هست، بعد از استعفای رحمان محمدی‌راد، با تیم هورسان رامسر به توافق رسید؛ تیمی که شاگردان نوجوان و بعضی بازیکنان جوان راهیاب ملل را دارد.

هفته هفتم از پشت نرده کوچ کردم
صادقیانی اما هفته هفتم لیگ برتر از پشت نرده‌های سکوی تماشاچیان تیم جدیدش را کوچ کرد و نتیجه هم گرفت. او درباره تیم هورسان می‌گوید: «هورسان تیم خوب و جوانی است. بازیکنان زحمتکشی دارد که خوب هم بازی می‌کنند. البته من در هفته هفتم و بازی مقابل پاس گرگان، در اولین بازی به ناچار تیمم را از پشت نرده‌ها هدایت کردم و خوشبختانه تیمم برد. با اینکه کارتم صادر شده بود و مشکلی نبود اما کار اداری گره خورده بود و نشد که روی نیمکت تیم باشم.»

مربیگری همیشه ریسک است
به نظر صادقیانی، مربیگری همیشه با ریسک همراه است: «کار مربیگری همیشه با ریسک همراه است. من هم چند سالی است که در سطح حرفه‌ای و لیگ کار می‌کنم، تیم مریوان که لحظات آخر قبل از شروع لیگ انصراف داد، من هم قرارداد نداشتم، البته یکی، دو پیشنهاد داشتم و قبول نکردم. هورسان رامسر که  پیشنهاد داد من به آنها گفتم تیم رو به رشدی دارید و با پتانسیل خوب، نیاز به تغییرات ندارید با همین کادر ادامه دهید، بعد که با طرح پیشنهاد دوباره گفتند محمدی‌راد به بن‌بست رسیده و نمی‌خواهد بماند، تو هم نیایی ما باید سرمربی جدیدی انتخاب کنیم. از نظر اخلاقی درست این بود که من دو طرف با هم کار می کردم و شرایط عدم تغییر کادر به نفع تیم هورسان بود، اما وقتی همکاری دو طرفه به پایان رسید، من هم با تماس با رحمان محمدی‌راد برای شروع کار رخصت گرفتم و شرایط تیم را هم پرسیدم.»

90 درصد بازیکنان هورسان شاگردم بودند
سرمربی جدید هورسان با بازیکنانش غریبه نیست: «90 درصد بازیکنان هورسان به جز دو نفر یا شاگردانم در تیم نوجوانان بودند یا در تیم راهیاب ملل مریوان. بنابراین من و آنها با هم غریبه نیستیم و با هم کار کرده‌ایم و از قبل با روش کار هم آشنا هستیم و همین مسأله خیلی به من و بازیکنان برای ادامه کار کمک می‌کند.»

بازیکنان خوبی دارم
او درباره شروع خوب با هورسان می‌گوید: «بازیکنانم، بازیکنان خوبی هستند و من برای بازی با پاس گرگان تنها کمک کردم تا به آرامش برسند. امیدوارم برای ارتقای فنی تیم  اثرگذار باشم.»

بچه‌ها لایق نشان دادند
صادقیانی اعتراف می‌کند تیم در 6 هفته اول لیگ برتر با 4 برد و 2 باخت، نتیجه خوبی گرفته: «تیم نتیجه قابل قبولی گرفته، با اینکه روی آنها خیلی حساب نمی‌کردند، اما بچه‌ها در بازی‌ها نشان دادند لایق هستند. البته همه زحمات کادر فنی بود که تشکر کردم و حتی از سرمربی تیم هم یاد کردم. ما چاره‌ای نداریم و باید ادامه دهیم.»

هدف‌گذاری، حفظ تیم در لیگ برتر است
سرمربی جوان هورسان، هدف تیمش را تکرار صعود به پلی‌آف می‌داند: «امسال هدف‌گذاری تیم، اول حفظ تیم در لیگ برتر است و بعد صعود به جمع 8 تیم اول و در نهایت به جمع 4 تیم اول برسیم. ان‌شاءالله همه تلاش ما برای این قصه است.»

کار راحتی نداریم
به نظر او اما کار راحت نیست: «کار در شرایط حرفه‌ای خیلی سخت است، به ویژه وقتی تیم جوان‌تر باشد، کار محاسن و معایب دارد. بچه‌ها از نظراخلاقی بی‌نظیر هستند و انگیزه خیلی بالایی دارند و حتی از نظر من می‌توانند جزو نوابغ آینده والیبال باشند. بچه‌ها کادر جدید را قبول کردند و ما هم کمک می‌کنیم تا تیم هورسان شرایط بهتری پیدا کند.»

نزدیکی تیم‌ها تنش‌زا شده
صادقیانی معتقد است نزدیکی تیم‌ها داوران را تحت تأثیر قرار می‌دهد: «اولین بازی که من در لیگ کنار تیم بودم هفته قبل بود که بحث داوری نداشت. اما دیده‌ام که نزدیکی تیم‌ها به هم تنش به وجود می‌آورد و همه را خسته می‌کند و از طرفی داوران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ویدیوچک خیلی هم به تیم‌ها و هم داوران کمک می‌کند. به هر حال سرعت در والیبال بالاست و همین مسأله گاهی خطا به وجود می‌آورد. باشگاه هورسان هم سال قبل ویدیوچک استیجاری داشت اما امسال نه.»

بازی سختی را در رفسنجان بردیم
سرمربی جوان تیم هورسان رامسر خوشحال است که به‌رغم سختی زیاد، تیمش با دست پر از رفسنجان برگشت: «بازی هفته هشتم بازی خیلی سختی بود، چرا که ما برای رسیدن به رفسنجان، 5-4 پرواز داشتیم و فاصله کم تا شروع مسابقه و خستگی راه کار را کمی سخت کرد. با اینکه ما ست اول را 25- 13 باختیم اما بچه‌ها برگشتند و با شکست مس رفسنجان در خانه‌اش کار بزرگی انجام دادند. ما بازی به بازی جلو می‌رویم و به قبل فکر نمی‌کنیم و کاری هم به آینده نداریم و فقط روی هر بازی تمرکز می‌کنیم.»

بلاتکلیفی به والیبال ضربه می‌زند
به گفته او بلاتکلیفی به ضرر فدراسیون والیبال تمام می‌شود: «شک نکنید بلاتکلیفی به والیبال ضربه می‌زند، آن هم با شرایط حساسی که والیبال دارد و باید سهمیه المپیک بگیرد و تیم ملی هم بدون مربی است. از طرف دیگر لیگ به شرایط حساس نزدیک می‌شود و ما نیاز به مدیریت داریم. در حالی که والیبال هر وقت ثبات مدیریت داشته نتیجه قابل قبولی هم گرفته است. شرایط این روزهای والیبال خیلی نگران‌کننده است و امیدواریم خیلی زود تکلیف فدراسیون  روشن شود.»

 داورزنی، نقطه عطف والیبال بود
 سرمربی تیم والیبال نوجوانان زیر 17 سال، ریاست داورزنی در فدراسیون  را نقطه عطف والیبال می‌داند: «داورزنی بعد از حضور در فدراسیون والیبال با ادامه روند مدیریتی زنده‌یاد یزدانی خرم زمینه رشد این رشته را فراهم کرد. در واقع حضور او نقطه عطف والیبال شد طوری که والیبال بین ورزش‌های توپی سرآمد شد و در قهرمانی آسیا، لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان خودش را نشان داد و تیم‌های پایه هم در آسیا و جهانی روی سکو رفتند. در واقع از زمان حضور داورزنی در فدراسیون شکوفایی  والیبال زبانزد شد و حتی علاقه‌مندان زیادی جذب آن شدند و  مردم هم والیبال را شناختند و توقع آنها هم بالا رفت. قبلاً مردم از نایب قهرمانی تیم ملی والیبال در آسیا خیلی ذوق می‌کردند، اما حالا کار به جایی رسیده که به نایب قهرمانی آسیا انتقاد می‌کنند.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال