منهای فوتبال

686
جنجال در شهر

فینال لیگ برتر کشتی آزاد تحت‌تأثیر حواشی

جنجال در شهر

روز قهرمانی تیم بانک شهر در فینال لیگ کشتی آزاد، سالن هفتم تیر خیلی شوغ بود. مسابقه‌ای که بجز جنجال و هیاهو هیچ چیز دیگری نداشت. این مسابقه بیشتر از اینکه تحت‌تأثیر مسائل فنی باشد، تحت‌تأثیر حضور انبوه تماشاگران و البته درگیری‌های گاه و بیگاه کادرفنی دو تیم بود.

محسن وظیفه/با برگزاری مسابقه فینال بین تیم‌های کشتی آزاد انبوه سازان هوتن و بانک شهر که به میزبانی سالن هفتم تیر تهران در محله پارک شهر برگزار شد، تکلیف این دوره از مسابقات با قهرمانی بانک شهر  مشخص شد. مسابقه‌ای که بجز جنجال و هیاهو هیچ چیز دیگری نداشت. این مسابقه بیشتر از اینکه تحت‌تأثیر مسائل فنی باشد، تحت‌تأثیر حضور انبوه تماشاگران و البته درگیری‌های گاه و بیگاه کادرفنی دو تیم بود. از بین ۱۰ مسابقه‌ای که در این ‌رقابت‌ها برگزار شد فقط دو مسابقه یکطرفه بود که به لحاظ فنی مهم بود. کشتی شامیل ممدو‌اف با مرتضی قیاسی و عباس گادجی ماگمدوف با محمد بخشی که هر دو کشتی‌گیر روس با فن ۴ امتیازی رقبای خود را زمینگیر کردند.
 
جنگ بیرون تشک بود
این فینال از ابتدا هم مشخص بود که کلی حاشیه دارد اما اینکه حواشی بیرون تشک تا این اندازه فراوان باشد برای کسی قابل پیش‌بینی نبود. کار به جایی رسید که حتی بین عوامل دو باشگاه زد و خورد هم پیش آمد.
 
بگو مگو بین کاوه و یزدانی
رضا یزدانی برای کوچ کشتی‌گیران بانک شهر محمود اسماعیل‌پور و هادی حبیبی را معرفی کرده بود اما خودش هم از فاصله دورتر کنار تشک ایستاده بود و تیمش را کوچ می‌کرد. اتفاقی که با واکنش محسن کاوه سرمربی انبوه‌سازان هوتن روبه‌رو شد. رضا یزدانی سرمربی نامی بانک‌شهر همیشه در فینال کشتی‌ها درگیری به وجود می‌آورد که این‌بار هم از خواسته‌اش کوتاه نیامد و همین باعث به وجود آمدن حاشیه شد. این اصرار یزدانی باعث شد بین او و کاوه که روزگاری بین این دو رابطه شاگرد و استادی برقرار بود، چالش به وجود بیاید. ایستادن کنار تشک یزدانی کادر انبوه‌سازان هوتن را هم کنار تشک کشید و بگو و مگوی یزدانی با کاوه از همین‌جا شروع شد و حتی برای لحظاتی امیررضا معصومی را هم درگیر کرد اما در ادامه دعوا بالا گرفت و به درگیری فیزیکی بین دو تن از عوامل دو تیم منجر شد.
 
برد ۱۰ بر هیچ برای گادجی ماگمدوف و بذری
بهترین بردهای بانک شهر را عباس گادجی ماگمدوف و احمد بذری به دست آوردند. دو برد ۱۰ بر صفر که می‌توانست قهرمانی بانک شهر را حتمی کند. از بین بخشی و شعبانی که این دو باخت را به حساب هوتن زدند، حداقل باید شعبانی در ۹۷ کیلوگرم احمد بذری را شکست می‌داد اما این دو باخت معادلات را به هم زد.
 
وزن کم کردن‌های بی‌حساب و کتاب
امیر‌محمد یزدانی می‌خواهد برای المپیک به وزن ۷۴ کیلوگرم بیاید اما در لیگ برتر به خاطر پول برای بانک شهر در ۷۰ کیلوگرم کشتی می‌گیرد. در ۸۶ کیلوگرم مبین عظیمی برای هوتن کشتی گرفت. کسی که همین چند ماه پیش قهرمان جوانان جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم شد. پول واقعاً چه کارها که نمی‌‌کند. حالا این دو باید دو هفته دیگر در اوزان جدید خودشان را در وزن جدید نشان بدهند. مهمتر از همه اینها محمد جواد ابراهیمی بود که بعد از سال‌ها حضور در وزن ۹۲ کیلوگرم به ۸۶ کیلوگرم کوچ کرد. تصور ابراهیمی این است که می‌تواند جای حسن یزدانی را با کتف مصدوم بگیرد و به تیم ملی برسد اما ابراهیمی از عهده مبین عظیمی برنیامد.

 ازدحام و بی‌نظمی در جایگاه تماشاگران
ازدحام تماشاگران به حدی زیاد بود که گاهی نفس هم برای برخی تنگ می‌آمد. مشخص نبود که چه روندی برای ورود تماشاگران طی شده بود و چطور برنامه‌ریزی شده بود؛ در گوشه‌ای از سالن جای خالی وجود داشت اما در گوشه‌ای دیگر تماشاگران روی هم ایستاده بودند. ازدحام عجیبی بود که این روزها این سالن خیلی به خودش دیده بود. وضعیت سالن برای خارج شدن از کنترل مسئولان به یک جرقه نیاز داشت.
 
میهمانان ویژه
 از وزیر ورزش و جوانان کیومرث هاشمی گرفته تا منصور برزگر و امیررضا خادم تا بهنام بانی خواننده معروف کشور، همه خودشان را به سالن کشتی رسانده بودند تا کشتی‌ها را از نزدیک تماشا کنند. آخرین میهمان این مسابقه  تهرانچی بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال