فوتبال ایران

7002
بعد از یحیی ،علی دایی کاریزمای سرمربیگری پرسپولیس را دارد

ترابیان :مشکل در یک بازی ممکن است برای هر تیمی به وجود بیاید

بعد از یحیی ،علی دایی کاریزمای سرمربیگری پرسپولیس را دارد

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است بعد از یحیی گل محمدی تنها علی دایی است که به دلیل کاریزمای بالا می تواند بهترین شرایط را برای پرسپولیس به وجود بیاورد و در صورتی که خوسته شود در این تیم به بهترین شکل ممکن ارزشهای فنی خودش را نشان دهد .

ناصر قراگزلو/ ترابیان به ایران ورزشی گفت: اوسمار به دلیل شرایط خاصی که در پرسپولیس داشته به نظر نسبت به بقیه مربیانی که نامشان برای پرسپولیس ممکن است مطرح شود شرایط کاملاً متفاوتی دارد چه بسا که مربیان خارجی معمولاً با هزینه‌های بالا به تیم‌های بزرگ می‌آیند چون همه می‌دانند که در تیم‌هایی مانند پرسپولیس و استقلال توقعی جز قهرمانی از این تیم‌ها وجود ندارد و هوادارانشان و مدیریت توقع زیادی از مربیانشان دارند. در این بین هم اوسمار به عنوان کمک یحیی به پرسپولیس آمده بود مربی که وقتی مدیریت پرسپولیس نتوانست برانکو و چند گزینه دیگرش را به پرسپولیس بیاورد رو به جذب اوسمار آوردند. مربی که تاکنون هم بد کار نکرده و جدا از بازی مقابل تیم اراک هم خوب نتیجه گرفته. مربی برزیلی که با فرهنگ ما آشنایی خوبی پیدا کرده و نسبت به پرسپولیس و جو هواداری‌اش هم آشنایی کاملی دارد. سرمربی که تجربه بزرگی در تیم‌های دیگر و لیگ خاصی ندارد به همین دلیل اگر تیم را قهرمان هم نکند چیز خاصی را از دست نداده است. با وجود این من شخصاً کسی را در بین مربیان داخلی نمی‌شناسم که بتواند از پس حاشیه‌های بزرگ پرسپولیس برآید.
پیشکسوت پرسپولیس در این رابطه که آیا مربیانی مانند حسین عبدی یا تارتار که به لحاظ علمی و یا تجربه کار هم در لیگ ایران می‌توانند به درد پرسپولیس بخورند اظهار داشت: عبدی و تارتار مربیان خیلی خوبی هستند اما سرمربیگری در تیمی مانند پرسپولیس به صبوری و هوش زیادی نیاز دارد. در این بین یحیی هم از این دو فاکتور بهره می‌برد. مربی که در مواقع سخت می‌توانست تصمیمات خوبی بگیرد و با هوش بالایش مشکلات را حل می‌کرد. در حالی که اگر بنا به حضور مربی خارجی جدید باشد او به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. به همین دلیل هم برای پرسپولیس، من جدا از یحیی و علی دایی گزینه بهتری سراغ ندارم. دو مربی که کاریزمای لازم را دارند و قادر هستند فشارها را تحمل کنند.
ترابیان که رابطه خیلی خوب و نزدیکی با یحیی گل‌محمدی دارد در رابطه با سرنوشت و وضعیت حضور این مربی در تراکتور نیز ابراز داشت: تراکتور یحیی را می‌خواهد اما فعلاً تمام مجوزهای لازم برای حضور یحیی را کسب نکرده است در حالی که خیلی حیف است ایشان با آن تجربه بالا و کارایی فنی‌اش از فوتبال بیرون بماند.
ترابیان که در زمان بازیگری سرعت زیادی در خط حمله داشت در زمان سرمربیگری مرحوم ایویچ در خط دفاعی هم از او استفاده شد. او در رابطه با کندی اکثر مدافعان فعلی فوتبال ایران و ضعف مشهود دیده نشده در بین مدافعان میانی پرسپولیس در بازی مقابل تیم اراکی نیز تأکید کرد: به هر حال در بعضی زمان‌ها و مواقع پیش می‌آید که مدافعان یک تیم دچار مشکل می‌شوند و همگان از این مدافعان ابراز نارضایتی می‌کنند اما مدافعان پرسپولیس بازیکنان خوبی هستند و جدا از بازی مقابل تیم اراکی عملکرد خیلی خوبی داشتند. در مورد مشکل سرعت هم باید بگویم که این فاکتور بیشتر به ژن بازیکن بستگی دارد و با تمرین می‌توان بخشی از این مشکل را برطرف کرد ضمن اینکه معمولاً هم از بازیکنان سرعتی در پست‌های جلو استفاده می‌شود.
بازیکن اسبق پرسپولیس در ادامه افزود: امیدواریم کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس بتوانند در بازی‌های حساس پایان فصل کار را برای تیمشان درآورند و با برنامه‌ریزی و سازماندهی خوب و هوش بالا با فراموشی باخت مقابل تیم اراکی با قهرمانی در لیگ برتر کام خودشان و هواداران را شیرین کنند و برگ زرین دیگری را در قهرمانی به عناوین پرهوادارترین و پرافتخارترین تیم ایرانی که بیشترین قهرمانی‌ها را دارد اضافه کنند.



 
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران